Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@18:18:55 GMT

سرقت نافرجام از بارگاه امامزاده اسماعیل (ع) جوین

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۹۲۷۴۸

سرقت نافرجام از بارگاه امامزاده اسماعیل (ع) جوین

محسن سلاطینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی گزارش مردم منطقه مبنی بر مشاهده گروهی حفار در بارگاه امامزاده اسماعیل (ع) جوین ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی راهی منطقه شدند.
وی اظهار کرد: پس از بررسی ها مشخص شد سارقان با شکافتن دیوار وارد امامزاده شده و بخش هایی از آرامگاه را با هدف کشف عتیقه و اشیای تاریخی حفاری کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جوین با اشاره به اینکه تلاش حفاران غیرمجاز برای کشف اشیای عتیقه بی نتیجه بوده خاطرنشان کرد: تحقیقات برای شناسایی متخلفان ادامه دارد.
جوین 69 اثر تاریخی شناسایی شده دارد که تاکنون 12 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
نقاب مرکز شهرستان جوین در 320 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
1845/7495/5132
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۲۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد دستگاه قضا با ترک فعل انجام شده در حادثه امامزاده ابراهیم

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی از برخورد دستگاه قضائی با مقصرین حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسؤولان خاطی در این منطقه خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی با ابراز تأسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهادهایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده است گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده نمایند.

رئیس شورای قضائی استان با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضائی را صادر نمود افزود: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه بر ضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، اضافه کرد: دستگاه قضائی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

کد خبر 6097413

دیگر خبرها

  • بازدید معاونان بنیاد مسکن از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم(ع)
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • قصور برخی مسئولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت احراز شد + جزئیات
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • برخورد دستگاه قضا با ترک فعل انجام شده در حادثه امامزاده ابراهیم
  • پیام تسلیت استاندار مازندران در پی درگذشت نخبه مازندرانی؛ زنده یاد سید اسماعیل نصرالهی
  • تسلیت استاندار مازندران درپی درگذشت نخبه دارنده رتبه ۲۵ کنکور
  • تپه‌های باستانی قم میراث‌دار گنجینه تاریخ هزاران ساله
  • پیام تسلیت استاندار مازندران در پی درگذشت نخبه مازندرانی
  • هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش خرید و فروش عتیقه