Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شيراز- ايرنا- رئيس کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي گفت: علت سقوط هواپيماي تهران - ياسوج را نمي توان شرايط بد جوي عنوان کرد و بايد گزارش نهايي در اين مورد با توجه به اطلاعات جعبه سياه هواپيما تهيه و اعلام شود.

محمد رضا رضايي کوچي روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا با اشاره به نشست ستاد بحران براي سقوط هواپيماي تهران - ياسوج اظهار داشت: اين سانحه بسيار مبهم است و کارشناسان صنعت هوانوردي وقتي عوامل را کنار هم مي‌گذارند تا به گزارشي از علت سانحه برسند، نمي‌توانند تحليل دقيقي داشته باشند، بنابراين بايد گزارش نهايي با توجه به اطلاعات جعبه سياه هواپيما تهيه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي، اضافه کرد: در نشستي که با حضور وزير راه و شهرسازي برگزار شد، تمام مکالمات خلبان با مرکز کنترل ارتباط فرودگاه‌ها از زمان از زمين برخاستن (تيک‌آف) اين هواپيما تا زماني که از رادار محو شد را شنيديم، هشت دقيقه پس از اينکه هواپيما وارد مرکز کنترل ياسوج ‌شد خلبان هيچ اظهاري درباره بدي شرايط جوي و يا احساس خطر اعلام نکرد.
رضايي کوچي افزود: اگر خطري اين هواپيما را تهديد مي‌کرد، خلبان فرصت اعلام خطر و گزارش را به مرکز کنترل داشت، اما هيچ صحبتي درباره خطرات احتمالي و يا احساس خطر خلبان انجام نشده است.
رئيس کميسيون عمران مجلس با بيان اينکه وضعيت تا 8 دقيقه پاياني کاملا عادي و طبيعي مخابره شده بود، اظهار کرد: بي شک نمي‌توان گفت علت اين سانحه شرايط نامساعد جوي بوده چرا که گزارش شرايط آب و هوا پيش از پرواز به خلبان ارايه شده و هيچ مشکلي در شرايط جوي هم نداشته است.
رضايي کوچي با بيان اينکه اين نوع و مدل هواپيما مشکلي براي پرواز در مسير فرودگاه ياسوج ندارد، اظهار داشت: هواپيماي ATR مي‌تواند تا ارتفاع 21 هزار پا پرواز کند و بالاترين نقطه قله کوه دنا 14هزار پا ارتفاع دارد بنابراين اين هواپيما مي‌تواند بيش از 6 هزار پا از بالاترين نقطه کوه دنا پرواز کند.
وي تاکيد کرد: خلبان اين هواپيما از خبره‌ترين خلبان‌هاي صنعت هوانوردي کشورمان بود و پرواز با ATR را به ساير خلبانان آموزش مي‌داد، بنابراين خلبان ماهري براي پرواز با اينگونه هواپيما محسوب مي‌شد.
نماينده مردم شهرستان جهرم در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ابهامات بسيار زياد در اين سانحه هوايي، گفت: 8 دقيقه پس از اين که اين هواپيما از رادار اصفهان به کنترل پرواز فرودگاه ياسوج تحويل داده شد، از رادار ناپديد ‌شد اين در حالي بود که هنوز هواپيما وارد ارتفاع کوه دنا نشده بود بنابراين نمي‌توان اصابت اين هواپيما را با کوه تاييد کرد.
رضايي کوچي درباره بازگشايي جعبه سياه اين هواپيما با حضور نمايندگان شرکت ATR بيان داشت: طبق قوانين بين‌المللي جعبه سياه بايد با حضور نمايندگان اين شرکت گشوده و بازخواني شود.
اين نماينده مجلس ادامه داد: در حال حاضر اقدامات براي ويزاي نمايندگان شرکت ATR در حال انجام است و احتمالا تا فردا (سه شنبه) نمايندگان اين شرکت وارد ايران مي‌شوند.
رضايي کوچي افزود: قرار نيست جعبه سياه تحويل شرکت ATR شود بلکه جعبه سياه در ايران با حضور نمايندگان شرکت ATR گشوده و بررسي خواهد شد.
پرواز شماره 3704 شرکت هواپيمايي آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازي ساعت 8 صبح روز يکشنبه 29 بهمن ماه تهران را به مقصد ياسوج ترک کرد.
اين هواپيما از نوع `اي تي آر 72` پس از 55 دقيقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل خارج شد. کارشناسان نقطه احتمالي سقوط را ارتفاعات دنا در منطقه کوهستاني سميرم در 14 مايلي فرودگاه ياسوج اعلام کرده اند.
اي‌ تي‌ آر 72 توسط شرکت هواپيماسازي فرانسوي - ايتاليايي اي ‌تي‌ آر توليد مي‌شود. توليد اين نوع هواپيما از سال 1989آغاز شد. مدل‌هاي مختلفي از اين نوع هواپيما تاکنون طراحي شده است و تا 78 نفر گنجايش دارند.
7369 /6118 / 2027
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۳۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


 
فرانک کندال، وزیر نیروی هوایی ایالات متحده پروازی آزمایشی با مدل جدیدی از جت جنگنده اف-۱۶ این کشور انجام داد. این هواپیما مجهز به یک هوش مصنوعی است که جنگنده را کنترل می‌کند و نیازی به خلبان ندارد.

به گزارش فرارو، کندال پس از فرود جنگنده در کالیفرنیا گفت که به هوش مصنوعی این جنگنده برای شلیک سلاح در زمان لازم اعتماد دارد.

سامانه هوش مصنوعی این جنگنده مجهز به تعدادی رایانه و در مرحله آزمایش و «یادگیری پرواز» به روشی امن است. این پرواز اعتمادی نمادین به نقش آینده هوش مصنوعی در نبرد‌های هوایی آمریکا محسوب می‌شود.

فرانک کندال در این باره گفت: ما تمایل داریم از هوش مصنوعی استفاده کنیم و آن را به عنوان یک چیز مستقل تصور می‌کنیم. [هوش مصنوعی] واقعا نرم افزاری است که کار را پیش می‌برد. وظایف بسیار پیچیده‌ای را انجام می‌دهد و از فناوری‌های جدیدی استفاده می‌کند که شامل محاسبات بسیار قدرتمند و ریاضیات پیشرفته برای حل مسائلی است که قبلاً نمی‌شد با رایانه حل کرد.

ارتش آمریکا قصد دارد از این فناوری برای بهره برداری از یک ناوگان هوایی بدون سرنشین ۱۰۰۰ هواپیما و پهپاد استفاده کند.

کندال اضافه کرد: ما قادر خواهیم بود از این هواپیما‌های بدون خدمه به روشی تاکتیکی در شرایطی که نمی‌خواهیم از خدمه استفاده کنیم، بهره ببریم. البته دور انداختنی نیستند و ما آن‌ها را دور نمی‌اندازیم. ما قصد داریم از آن‌ها استفاده‌های مجدد کنیم. هدف این است. اما می‌توانیم از آن‌ها به عنوان ماشه استفاده کنیم و آن‌ها را در جا‌هایی قرار دهیم که عمداً برخی از آن‌ها قربانی شوند تا آتش طرف مقابل را تحریک کنند و محل استقرار دشمن را ردیابی کنیم؛ و به طور کلی فکر می‌کنم خلبانان ما از اینکه رقیب جدیدی داشته باشند خوشحال می‌شوند.

کارشناسان صاحب نظر در امور تسلیحات و گروه‌های بشردوستانه عمیقاً نگران هستند که ادوات جنگی مجهز به هوش مصنوعی روزی بتواند به طور مستقل با پرتاب و شلیک بمب‌ها و مهمات، و بدون دخالت و تصمیم همه جانبه انسان، باعث کشتار شوند. از این رو آنان به دنبال محدودیت‌های بیشتر در استفاده از این گونه تسلیحات هستند.

دیگر خبرها

  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام -تهران لغو شد
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی (فیلم)
  • اولین تصاویر از سقوط هواپیمای فوکر ۵۰ در کومور
  • (ویدئو) پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی
  • آغاز فروش هواپیمای برقی عمود پرواز ارزان تر از هلی کوپتر
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار
  • تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران