Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ايلام – ايرنا- يادواره 26 شهيد روستاي گنبد پير محمد و چم انار سفلي شهرستان ملکشاهي روز دوشنبه و همزمان با سالروز بمباران هوايي گنبد پير محمد در سال 65برگزار شد .

به گزارش ايرنا روستا گنبد پير محمد و روستاي چم انار سفلي 26 شهيد را در دوران دفاع مقدس تقديم انقلاب و نظام کردند که 19 نفر ازجمله زنان و مردان و کودکان در 30 بهمن ماه سال 65 در جريان بمباران هوايي اين روستا توسط بمب افکن هاي حکومت بعث عراق به درجه شهادت نائل آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار ملکشاهي در اين يادواره با اشاره به جنايت هاي رژيم بعث در کشتار مردم بي دفاع گفت: اوج زبوني و جنايت اين رژيم حمله به مردم بي پناه بود که به عنوان لکه ننگي در تاريخ ثبت شده است.
اسد قاسمي اظهار کرد: در بين شهداي اين روستا شهداي خردسالي نيز هستند که امروز به عنوان نماد پايداري اين ملت همچون ستارگاني درخشان جلوه گر هستند.
وي هدف از برگزاري چنين يادواره هايي را ياد آوري ان روزهاي ايثار و شهادت و وحدت دانست و گفت: نسل جوان و نوجوان ما بداند امروز امنيت و آسايش و اقتدار اين کشور مديون آن خون هاي پاک شهدا و ايثارگان است.
مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگان استان ايلام نيز در اين مراسم گفت: روحيه جهادي و ايثارگري مهم ترين سرمايه اجتماعي برگرفته از مکتب شهدا است که امروز بايد بيش از پيش در جامعه نهادينه شود.
وي افزود : بايد زندگي نامه، مرام و اهداف و وصيت نامه هاي شهدا ترويج و به عنوان يک مکتب در اختيار نسل هاي جديد انقلاب قرار گيرد.
روستاي گنبد پير محمد در دوران دفاع مقدس پايگاه اصلي رزمنده هاي ملکشاهي در دفاع از مرز قرار گرفت و ايستادگي و همراهي مردم اين روستا باعث حفظ روحيه رزمنده هاي جان برکف ملکشاهي و ديگر نيروهاي نظامي بود.
شهرستان 25 هزار نفري ملکشاهي در دوران دفاع مقدس 385 شهيد والامقام ، 1000 جانباز و 17 آزاده را تقديم انقلاب اسلامي کرده است.
/6034/ 7179
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۰۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه تبریز: تکریم شهدا وظیفه ملی و انسانی است

به گزارش قدس آنلاین،  آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم روز دوشنبه در یادواره ۷۰ شهید لیلان، برگزاری یادواره‌های شهدا را عاملی مهم و الهام بخش در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و بازگو کننده رشادت و مجاهدت فرزندان برومند ملت ایران دانست که با همه هستی خود از کیان نظام مقدس اسلامی و ارزش‌ها و اعتقادات دفاع کردند.

وی زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا را مسئولیتی همگانی دانست و افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا باید به صورت منظم در طول سال برگزار شود، چون شهدا تنها متعلق به گروه، دسته و قوم خاصی نیست و همه افراد جامعه وامدار شهیدان هستند.

آل هاشم اهتمام به برپایی مجالس و محافل مرتبط با نام شهید را سنتی حسنه و رسالتی دینی برشمرد و ادامه داد: وظیفه ملی و انسانی ایجاب می‌کند در مسیر تکریم و تمجید شهدا در فضای بصری، اجتماعی و رسانه‌ای، بهترین و ماندگارترین کارها انجام شود.

وی اثربخشی برنامه‌های فرهنگی را مهم و تاثیرگذار دانست و اظهار کرد: مجلس گرامیداشت شهدا باید همچون خود شهدا، زنده و پویا باشد و منجر به تحول روحی، معنوی و اجتماعی در حاضران شود.

آل هاشم ثبت خاطرات رزمندگان اسلام و وصیتنامه‌های شهدا، تولید آثار هنری و نیز مردمی بودن یادواره ها را مهم دانست و گفت: یادواره‌ها پل ارتباطی بین نسل‌های گذشته، حال و آینده هستند و باید در این مسیر گام های محکم تری برداشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • امام جمعه تبریز: تکریم شهدا وظیفه ملی و انسانی است
  • سلطانیه نگین فیروزه‌ای بر رکاب تاریخ
  • گرامیداشت یاد و خاطره ۷۰ شهید لیلان
  • جنگ اوکراین| ادامه حملات به بلگورود و تصرف یک روستا توسط روسیه
  • برگزاری یادواره شهدای دوران دفاع مقدس و شهیدان گمنام در شهرستان تالش
  • برگزاری یادواره شهدای یخدان
  • محفلی به نام و یاد شهدا در میبد
  • برگزاری ۱۰۰ یادواره شهدا در شهرستان تویسرکان
  • برگزاری مراسم یادواره خانگی شهید نوروز شیردل در خوی + تصاویر
  • یادواره شهید باکری و ۸۵۰ شهید شهرستان میاندوآب