Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@14:09:01 GMT

آذربایجان غربی| مدارس بوکان یک نوبته می‌شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۹۱۰۷۳

آذربایجان غربی| مدارس بوکان یک نوبته می‌شوند

مدیر آموزش و پرورش بوکان گفت: با استقبالی که مجمع خیرین مدرسه‌ساز، بنیاد برکت و مسئولین در امر مدرسه سازی دارند پی‌بینی می‌شود تا یک سال آینده یک سوم مدارس و تا چهار سال آینده تمامی مدارس بوکان یک نوبته شوند. ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵ استانها آذربایجان غربی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوکان، سلیمان مام عزیزی شامگاه دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار داشت: همچنان که بارها اعلام شدهمشکل کمبود فضای آموزشی یکی از مشکلات اساسی آموزش و پرورش بوکان بوده است اما خوشبختانه با همت خیرین و مسئولین این مشکل در حال بهبود و حل شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مام عزیزی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد برکت از ابتدای آغاز به کار در شهرستان بوکان گفت: بنیاد برکت تاکنون 7 مدرسه را به صورت مستقل با 28 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش داده است و در ساخت دو مدرسه 12 کلاسه با 24 کلاس درس مشارکت داشته است.

وی افزود: از ابتدای سال تحصیلی 96-97 تا کنون 54 کلاس درس استاندار از محل اعتبارات ملی و نوسازی تحویل آموزش و پرورش داده شده و عملیات ساخت 34کلاس درس نیز آغاز شده است و بعد از تعطیلات عید هم 2 مدرسه 12 کلاسه آغاز می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش بوکان ضمن تقدیر از فعالیت‌ها و اقدامات خیرین مدرسهساز بیان کرد: خیرین در آغاز سال تحصیلی امسال 30 کلاس درس را که 2 مدرسه12 کلاسه و یک مدرسه 6 کلاسه است در سطح شهر برعهده‌گرفته‌اند و در سطح روستا هم ساخت 6 مدرسه به وسیله خیرین تعهد شده است.

مام عزیزی گفت: در راستای تقدیر از زحمات خبرنگاران شهرستان بوکان مدرسه‌ای در دهه مبارک فجر امسال در روستای کانی‌الله سیده  به نام  " خبرنگار" کلنگ زنی شده است.

یک نوبته شدن مدارس بوکان تا چهار سال آینده

مدیر آموزش و پرورش بوکان تصریح کرد: با توجه به استقبالی که در شهرستان بوکان از طرف مجمع خیرین و بنیاد برکت و مسئولین در امر مدرسه سازی است پیش‌بینی می‌شود تا چهار سال آینده مدارس بوکان یک شیفته شود و در این راستا هم برنامه‌ریزهای خاصی به صورت کارشناسی برای ساماندهی وضعیت فضای آموزشی صورت گرفته است.

مام عزیزی افزود: با اقداماتی که ما انجام داده‌ایم پیش‌بینی می‌کنیم تا سال آینده یک سوم مدارس بوکان یک نوبته شود.

کم درآمد بودن آموزش و پرورش بوکان در مقایسه با دیگر شهرهای استان

مام عزیزی بیان کرد: آموزش و پرورش بوکان در مقایسه با دیگر شهرستان‌های استان آذربایجان غربی کم درآمد است اما برای جبران در تلاش هستیم تا با همکاری فرماندار، شهردار و شورای شهر مکان‌هایی را که ظرفیت تجاری شدن رادارند بدون لطمه به فضای آموزشی به مکان‌های تجاری تبدیل کنیم تا منبع درآمدی برای آموزش و پرورش باشد و با این امر فشار والدین برای کمک به مدارس نیز کاسته شود.

تلاش برای ایجاد خانه فرهنگی در بوکان

مام عزیزی افزود: با توجه به این‌که بوکان محل تردد مسافران دیگر شهرها است در تلاش هستیم تا خانه معلم یا خانه فرهنگی درشان بوکان احداث کنیم و برای آن زمینی در منطقه ساحلی بوکان در نظر گرفته شده که امیدواریم با همکاری مسئولین این امر تحقق یابد.

مام عزیزی گفت: هیچ کدام از شهرهای استان به اندازه بوکان کلاس‌های آموزشی و کارگاه تخصصی برگزار نکرده است و در این راستا 90 کارگاه آموزشی برای برنامه‌های مختلف و 60 کارگاه تخصصی هم در راستای تحقق اهداف و ارتقایآموزش و پرورش برگزار شده است.

برگزاری مسابقات قرآنی

مدیر آموزش و پرورش بوکان اظهار داشت: با توجه به این که برگزاری کلاس‌های آموزش و مسابقات قرآنی همراه مورد تاکید علمای دینی، ما و مربیان پرورشیآموزش و پرورش بوده است در این راستا در بین مقاطع تحصیلی مختلف مسابقات قرآنی برگزار شده و بیشتر از یک هزار و 100 شرکت کننده داشته‌ایم که از بین آن‌ها111 دانش‌آموز به مرحله استانی راه پیدا کرده‌اند.

وی گفت: با حذف دوره پیش دانشگاهی از مقطع تحصیلی در راستای تأمین نیرو وتأمین فضای آموزشی برای سال تحصیلی آینده برای دایر شدن پایه دوازدهم در مقایسه با امسال باید 48 کلاس درس دایر باشد.

هیچ نقطه‌ای از بوکان بدون معلم نیست

مام عزیزی تصریح کرد: آموزش و پرورش بوکان در راستای پوشش تحصیلی و جلوگیری از ترک تحصیل و نیز بازماندگان از تحصیل تیم ویژه‌ای را تشکیل داده تا دانش‌آموزان شناسایی شوند و به تحصیل جذب شوند و می‌توان گفت اکنون هیچ نقطه‌ای از آموزش و پرورش بوکان بدون معلم نیست.

مام عزیزی افزود: در بخش جذب سوادآموزان شهرستان بوکان مقام دوم استان را دارد و در این راستا با برگزاری مسابقات انشاء نویسی و کتاب‌خوانی به جذب سوادآموزان پرداخته است.

وی بیان کرد: 10 هزار نرم افزار و محتویات آموزشی که توسط معلمان آموزش وپرورش بوکان تهیه شده بود رایگان میان دانش‌آموزان شهری و روستایی بوکان توزیعشده است.

70 درصد کلاس‌های درسی مجهز به سیستم آموزشی هستند

مام عزیزی ضمن تقدیر از مسئولین گذشته در امر هوشمند سازی مدارس بوکان اظهار داشت: در زمان فعالیت مسئولین گذشته بیش از 60 درصد کلاس‌های درسی مجهز به سیستم هوشمند بودند و از زمان آغاز به فعالیت من از تا کنون این آمار به بیش از 70 درصد رسیده است و پیش‌بینی می‌شود تا دو سال آینده تمامی مدارس شهرستان بوکان مجهز به سیستم هوشمند می‌شوند.

وی افزود: یکی از عوامل اصلی که می‌تواند بین دانش‌آموزان جذابیت خاصی را ایجاد کند فضای ورزشی و شاداب میان آن‌ها است و در این راستا سال آینده 5چمن مصنوعی در 4 مدرسه بوکان احداث می‌شود.

تدریس زبان کردی مستلزم موافقت وزارت آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش بوکان در ارتباط با تدریس زبان کردی در مدارس بیان کرد:22 نفر از معلمان بوکانی و افراد صاحب نظر حوزه ادبیات کردی تعدادی کتابتهیه کرده بودند تا به عنوان درس آزاد تدریس شود که با نظر مثبت معاونت پژوهش اداره کل آذربایجان غربی همراه بوده است و به قسمت پژوهش و تألیفکتب درسی آزاد وزارت آموزش و پرورش ارسال شده است و ما منتظر جواب و اعلام نظر آن‌ها هستیم که در صورت موافقت این کتاب‌ها از مهر آینده تدریس می‌شود.

انتهای پیام/ ت

R41361/P1336/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۱۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سرانه‌های آموزشی در آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی  در دیدار با معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به زیرساخت‌های خوب ورزشی و نیز تجربه برگزاری رویداد‌های ملی و جهانی، از آمادگی برای میزبانی رویداد‌های ورزش دانش آموزی خبر داد.

محمدصادق معتمدیان از اهتمام جدی دولت سیزدهم برای جبران کمبود‌های آموزشی در استان خبر داد و گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته و حمایت‌های دولت مردمی، شاهد ارتقای سرانه‌های آموزشی هستیم. 

وی گفت: برای پوشش دادن خلا‌های موجود، در دولت سیزدهم کارگروه‌ها و برنامه‌های مختلف طراحی و نقشه راه را تدوین کردیم تا در زمینه شاخص‌ها رشد مطلوبی داشته باشیم.

استاندار آذربایجان غربی افزود: توجه به مناطق محروم و کمتربرخوردار از مهم‌ترین محور‌های اقدامات دولت در استان است. پروژه‌های مختلف و متعدد آموزشی در استان داریم که با هدف کاهش مشکلات انجام می‌دهیم.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه برای جبران عقب افتادگی‌ها برنامه داریم افزود: هر مسیری که برای ارتقای سطح آموزش و پرورش ممکن باشد را می‌پیماییم تا به بهترین سطح برسیم.

معتمدیان بهینه سازی دارایی‌ها و مولد سازی را جزو اولویت‌های استان برشمرد و گفت: یکی از راهبرد‌های جبران سرانه‌های آموزشی، بهره گیری از ظرفیت قانونی مولدسازی است.

وی کیفیت بخشی آموزشی را مهم دانست و گفت: عدالت محوری در حوزه آموزش و پرورش را از طریق سفر‌های شهرستانی و حضور میدانی پیگیری می‌کنیم.

استاندار آذربایجان غربی آموزش و پرورش را پله نخست شناسایی جوانان مستعد دانست و گفت: اقدامات مختلف برای تقویت حوزه جوانان و نوجوانان با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان باید در دستور کار قرار گیرد. 

آذربایجان‌غربی از ارکان اصلی ورزش‌های پایه در سطح ملی است

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های ویژه استاندار آذربایجان غربی از فعالیت‌های دانش آموزشی، ورزش دانش‌آموزی این استان را دارای ظرفیت بالایی دانست و گفت: آذربایجان‌غربی به جهت برخورداری از ظرفیت‌های کم نظیر ورزشی، همواره یکی از ارکان اصلی ورزش‌های پایه در سطح ملی است. 

صادق ستاری فر ادامه داد: ۲ هزار و ۸۰۰ فضای ورزشی در دولت سیزدهم و در قالب طرح شهید سلیمانی در کشور افتتاح شده که آذربایجان‌غربی در این زمینه جایگاه نخست را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • ارتقای سرانه‌های آموزشی در آذربایجان غربی
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • راه‌اندازی مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان
  • مدرسه مجازی آموزش‌و‌پرورش در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • کهگیلویه و بویراحمد، پیشرو در اجرای طرح‌های قرارگاه عدالت تربیتی