Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@03:46:57 GMT

اورژانس جهرم 14 هزار و 386 ماموریت داشته است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۹۲۷۸۲

اورژانس جهرم 14 هزار و 386 ماموریت داشته است

وحید سعادتمند یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از 14 هزار و 386مورد ماموریت توسط اورژانس شهرستان جهرم 6 هزار و 928 مورد مربوط به ماموریت ‌های شهری و بقیه مربوط به ماموریت‌های جاده ‌‌ای بوده است.
وی ادامه داد: تعداد مصدومان و بیماران در ماموریت های شهری هفت هزار و 358 نفر و در ماموریت های جاده ای پنج هزار و 466 نفر بوده که توسط اورژانس جهرم در 9 ماه‌ سال کنونی به آنان خدمت ‌رسانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر اورژانس شهرستان جهرم با بیان اینکه در 9 ماه امسال مرکز ارتباطات اورژانس پاسخگوی بیش از 60 هزار تماس بوده است، گفت: بیش از 100ماموریت نیز توسط اورژانس هوایی در این بازه زمانی انجام شده و بالغ بر 110 مورد شرکت در رزمایش‌ و استقرار در مراسم‌ها و مناسبت‌ها و مسابقه‌های ورزشی که در سطح شهرستان برگزار شده در کارنامه‌ی اورژانس جهرم ثبت شده است.
سعادتمند به کمبود پایگاه اورژانس در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته با اورژانس کشور، راه‌اندازی سه پایگاه در آینده به ترتیب اولویت، یک شهری و دو جاده‌ای - روستایی در دستور کار قرار دارد و به محض مصوب‌شدن راه‌اندازی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در 9 ماه سال جاری اورژانس جهرم تعداد 17 نفر از بیماران با ایست قلبی را نجات و به زندگی برگردانند گفت: در حال حاضر اورژانس جهرم با سه پایگاه شهری، 12 جاده ای و یک پایگاه هوایی‌در حال خدمت‌رسانی است، اما گاهی و به ندرت در پی تعدد، همزمانی و یا ماموریت‌های پرمصدوم ممکن است در سرعت انجام ماموریت‌های بعدی تاخیر افتد.
مدیر اورژانس جهرم گفت:‌یکی از مهمترین دلایل این وقایع کمبود پایگاه‌های شهری و تماس‌های غیراورژانسی است که جنبه‌ اورژانس ندارد و بیمار خود قادر به مراجعه به بیمارستان یا مطب پزشک است.
سعادتمند گفت:صرفا برای مواردی چون ایست قلبی(احتمال مرگ)، غرق‌شدگی، برق‌گرفتگی، انسداد راه هوایی، مشکلات تنفسی، تغییرات سطح هوشیاری، مسمومیت استنشاقی، مسمومیت‌ها(کلی)، مشکلات در رابطه با دیابت، سکته‌ مغزی، تشنج، مشکلات قلبی، سرگیجه، آلرژی/ آنافیلاکسی، گزش، اورژانس‌های حرارتی، مشکلات حین بارداری و زایمان، تروما، زخم و خونریزی، سقوط از ارتفاع، سوختگی، گازگرفتگی حیوانات آمبولانس اعزام می‌شود.
وی با بیان اینکه برای همه موارد امدادخواهی، اعزام امبولانس اتفاق نمی‌ افتد و در برخی موارد مشکل با راهنمایی کارشناسان اتاق مرکز اورژانس برطرف می‌شود از مردم خواست در صورت پیش‌آمدن فقط موارد فوق با اورژانس 115 برای امدادخواهی تماس بگیرند.
مدیر اورژانس جهرم افزود: بهترین راه حل و توصیه ما این است مردم عزیز در زمان تماس با اورژانس، به پرسنل مرکز ارتباطات اورژانس که کارشناسان پرستاری و آموزش‌ دیده کشوری در حیطه‌ تخصصی خود هستند اعتماد و آرامش و خونسردی خود را حفظ کنند.
شهرستان جهرم در فاصله 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9254 / 1876
تنظیم: سجاد خسروانیان ** انتشار:‌غلامرضا مالک زاده
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۲۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: یکی از موضوعات محرومیت‌زدایی، آب است که تحت قرارگاه امام حسن مجتبی در کشور مشغول به فعالیت است و سه شهرستان سمیرم، نایین و فریدونشهر درگیر مسئله آب هستند که بسیج سازندگی به هر سه شهرستان وارد شد که آب را تصفیه کرده و به دست مردم رسانده است.

سرهنگ حسن عجمی افزود: در نایین تا کنون ۴۰ روستا از آب شرب سالم با کمک بسیج سازندگی برخوردار شدند.

او با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در مسکن محرومان گفت: گروه‌های جهادی در سطح استان خانه‌های محرومین را شناسایی کرده و آن چه در توان دارند برای اتمام مسکن محرومین به کار می‌گیرند.

سرهنگ عجمی با اشاره به بهسازی کانال آب، ساخت استخر و ذخیره آب، آبیاری کشاورزی برای کمک به کشاورزان، عنوان کرد: یک طرحی بسیج سازندگی با حمایت‌های حوزه‌های دانش‌آموزی و دارای کل دانش‌آموزی در استان با عنوان طرح شهید عجمیان را آغاز کردند که به ۵۵۰ مدرسه کمک‌هایی برای آماده‌سازی انجام شد.


رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان عنوان کرد: ۴ هزار و ۴۰۰ تن قیر وارد استان برای اسفالت جاده بین مزارع و بین روستا‌ها شد؛ یکی از این راه‌های بین مزارع؛ منطقه پرزان بود که خودرو وارد این مزارع برای جمع‌آوری محصول نمی‌شد، اما هم اکنون با اسفالت شدن این مسیر، این مزارع مشغول به فعالیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ۱۰ مصدو بر اثر برخورد ۲ سواری در جاده جنگل گلستان
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پایگاه فوریت‌های پزشکی بکتاش
  • تصادف دنا و سوزوکی با ۷ کشته و مصدوم در محور صوفیان-شبستر
  • سانحه رانندگی با هفت کشته و مصدوم در محور صوفیان-شبستر
  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • انجام ۴ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم
  • حادثه رانندگی در محور صوفیان _شبستر هفت کشته و مصدوم برجای گذاشت
  • ۲ تصادف در زنجان ۱۵ مصدوم برجا گذاشت
  • استخدام زنان زندانی ایرانی در یک کارخانه بستنی