Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون هماهنگي امور عمراني استانداري گيلان از اختصاص بيش از 34 ميليارد ريال اعتبار و تسهيلات بانکي براي جبران خسارات ناشي از سيل در استان گيلان از سوي هيأت وزيران خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا ؛ حجت شعبانپور با اشاره به وقوع حوادث غيرمترقبه و صدمات مختلف ناشي از اين حوادث به زيرساخت هاي استان گفت: در هر مرحله از اين حوادث با همکاري فرمانداران خسارات وارده تعيين و به وزارت کشور اعلام گرديد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي به ارسال گزارش از سوي سازمان مديريت بحران کشور به هيئت دولت و سازمان برنامه و بودجه اشاره و خاطرنشان کرد: هيأت وزيران در جلسه‌ي عصر روز گذشته‌ي خود به رياست دکتر روحاني بيش از 3 ميليارد و 400 ميليون تومان اعتبار و تسهيلات بانکي براي جبران خسارات ناشي از سيل در استان گيلان اختصاص داد.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري با بيان اينکه 1 ميليارد و 360 ميليون تومان از اين مصوبه مربوط به اعتبار بلاعوض براي واحدهاي روستايي آسيب ديده و بازسازي تأسيسات زيربنايي است اظهار داشت: بخش ديگر مصوبه‌ي هيأت وزيران شامل اعطاي تسهيلات بانکي ارزان قيمت به خسارت ديدگان است.
وي با اشاره به اينکه بخشي از کمک‌هاي بلاعوض پس از وقوع سيل به برخي از خسارت ديدگان پرداخت گرديده افزود: پس از تخصيص اعتبار مصوب باقيمانده‌ي پرداختي ها انجام مي گيرد.
حجت شعبانپور با اشاره به اينکه اين مصوبه بخش اندکي از خسارات وارده به واحدهاي مسکوني و زيرساخت هاي استان گيلان است گفت: باتوجه به خسارات بسيار در سال 93 به استان گيلان، تخصيص کامل اعتبارات باعث مي شود تا اقدامات پيشگيرانه براي مقابله با خسارات احتمالي بحران هاي مختلف انجام بگيرد.
وي گفت: انتظار ما از دولت و سازمان برنامه و بودجه اين است تا در تخصيص کامل اعتبارات درخواستي براي جبران خسارات وارده نگاه ويژه اي به استان گيلان داشته باشند.
هيئت وزيران در جلسه عصر ديروز به رياست دکتر روحاني رييس جمهوري، مبلغ 1 ميليارد و 360 ميليون تومان اعتبار شامل اعتبار بلاعوض جهت بازسازي 42 واحد مسکوني روستايي به ازاي هر واحد 5 ميليون تومان، اعتبار بلاعوض جهت تعمير 75 واحد مسکوني روستايي به ازاي هر واحد 2 ميليون تومان و همچنين بازسازي تأسيسات زيربنايي استان گيلان را تصويب و اختصاص داد.
دولت همچنين مبلغ 2 ميليارد و 91 ميليون تومان تسهيلات بانکي ارزان قيمت با سود و کارمزد 4 درصد در مناطق روستايي و 5 درصد در مناطق شهري براي بازسازي 42 واحد مسکوني روستايي به ازاي هر واحد تا سقف 20 ميليون تومان، تعمير 75 واحد مسکوني روستايي به ازاي هر واحد تا سقف 12 ميليون تومان و تأمين لوازم خانگي و معيشتي 117 واحد خسارت ديده به ازاي هر واحد تا سقف 3 ميليون تومان در استان گيلان اختصاص داد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۱۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به خبرگزاری صداوسیما گفت: تسهیلات به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضیان نوسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت می‌شود.
عسگری افزود: تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ متقاضی برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی به بانک‌های عامل معرفی شدند و متقاضیان و مالکان در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به ادارات شهرستان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
از ۱۰۰ و شش هزار واحد مسکن روستایی استان تاکنون حدود ۶۰ درصد واحد‌ها بهسازی شده است.

دیگر خبرها

  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند
  • افزایش پرورش مرغ گوشتی در استان تهران
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان