Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سامسونگ الکترونيکس امروز در کنفرانس خاورميانه و شمال آفريقا از چشم‌انداز خود در حوزه اينترنت اشيا رونمايي کرد که هدف آن همکاري نوآورانه در راستاي خلق تجربه‌اي روان، هماهنگ و هوشمند براي ساده کردن زندگي مصرف‌کنندگان محصولات مختلف اعلام شد. سامسونگ در کنفرانس سالانه خاورميانه و شمال آفريقاي خود (MENA Forum 2018) درباره راهبردش براي توسعه حوزه‌هاي کاربردي اينترنت اشيا با استفاده از هوش مصنوعي و SmartThings توضيح داد که مي‌توانند دستگاه‌هاي متصل سامسونگ را با هم يکپارچه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرکت سامسونگ علاوه بر هدف‌گذاري براي آماده کردن تمامي محصولاتش در جهت اتصال به اينترنت اشيا تا سال 2020، همچنين اعلام کرد که همه اين محصولات هوشمند نيز خواهند شد. شرکت کره‌اي مي‌خواهد با وارد کردن دستيار هوشمند «بيکسبي» در تمامي دستگاه‌هاي خانگي و هوشمند، همه محصولات خود را بصورتي هوشمند کند که امکان شخصي‌سازي براي کاربر را داشته و در نتيجه کارهاي روزمره را براي او ساده‌تر کند.
در اين نشست محصولات اصلي و جديد سامسونگ از جمله تلويزيون 85 اينچي QLED 8k، ماشين‌ لباسشويي کوييک درايو و موبايل هوشمند گلکسي A8 نيز رونمايي شدند. علاوه بر اين محصولات جديد، سامسونگ همچنين توضيح داد پلتفرم SmartThings چطور تمامي دستگاه‌ها را شامل شده و بصورتي روان آنها را در يک پلتفرم و روي يک فضاي ابري به هم متصل مي‌کند تا امکان دسترسي به آنها از طريق يک اپليکيشن جهاني فراهم شود.

«سانگ‌وان ميانگ»، مدير بخش خاورميانه و شمال‌آفريقاي شرکت سامسونگ در اين باره گفت: 
«تمايل ما به نوآوري مداوم، ريشه در علاقه‌ ما براي تبديل مفاهيم به واقعيت‌ها دارد. در سال‌هاي اخير اينترنت اشيا پيشرفت قابل توجهي داشته است و ما به عنوان شرکت نوآور در اين عرصه وظيفه داريم براي پذيرش سريع‌تر اينترنت اشيا تلاش کنيم. چيزي که امروز معرفي کرديم تجربه‌اي از اينترنت اشيا در مقياس واقعي بود که نشان داد چطور مي‌تواند با زندگي هر روزه ما تلفيق شود. ما با وارد هوش به اينترنت اشيا مي‌خواهيم زندگي کاربران را ساده و غني‌تر کنيم. ما قدم‌هاي معناداري به سمت ايجاد جهاني کاملا متصل برداشته‌ايم که در عين حال هوشمند و قابل شخصي‌سازي‌ هم باشد.»
تلويزيون‌هاي QLEDسامسونگ در اين رويداد همچنين از نوآوري‌هاي فني در زمينه اتصالي روان در جديدترين سري تلويزيون‌هاي خود نيز رونمايي کرد. سامسونگ گفت که تلويزيون QLED 8K مجهز به اولين فناوري جهان براي هوش مصنوعي 8K خواهد شد که آن را به دستگاهي تعاملي و خلاق تبديل مي‌کند. فناوري هوش مصنوعي بکار رفته در تلويزيون QLED 8K سامسونگ از ماشين يادگيري براي تحليل محتوا و تقويت خودکار رزولوشن‌هاي پايين به کيفيت 8K استفاده مي‌کند. با بهره‌مندي از قابليت‌هايي مانند تقويت جزييات، کاهش نويز، احياي گوشه‌ها و تنظيم خودکار صدا، تلويزيون QLED 8K تجربه ديداري کاربر را به بهترين حالت رسانده و هر نوع محتوايي را از هر منبعي به تصويري با کيفيت 8K تبديل مي‌کند.
شرکت سامسونگ همچنين SmartThings را براي سري تلويزيون‌هاي خود معرفي کرد که به کاربر امکان مي‌دهد بدون مشکل تلويزيون را به ديگر دستگاه‌هاي خانه متصل کند. با استفاده از اين پلتفرم، تلويزيون به داشبوردي براي کنترل کل اکوسيستم محصولات سامسونگ در خانه تبديل شده و از طريق آن کاربر مي‌تواند همه دستگاه‌ها را کنترل کند.
سامسونگ همچنين از ساندبار NW700 Sound+ خود در کنفرانس امروز رونمايي کرد. صداي اين دستگاه مي‌تواند تجربه‌اي فراگير را عرضه کند. ساندبار NW700 Sound+ با استفاده از انواع قابليت‌هاي تقويت صدا، صدايي ديناميکي و هدفمند را پخش مي‌کند. طراحي اين دستگاه نيز بسيار زيبا و چشمگير بوده و مي‌توان آن را براحتي روي ديوار نصب کرد. اين دستگاه با سه حالت صداي استاندارد، فراگير و هوشمند مي‌تواند تجربه شنيداري کاربر را تغيير داده و يک سيستم سينماي خانگي پيشرفته را متناسب با نيازهاي کاربر ايجاد کند.
تعريفي تازه از زندگي متصلکنفرانس امسال سامسونگ نمايشي بود از مجموعه‌اي متمايز از لوازم خانگي که هوشمند شده بودند. اين محصولات به کاربران امکان خواهند داد زندگي بدون مشکل را در يک خانه متصل تجربه کرده و اين تجربه را با اينترنت اشيا تقويت کنند.
محصول ديگري که براي اولين‌ بار در منطقه خاورميانه و آفريقاي شمالي معرفي مي‌شد، ماشين‌هاي لباسشويي کوييک‌درايو با امکان اتصال به اينترنت اشيا بود که به کاربر امکان مي‌دهد تا چرخه شستشوي لباس‌هاي خود را از طريق ديگر دستگاه‌هاي متصل خود شروع يا متوقف کرده و حتي روي آن نظارت داشته باشد. ماشين‌هاي لباسشويي کوييک درايو همچنين مجهز به دستيار هوشمند سامسونگ هستند که با استفاده از هوش مصنوعي بهترين گزينه شستشو را به کاربر پيشنهاد مي‌دهد.
دستگاه تهويه هواي Wind-Free سامسونگ نيز براي اولين بار از سيستم خنک کننده دو مرحله‌اي استفاده مي‌کند که علاوه بر کاهش قابل توجه مصرف انرژي، امکان کنترل از راه دور از طريق واي‌فاي را هم دارد.
نکته نهايي اينکه سامسونگ با معرفي فاميلي هاب (Family Hub) خود نشان داد که واقعا متعهد به هوشمندسازي اينترنت اشيا است. فاميلي‌هاب علاوه بر کاربردهاي پيشرفته خود اکنون مجهز به بيکسبي و تاييد هويت صوتي است که بر همين اساس مي‌تواند اطلاعاتي شخصي شده را براي هرکدام از اعضاي خانواده و متناسب با ترجيحات آنها عرضه کند. اين محصول همچنين با استفاده از يادگيري ماشيني مي‌تواند ترجيحات غذايي و محدوديت‌هاي رژيمي کاربر را هم ياد گرفته و بر اساس مواد غذايي موجود، غذاهايي را به کاربر پيشنهاد دهد.
تلفيق فناوري با هوش در دستگاه‌هاي هوشمند
سامسونگ همچنين از يک اکوسيستم محصولات موبايلي رونمايي کرد که براي تسهيل تجربه کاربري طراحي شده‌اند. اين فناوري‌ها حول دستگاه‌هاي هوشمند شخصي ايجاد شدند که با استفاده از بيکسبي و SmartThings يک مجموعه منسجم را تشکيل داده و امکان تجربه‌اي هوشمند و روان را فراهم مي‌کنند.
مجموعه موبايل‌هاي گلکسي سامسونگ اکنون علاوه بر کارکردهاي بيکسبي، قابليت‌هاي پيشرفته ديگري را هم دارند. از جمله محصولات اين حوزه که در کنفرانس امروز به نمايش گذاشته شد گوشي‌هاي گلکسي نوت 8، S8 و عضو جديد A8 بودند که در ماه ژانويه 2018 رونمايي شده بود. اين محصول توانست با فناوري‌ها و قابليت‌هاي پيشرفته خود دنياي گوشي‌هاي مقرون به صرفه را متحول کند.
اما CUE سامسونگ نيز يک لايه جديد به اکوسيستم موبايلي اين شرکت اضافه کرد. کيو (CUE) اولين فروشگاه محتواي ديجيتالي سامسونگ است که بصورت انحصاري براي خاورميانه و شمال آفريقا راه‌اندازي شد. فروشگاه کيو سامسونگ در واقع کتابخانه‌اي فراگير از موسيقي براي استريم يا دانلود است که گلچيني متنوع از هر نشريات محلي و منطقه‌اي و هزاران زنگ گوشي را در خود جاي داده است.
نکته نهايي آنکه اکوسيستم سامسونگ با اتکا به SmartThings فناوري‌هاي پوشيدني را هم ارتقاء داده است، بصورتي که کاربران مي‌توانند دستگاه‌هاي متصل خود را با چند ابزار پوشيدني پيشرفته کنترل کنند. اين اکوسيستم همچنين شامل محصولاتي مانند Gear 360, Gear VR و DeX هم مي‌شود که همه آنها در SmartThings با هم يکي مي‌شوند.
لازم به اشاره است که نماينده ديجياتو در رويداد MENA Forum 2018 حضور دارد و به زودي گزارش کامل‌تري از آن را در ديجياتو و روزياتو خواهيد خواند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۲۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دستگاه‌های CO2 ساز تولید این کارخانه علاوه بر تامین نیاز مصارف گلخانه ای کشور در نخستین تجربه صادراتی خود بخشی از نیاز کشورهای حاشیه خزر را هم تامین خواهد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی این محصول با نصف قیمت نمونه مشابه خارجی عرضه می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • دو بازی ایرانی نامزد جایزه MENA Games Industry شدند
  • کلیپ| رائفی پور؛ «دستگاه دشمن‌سازی»
  • سامسونگ درباره پتانسیل هوش مصنوعی در دستگاه‌های پوشیدنی آینده خود توضیح می‌دهد
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی