Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین جلسه کارگروه توسعه همکاری های علمی ایران با موسسات آموزش عالی و تحقیقات کشور چین به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه شریف، اولین جلسه کارگروه توسعه همکاری‌های علمی ایران با موسسات آموزش عالی و تحقیقات کشور چین با حضور نمایندگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی سراسر کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این برنامه دکتر سیم‌چی مدیر امور بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف طی سخنانی هدف از برگزاری این کار گروه را استفاده از پیشنهادات و برنامه‌های سایر دانشگاه‌ها برای ارتباط هرچه بهتر با کشور چین دانست.

در ادامه برنامه دکتر حجت رایزن علمی سفارت ایران در چین طی سخنانی گفت: خوشحالم که مسئولیت کار گروه به دانشگاه صنعتی شریف سپرده شده است و امیدوارم با کمک سایر دانشگاه‌ها بتوانیم به منافع مشترکی با کشور چین دست پیدا کنیم.

وی گفت: کشور چین در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است و اگر نگوییم کشور اول دنیا است قطعا دومین کشور دنیا در بحث اقتصادی خواهد بود.

حجت افزود: به موازات رشد اقتصادی در چین، شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای نیز در موضوع علمی در این کشور طی سال های اخیر بوده ایم تا آنجا که 6 دانشگاه چین هم اکنون دارای رتبه زیر 100 در میان دانشگاه‌های دنیا هستند.

وی افزود: کشور چین 4 برابر بودجه کل کشور ایران را در بودجه پژوهشی خود دارد و سرمایه‌گذاری خوبی در امر پژوهش در این اواخر داشته است.

حجت ضمن معرفی برخی از توانمندی‌های چین گفت: دانشگاه چین خوآ اخیرا هیات‌هایی از اساتید و دانشجویان خود را برای آشنایی و ادامه تحصیل به کشورهای مختلف اعزام می‌کند که سال گذشته نیز تعدادی برای این منظور به دانشگاه صنعتی شریف نیز اعزام شده‌اند.

در ادامه نشست دکتر کرمی نماینده مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت همکاری با کشور چین پرداخت.

وی افزود: در حال حاضر تعداد نیم میلیون نفر دانشجو خارجی در چین در حال تحصیل هستند و در این بین تعداد 1/5 میلیون دانشجوی چینی نیز در دیگر کشورهای جهان تحصیل می‌کنند.

در ادامه این نشست پرسش و پاسخ با حضور نمایندگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برگزار شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۰۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش‌عالی و داشبورد‌های مربوطه و ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور بین مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی منعقد شد.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، این تفاهم‌نامه به امضای علی باقر طاهری نیا معاون وزیر علوم و رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مسعود فیاضی قائم مقام دبیر و رئیس مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

از جمله مهم‌ترین زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه می‌توان موارد زیر را برشمرد:

- ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

شامل: پایش و رصد وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی مبتنی بر شاخص‌های مورد اشاره در اسناد بالادستی و اساسنامه­‌های مصوب به طور نظام­مند و در ابعاد مختلف (سطح کنشگران اعم از دانشجویان، اعضای هیئت علمی، دانش‌آموختگان، یاوران علمی و کارکنان و سطح داده‌های نهادی) بر اساس شاخص­‌های بیان شده در سند نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی

- استخراج روند‌های داخلی و بین‌المللی تغییرات در تولید علم و وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی

- ایجاد و توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش عالی در محور‌های مختلف

- تأمین زیرساخت لازم برای پایش و رصد مستمر و استقرار اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

- ایجاد و توسعه داشبورد‌های مدیریتی – تحلیلی برای بهره‌برداری مرکز، مدیران دانشگاهی و سایر ذینفعان نظام برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری آموزش‌عالی

- ارائه گزارش‌های مبتنی بر داده­‌ها و روند‌های رصدی به منظور استفاده در تصمیم­‌سازی­‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به مرکز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد