Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بيروت-ايرنا-«نبيه بري» رئيس پارلمان و رهبر جنبش امل لبنان ضمن اعلام اسامي کانديداي اين جنبش در انتخابات پارلماني پيش رو بر ائتلاف با حزب الله تاکيد کرد.

به گزارش ايرنا، وي امروز (دوشنبه) در يک کنفرانس خبري در بيروت پايبندي به ليست هاي انتخاباتي مشترک با حزب الله و بقيه همپيمانان را خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جنبش امل و حزب الله دو حزب اصلي شيعي در لبنان هستند.
شيخ «نعيم قاسم» معاون دبيرکل حزب الله نيز چندي پيش اعلام کرد که اين حزب و جنبش امل در تمامي حوزه ها با هم ائتلاف مي کنند.
«سيدحسن نصرالله» دبيرکل حزب الله هم قرار است عصر امروز اسامي کانديداهاي اين حزب را اعلام کند.
انتخابات پارلماني لبنان قرار است ششم ماه مه (16 ارديبهشت 1397) برگزار شود.
نبيه بري در کنفرانس امروز بر پايبندي به قانون اساسي و پيمان طائف تاکيد کرد.
وي همچنين خواهان تعيين سهميه زنان در پارلمان شد.
بري در بخش ديگر سخنانش گفت: تلاش مي شود تا هياتي عالي براي لغو طائفه گرايي در لبنان که قانون اساسي هم بر آن تاکيد کرده، ايجاد شود.
رئيس پارلمان لبنان بار ديگر حفاظت از سه گانه «ارتش، ملت و مقاومت» را خواستار شد. پايبندي بر حاکميت ملي، آزادسازي مزارع ضبعا، تپه هاي کفرشوبا و بخش لبناني الغجر و نيز مخالفت با تجاوزهاي اسرائيل و ساخت ديوار از سوي اين رژيم را از جمله اصول برنامه هاي انتخاباتي جنبش امل است که بري آنها را مطرح کرد.
وي همچنين با اشاره به تنش هاي اخير لبنان با رژيم صهيونيستي درباره مرزهاي دريايي گفت: تلاش خواهيم کرد تا خط آبي دريايي که ضامن حقوق لبنان در دستيابي به منابع دريايي اش باشد ترسيم شود.
«آويگدور ليبرمن» وزير جنگ رژيم صهيونيستي به تازگي مدعي شد که بلوک نهم نفت و گاز لبنان متعلق به آن رژيم است. اظهاراتي که واکنش تند مقام هاي لبنان را در پي داشت.
نبيه بري در بخش ديگري از کنفرانس مطبوعاتي اش در پاسخ به پرسشي درباره خواسته برخي براي صدور فرمان عفو عمومي براي آزادي زندانيان گفت: عفو عمومي شامل تروريست ها و کساني که ثبات لبنان را تهديد کرده اند نمي شود.
رئيس پارلمان لبنان همچنين بر حق بازگشت فلسطينيان و تشکيل دولت فلسطيني تاکيد کرد و گفت: ايران دشمن نيست بلکه اسرائيل دشمن است.
وي همچنين حمايت لبنان را از حل سياسي بحران سوريه اعلام کرد.
رهبر جنبش امل درباره اقدامات انجام شده براي آزادي «امام موسي صدر» و يارانش گفت: اين موضوع را همچنان پيگيري مي کنيم و کميته پارلماني را براي اين کار تشکيل مي دهيم و در عرصه بين المللي هم اقداماتي انجام مي دهيم.
خاورم**2054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۰۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد

یکی از رهبران حماس تاکید کرد خروج رهبران این جنبش از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سامی ابوزهری یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفتگو با "الجزیره مباشر" تاکید کرد که ما از سوی برادرانمان در قطر و مصر تحت هیچ فشاری نیستم و چیزی به ما دیکته نمی‌شود.

وی اظهار داشت که حرف و حدیث‌ها در مورد خروج رهبران حماس از غزه و انتقال آن‌ها به قاهره در چارچوب توافق آتش‌بس به هیچ وجه صحت ندارد.

جهاد طه سخنگوی حماس نیز ادعای منتشر شده توسط شبکه العربیه مبنی بر توافق بر سر خروج بعضی از رهبران این جنبش از غزه در چارچوب توافق برای آزادی اسرای فلسطینی و صهیونیست را تکذیب کرده بود.

وی گفت: رهبران حماس در کنار مردم غزه در این بخش از خاک فلسطین باقی خواهند ماند و اشغالگران نازی هستند که منطقه را ترک خواهند کرد.

هیئتی از حماس فردا به قاهره می‌رودرسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن 2 اسیر در غزه را ثابت کردهشدار حماس درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟/آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود