Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@10:31:12 GMT

هرگز اين مواد را خارج از يخچال نگه نداريد!

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۸۹۳۹۲

هرگز اين مواد را خارج از يخچال نگه نداريد!

خبرگزاري آريا - پايگاه خبري تحليلي زاهدان پيگير مطلبي با عنوان «هرگز اين مواد را خارج از يخچال نگه نداريد!» منتشر کرده است.

دراين مطلب آمده است: اطلاع از نحوه ي نگهداري مواد غذايي مختلف در سلامت تغذيه و جلوگيري از ابتلا به مسمويت غذايي بسيار اهميت دارد. در اين مطلب به شما مي گوييم که کدام مواد غذايي را نبايد خارج از يخچال نگهداري کنيد!
براي حفظ سلامت خود و اعضاي خانواده بايد به برنامه غذايي و مواد غذايي مورد مصرف توجه بسياري داشته باشيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نحوه ي نگهداري مواد غذايي در حفظ سلامت آن ها اهميت زيادي دارد. برخي مواد غذايي نبايد به هيچ عنوان خارج از يخچال نگهداري شوند و پس از مدتي ماندن در دماي محسط بدون داشتن علايم ظاهري فاسد مي شوند و سبب مسموميت غذايي مي شوند. در اين مطلب به شما ميگوييم، کدام مواد غذايي را نبايد خارج از يخچال نگهداري کنيد.
گوشت
گوشت و غذاهاي حاوي گوشت را بيش از 2-3 ساعت خارج از يخچال نگهداري نکنيد زيرا در دماي محيط گوشت به سرعت فاسد مي شود و سبب ايجاد مسموميت هاي غذايي و گاهي مسموميت حاد مي شود.
تخم مرغ
تخم‌مرغ حتما بايد در يخچال نگه‌داري شود، بهترين درجه حرارت نگهداري تخم‌مرغ دماي 4-0 درجه سانتيگراد و رطوبت 85 درصد است.
به ازاي هر يک ساعت نگه‌داري تخم‌مرغ در دماي اتاق يک روز از عمر نگه‌داري آن کاسته مي‌شود.
لبنيات
لبنيات بايد تمام مدت در يخچال نگهداري شوند. در ميان لبنيات شير بيشتر از همه به دما حساس بوده و پس مدت کوتاهي قرار گرفتن در دماي محيط شروع به تجزيه و فاسد شدن مي کند.
چربي ها
مواد غذايي حاوي چربي را بايد در ظروف در بسته يا بسته‌بندي مناسب در يخچال نگه‌داري نمود. تا حد امکان پس از باز کردن در روغن، بايد آن را در يخچال يا جاي خنک نگه‌داري نمود.
آرد
توصيه مي‌شود آرد را در محيط بسيار خنک يا در داخل بسته‌بندي مناسب به شکلي که رطوبت را جذب نکند در يخچال نگهداري کنيد.
رب و سس گوجه فرنگي
سس‌هايي که اساسا‌ً با گوجه فرنگي تهيه مي‌شوند به محض آنکه درب آنها باز مي‌شود، تنها به مدت 5 روز در يخچال مي‌توانند نگهداري شوند و تازه بمانند. نگهداري اين نوع سس‌ها به دقت زيادي احتياج دارد.
باقي مانده غذاها
شما مي‌توانيد باقي مانده غذاها را به مدت سه تا چهار روز در يخچال نگهداري کنيد. انواع گوناگون پيتزا، مرغ و سالاد ماهي تن را بايد حداقل در عرض مدت کوتاه، حدوداً ‌دو ساعت پس از سرو و مصرف کردن آن، براي کاهش دادن خطر بيماري‌هايي که از طريق غذاي فاسد منتقل مي‌شود در داخل يخچال بگذاريد.
هرگز باقي مانده غذاها را در آشپزخانه نگهداري نکنيد و به محض اينکه آن را پخت و تهيه کرديد، فوراً در يخچال قرار دهيد. به اين دليل که هواي خنک و سرماي داخل يخچال ميزان رشد باکتري را کاهش مي‌دهد.
سس مايونز
اين نوع سس از زماني که درب آن باز مي‌شود مي‌تواند به مدت دو ماه در يخچال نگهداري و استفاده شود. سس مايونز به دليل آنکه حجم چربي آن بالا است، مانع رشد باکتري و کپک مي‌شود، اما روغن موجود درآن پس از گذشت مدت زمان کوتاهي از تاريخ مصرف آن شروع به تجزيه شدن مي‌کند و طعم و بوي آن را تغيير مي‌دهد و ديگر مزه خوبي نمي‌دهد. به همين دليل به هيچ عنوان نبايد خارج از يخچال نگهداري شود.
8006**6081
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۹۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواد غذایی که آلرژی بهاری را کاهش می‌دهند

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: افراد زیادی وجود دارند که در فصل بهار با آلرژی فصلی مواجه می‌شوند و لازم است در طی این مدت از مواد غذایی آلرژی زا پرهیز کنند.

سیده سمیه اصغری، در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: آلرژی فصلی که در فصل بهار و تابستان بیشتر شایع است، زمانی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بیش از حد به مواد حساسیت زا مانند گرده گیاهان واکنش نشان داده و منجر به احتقان، عطسه و خارش زیاد می‌شود. 

وی بیان کرد: تغییرات سبک غذایی نیز ممکن است به کاهش مشکلات تنفسی کمک کند لذا افزودن برخی غذاها به رژیم غذایی شما سبب  کاهش علائم مثل آبریزش بینی و چشم می‌شود.

اصغری گفت: زنجبیل ماده غذایی است که به کاهش علائم ناخوشایند آلرژی مثل تورم و تحریک در مجرای بینی و چشم و گلو کمک کرده و لذا چای زنجبیلی گزینه خوبی برای این فصل است.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه بهتر است در طول فصل آلرژی از مرکباتی مثل پرتقال،گریپ فروت و لیمو ترش استفاده کنید، افزود: استفاده از شربت لیمو یا افزودن آب لیمو ترش تازه به غذا و سالاد می‌تواند گزینه خوبی باشد.

وی بیان کرد: ماده فعال زردچوبه کورکومین که ضد التهاب  شناخته شده است سبب کاهش تورم و تحریک ناشی از آلرژی می‌شود،اگرچه هر وقت از ویتامین سی حرف می‌زنیم اسم مرکبات همیشه در ذهن ما می‌آید اما گوجه فرنگی نیز تامین کننده ۲۶ درصد از نیاز روزانه ما به این ویتامین است. 

اصغری افزود: لیکوپن موجود در گوجه فرنگی خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و سبب سرکوب التهاب می‌شود و در زمان پخت راحت تر در بدن جذب شده و بنابراین برای تقویت بیشتر گوجه فرنگی پخته شده را انتخاب کنید.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: امگا ۳ در ماهی می‌تواند مقاومت شما را در برابر آلرژی بهبود بخشد. یک مطالعه جدید نشان داده که امگا ۳ به کاهش باریک شدن راه‌های هوایی کمک می‌کند.

وی بیان کرد: کورستین در پیاز  به عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی عمل کرده و علایم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد. پیاز قرمز بیشترین غلظت کورستین را دارد و پس از آن پیاز سفید و پیازچه قرار دارند. پخت و پز، محتوای کورستین پیاز را کاهش داده بنابراین برای تاثیر حداکثری بهتر است پیاز به صورت خام مصرف شود.

انتهای پبام

دیگر خبرها

  • معدوم شدن بیش از ۲ تن مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • غذارسانی به حیوانات محبت در حق آنها نیست
  • شناسایی یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • مواد غذایی که آلرژی بهاری را کاهش می‌دهند
  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد