Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@07:32:03 GMT

کلاهبردار سایبری توسط پلیس در خوزستان دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۹۲۸۷۷

کلاهبردار سایبری توسط پلیس در خوزستان دستگیر شد

به گزارش دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ شاهین حسنوند با بیان اینکه موارد بسیاری در خصوص سوء استفاده از اعتماد افراد و کلاهبرداری از آنها در فضای مجازی موجود است، اظهار کرد: در یک مورد شخصی با درج آگهی در یکی از سایت‌های تبلیغاتی و ادعای اعطای وام کم بهره از سرمایه شخصی خود، اقدام به کلاهبرداری از تعداد زیادی از شهروندان کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: آگهی دهنده اظهار کرده بود که می‌تواند از طریق یکی از بستگانش که فروشگاه کالای خانگی دارد در حد 200 میلیون ریال وام تهیه کند و برای اخذ وام و تسریع در امور،هفت‌میلیون و 500هزار ریال به عنوان پیش پرداخت دریافت می‌کند.
وی ادامه داد: متهم تعداد دو فقره سفته بدون مهر و امضا برای جلب اعتماد به متقاضیان تحویل داده و پس از اخذ وجه دیگر جوابگو نبوده است.
رییس پلیس فتا استان خوزستان گفت: در ادامه پس از اخذ اظهارات شکات و طی تحقیقات فنی و پلیسی، کارشناسان پلیس فتا در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند.
وی با بیان اینکه تاکنون تعداد 16 نفر از قربانیان این کلاهبرداری شناسایی شده‌اند اظهارکرد:افرادی که به این نحوه از آنها کلاهبرداری شده می‌توانند با مراجعه به دادسرای جرایم رایانه‌ای خوزستان و یا پلیس فتا خوزستان شکایت خود را ثبت کنند.
سرهنگ حسنوند با بیان اینکه چنین پیشنهاداتی در فضای مجازی معمولا کلاهبرداری بوده، به شهروندان توصیه کرد: برای اخذ وام به بانک‌ها، موسسات مالی مراجعه کنند و به هیچ عنوان به این نوع تبلیغات در فضای مجازی توجه نکنند و از واریز وجه به حساب این افراد که در فضای مجازی ادعا دارند وام پرداخت می‌کنند و یا در بانک آشنا دارند که بتواند برای آنها وام فراهم کند، خودداری کنند.
7152/ 6037
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۲۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار وحید مجید گفت: همزمان با آغاز سال نو و در جهت پاکسازی و ارتقاء امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا می‌باشد.

وی ادامه داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنما‌های مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح نموده اند.

سردار مجید گفت: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش نمایند.

دیگر خبرها

  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/کلاهبردار به دام پلیس افتاد
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند