Web Analytics Made Easy - Statcounter

هدایت آبهای سطحی و رواناب در راه ارتباطی روستاهای درام – جزلاندشت در انتظار تدبیر مسئولان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از برگ زیتون، روند بارندگی و تبدیل آن به رواناب به گونه ای است که نگهداری سطحی آب باران نیاز به ساماندهی داشته و ضرورت مدیریت آبهای سطحی و هدایت آن به سمت کانال خروجی در فصول بارش نزولات جوی بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستاهای درام و جزلاندشت از مسیرهای اصلی و پرتردد شهرستان طارم است که با توجه به داشتن مناظر زیبای طبیعی و دلنواز هرساله میزبان گردشگران و هموطنان از اقساء نقاط کشور است یکی از مشکلات  اصلی این دو روستا در هنگام بارش باران، آبگرفتگی جاده اصلی این دو روستا است.

گفتنی است طول کل مسیر برای اجرای طرح جدول گذاری ۵۰ متر است تا آبهای جاری وارد رودخانه دائمی شیرین سو شود بنابراین نبود جدول در این مسیر جهت سازماندهی آبهای جاری و آبهای باران منجر به نشست زمین و ایجاد شکاف هایی در جاده شده و مشکلات ترافیکی و تصادف برای وسائط نقلیه، رهگذران بویژه دانش آموزان مدارس و … فراهم می سازد به همین دلیل هدایت آب‌های سطحی در این مسیر هدایت ضروری است.

آب‌های سطحی حاصل از باران باید به رودخانه‌، جوی و چاه‌های جذبی که شهرداری احداث می‌کند سرازیر شوند و این فرایند اگر به درستی اعمال شود نه تنها آسیبی به تأسیسات فاضلاب شهری وارد نمی‌شود، بلکه تبعات زیست محیطی را هم به حداقل می‌رساند، چرا که عدم هدایت روان آب‌ها به رودخانه و چاه‌های جذبی موثر در کاهش سطح آ‌ب‌های زیر زمینی است و بیلان منفی آب‌های زیرزمینی تبعات زیست محیطی بسیاری را به همراه دارد.

امیدواریم با عمل دستگاه‌های دولتی به تعهدات و وظایف خود شاهد رفع مشکل این دو روستا باشیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۳۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ کارگر حین عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی شیراز جان باختند

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا جاویدی در تشریح این خبر گفت: پیش از ظهر شنبه حین انجام عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در میدان دولت ابتدای بلوار میثم، سه کارگر پیمانکار طرف قرارداد شهرداری منطقه ۵ به علت ریزش جداره مسیر حفاری در هنگام عملیات خاکبرداری دچار حادثه شدند.

سخنگوی شهرداری شیراز گفت: با حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی یکی از کارگران، زنده از زیر خاک بیرون کشیده شد، اما متأسفانه با وجود انجام عملیات، دو کارگر پیمانکار فوت کردند.

رضا جاویدی با ابراز تأسف از وقوع این حادثه و تسلیت به خانواده‌های متوفیان ادامه داد: اجساد کارگران فوت شده با نظارت مقام قضائی جهت انتقال به پزشکی قانونی تحویل عوامل مربوطه شده است.

جاویدی گفت: شهرداری شیراز در راستای توسعه شبکه دفع آب‌های سطحی به منظور جلوگیری از آب گرفتگی معابر و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات انجام شده، اقدام به اخذ پیمانکار برای اجرای پروژه لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی این محل کرده است.

کد خبر 6090171

دیگر خبرها

  • طوفان و بارش سنگین در راه ۱۴ استان ؛ از طغیان رودخانه‌ها و تگرگ تا صاعقه و رعد و برق
  • با«مست عشق» کرک و پر حسن فتحی ریخت؟!
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • ۲ کارگر حین عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی شیراز جان باختند