Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@11:27:29 GMT

انتقاد جان کری از ترامپ

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۹۳۶۳۹

جان کری در بخشی از سخنان خود در سومین و آخرین روز از کنفرانس امنیتی مونیخ از دولت ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، بابت لطمه زدن به اعتبار کشورش و از بین بردن امکان توافق با ایران در زمینه‌های غیرهسته‌ای انتقاد کرد.

جان کری در پاسخ به سوال زیپی لیونی وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی در مورد این که آیا صرف وجود یک توافق هسته‌ای به معنای عوض شدن معیارهای بین‌المللی است و با از بین رفتن امکان دستیابی ایران به سلاح هسته ای، باید به این کشور اجازه داد هر کار دیگری انجام دهد؟ گفت: «هیچ چیزی مانع ما نیست و ما باید به تمام آن مسائل درباره ایران رسیدگی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من هیچ تردیدی در این باره ندارم، اما مسئله این است که اکنون زیر سوال رفتن اعتبار آمریکا و تردید درباره تمایلش برای پایبندی به توافق‌ها در دوران این رئیس‌جمهور [ترامپ]، اوضاع را غبارآلود کرده است.»

وزیر خارجه سابق آمریکا اضافه کرد: «چطور می‌خواهیم درباره مسئله موشکی، [با ایران] توافق کنیم؟ کدام مسئول ایرانی در شرایط فعلی، در موقعیتی قرار دارد که با ایالات متحده مصالحه کند یا بگوید که چنین توافقی پابرجا خواهد ماند؟ این لطمه‌ای است که در این گذار [به ما] وارد آمده است.»

او در ادامه تأکید کرد: «اگر هدف واقعی‌مان این بود که در زمینه موشکی، حقوق بشر، مسائل تسلیحاتی یا تمام مسائل دیگر به توافق دست پیدا کنیم، جایگاه اخلاقی و باورپذیری‌مان را، برای این که بگوییم آنچه به دنبال آن هستیم همین است، از دست دادیم.»

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با تهدیدهای مکرر در باره پاره کردن توافق برجام و عدول واشنگتن از آن و قرار گرفتن در برابر غرب و جامعه جهانی، وجهه کشورش را آشکارا مخدوش کرده است این در حالی است که توافق برجام طبق قطعنامه سازمان ملل یک توافق دو طرفه و یا بین چند کشور نیست بلکه توافقی بین المللی است که از پشتوانه سازمان ملل نیز برخوردار است.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۳۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نشستی خصوصی، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در یک نشست خصوصی و پشت درهای بسته در اقاماتگاه خود در فلوریدا، دولت جو بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

وی این مقایسه را در میانه اظهاراتش در خصوص پرونده های حقوقی علیه خود مطرح کرد و ضمن حمله به دادستان های این پرونده‌ها گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می کنند و این تنها چیزی است که آنها دارند. این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می شوند».

ترامپ سپس با بیان اینکه بایدن بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ کشورمان است، افزود: «زمانی که متهم شدم، گفتم خوب، حالا زمان مبارزه است. او [بایدن] به شدت ناتوان و متقلب است. مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر گرفته است. او یک کلاهبردار است.»

وی همچنین جک اسمیت بازرس ویژه‌ای که دو پرونده فدرال علیه ترامپ را در دست دارد، «قاتل شرور» و «دیوانه» خواند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ