Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهشی آموزش و پرورش بوکان گفت: در راستای همایش استانی کاربست یافته‌های علوم رفتاری در افق سند تحول بنیادین شایستگی‌های اعتقادی و اخلاقی مدیران و دبیران افزایش می‌یابد. ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹ استانها آذربایجان غربی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوکان، عثمان آچاک در نشست خبری آموزش وپرورش بوکان که با حضور مدیر آموزش و پرورش بوکان در دفتر کاری این مدیریت برگزار شد با اعلام این خبر اظهار داشت: آموزش و پرورش یکی از نهادهای تأثیر گذار در تعلیم و تربیت است و دانش‌آموزان و معلمان حق دارند که از آموزش و پرورشی خوب برخوردار باشند و مسئولین باید شرایط و امکانات آن را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آچاک افزود: آموزش و پرورش بوکان از نیروی انسانی متخصص و توانمندی برخوردار است به طوری که 500 نفر از نیروهای ما مدرک کارشناسی ارشد و 50نفر دکترا و دانشجوی دکترا هستند.

معاون پژوهشی آموزش و پرورش بوکان با اشاره به برگزاری همایش کاربست یافته‌های علوم رفتاری در افق سند تحول بنیادین بیان کرد: این همایش با هدف بهکار بردن تحقیقات و تجربه افرادی که در این حوزه فعالیت داشته‌اند در روز 10 اسفند ماه در سالن سیمرغ بوکان برگزار می‌شود.

وی گفت: استارت این همایش از مهر 96 زده شد و علاقه‌مندان تا 20 بهمن فرصت داشتند مقالات خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند و تا کنون 50 مقاله از استان‌های زنجان، آذربایجان شرقی، قزوین و آذربایجان غربی به دبیرخانه ارسالشده است.

آچاک بیان کرد: مقالات ارسالی توسط کمیته داوران که متشکل از کارشناسان استانی است داوری می‌شود و بسته به زمان همایش احتمال ارائه 10 مقاله توسط محققان این زمینه در روز همایش می‌رود و بعد از برگزاری همایش هم چون هدف ما ماندگاری اثرات ارسالی و یافته‌های علمی است مقالات در مجموعه‌ای چاپ می‌شوند.

آچاک گفت: هرچند برای ارسال مقاله به همایش‌ها باید مبلغی پرداخت شود و بدون هزینه نیست اما ما برای حمایت از نویسندگان و محققان هیچ هزینه‌ای از کسانی که مقاله ارسال کرده‌اند دریافت نکرده‌ایم.

معاون پژوهشی آموزش و پرورش بوکان با اشاره به محورهای همایش تصریح کرد: راهکارهای تقویت شایستگی‌های اعتقادی، اخلاقی، فردی و گروهی مدیران و معلمان در امر پژوهش‌های مدرسه‌ای، نقش مشارکتی خانواده در تحقق هدف‌های برنامه‌های درسی، توانمندسازی دانش‌آموزان مناطق محروم در راستای اجرای سند تحول بنیادین، زمینه‌ها و شیوه‌های کارآمدی شوراهای درون مدرسه‌ای، شیوه‌های متناسب سازی فضاهای فیزیکی، آموزشی و تربیتی با نیازهای ویژه و تفاوت‌های دانش‌آموزان، سازوکارهای اثر بخشی آموزش‌های ضمن خدمت معلمان و زمینه‌ها و شیوه‌های بهینه استفاده از دانش و تجربه نخبگان و پیشکسوتان آموزش و پرورشدر قالب روایت پژوهی از محورهای اصلی این همایش است.

وی اظهار داشت: بررسی الگوهای حرفه‌ای تدریس در قالب روایت پژوهی، اقدام پژوهی و درس پژوهی، تاریخ و تحول آموزش و پرورش بوکان در بستر زمان، ارتقای کیفی و عملی علوم پایه با تاکید بر حضور چشمگیر در جشنواره‌ها و المپیادهای علمی، بررسی معماری مدارس و راهکارهای بهینه سازی فضاهای آموزشی در قالب مدرسه ایرانی، آسیب شناسی جامعه فرهنگیان با تاکید بر جامعه شناسی و روانشناسی آموزش و پرورش، آسیب شناسی حقوقی آموزش و پرورش با تاکید بر حقوق معلم و متعلم، حقوق خانواده و اخلاق اسلامی و نقد و بررسی علمی کتب جدیدالتألیف سال یازدهم در قالب تحلیل محتوا از محورهای فرعی همایش است.

آچاک در این ارتباط افزود: نظر سنجی، اعتبار بخشی و غیره با توجه به سند تحول، سند برنامه درسی ملی، گروه‌های مخاطبان و شرایط یادگیری، مفهوم سازی و آسیب شناسی مدیریت مدرسه‌ای در بستر علوم روز مدیریت و روانشناسی، رسالت فلسفی و ماهوی آموزش و پرورش در بستر تغییر زیرساخت‌های فکری مخاطبان در عصر رسانه‌ها و فضای مجازی، دانش بومی تربیت با تاکید بر مضامین اسلامی و ایرانی و زیر ساخت‌های علمی آن، اقتصاد آموزش و پرورش، ارائه نوآوری‌های درآمدی و هزینه‌ای و بررسی اثربخشی اقتصادی از دیگر محورهای فرعی همایش کاربست یافته‌های علوم رفتاری در افق سند تحول بنیادین است.

انتهای پیام/ش

R41361/P1377/S6,48/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۳۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اجرای سند تحول؛ ماموریت‌های مدارس شاهد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز بیش از ۱۴۰۰ مدرسه شاهد داریم، گفت: توسعه این مدارس بیشتر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. اولین جایی که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را ترجمه و اجرا کند، باید مدرسه شاهد باشد. مدرسه شاهد بومی کشورمان است بنابراین اجرای سند بیش از همه و پیش از همه باید در مدرسه شاهد محقق شود. 

به گزارش ایسنا، مراسم گرامیداشت شهدا با حضور وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران و تعدادی از معاونان در اردوگاه شهیدباهنر برگزار شد.

رضا مراد صحرائی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: خدا را شاکریم که در یک مراسم دیگری که به نام شهداست حضور پیدا می‌کنم و در جایی نفس می‌کشم که خانواده شهدا حضور دارند. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا توفیقی برای هر کسی است. هر کشور منابعی برای قدرت خود دارد و یکی از اصلی‌ترین منابع قدرت درونی، ملی و جهانی ما شهدا و ایثارگران و فرهنگی است که این عزیزان را در خود نگاه داشته است.

صحرایی ادامه داد: در جنگ تحمیلی قریب به ۲۳۰ هزار شهید تقدیم انقلاب کردیم و همینطور تعداد قابل توجهی جانباز و آزاده سرافراز. اما خط شهادت و راه شهادت باز مانده و در هر برهه‌ای از زمان، آن‌هایی که لیاقت داشتند در این مسیر قرار گرفتند. 

وی شهدای حادثه تروریستی کرمان را گرامی داشت و گفت: یکایک این شهدا، دانش‌آموزان و معلمان، هر کدام خاطرات عجیبی دارند. شهید حسینی رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان یا فائزه رحیمی هر کدام قصه عجیبی دارند. شهید شادکام، شهید المیرا حیدری، خانواده سلطانی‌نژاد که ۹ شهید تقدیم کردند، نشان دادند که در فرهنگ‌شان، شهادت جایگاه ویژه‌ای دارد. یا شهیده آیدا قاسمی خبرنگار دانش‌آموز پانا که خاطراتی عجیب و تامل‌برانگیز دارد. یاد همه آن‌ها را گرامی می‌داریم. آموزش و پرورش نشان داد در صحنه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، میدان‌دار بوده است، به‌طوریکه قریب ۱۰۰ نفر از شهدا از خانواده آموزش و پرورش بودند. 

وزیر آموزش و پرورش یاد شهدای دانش‌آموز و فرهنگی دفاع مقدس را هم گرامی داشت و افزود: شهدا نماد غیرت و منبع قدرت نرم و بین‌المللی ما هستند. آن‌ها شهادت را برای ما شیرین جلوه دادند و در کنار آن‌ها، خانواده‌های شهدا علی‌رغم این مصیبت بزرگ، اما همه در خط امام ایستادند. این میراث شهداست و گرامی‌داشت این میراث حداقل وظیفه‌ای است که ما از حیث مسئولیت ملی و مذهبی‌مان بر عهده داریم.

صحرایی در ادامه بر ارتقای مدارس شاهد هم تاکید کرد و گفت: مدارس شاهد دو ماموریت بزرگ دارند. یکی جبران کاستی‌هایی است که فرزندان معظم شهدا و ایثارگران از حیث آموزش و تربیتی دارند اما ماموریت اصلی آن‌ها ترویج فرهنگی ایثار و شهادت است. این مدارس میعادگاه یادآوری شهدا و ایثارگران است و باید از هر حیث این مدارس الگو باشند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز بیش از ۱۴۰۰ مدرسه شاهد داریم، گفت: توسعه این مدارس بیشتر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. اولین جایی که باید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را ترجمه و اجرا کند، باید مدرسه شاهد باشد. مدرسه شاهد بومی کشورمان است. بنابراین اجرای سند بیش از همه و پیش از همه باید در مدرسه شاهد محقق شود. 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ صحرایی اضافه کرد: در سند تحول از مدرسه در چشم انداز ۱۴۰۴ ؛ ۱۶ ویژگی ذکر شده است و مدرسه شاهد باید مصداق تحقق این ویژگی‌ها باشد. نقطه اتکای دولت و ملت در رشد و تعالی کشورر مدرسه است و مدرسه شاهد باید بیش از همه و پیش از همه این نقش را ایفا کند. باید روز به روز ویژگی متمایزکننده مدارس شاهد برجسته شود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم، از خانواده معظم شهدا حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش تقدیر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز اسکان نوروزی فرهنگیان در آذربایجان‌غربی
  • آغاز فعالیت ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان در آذربایجان‌غربی
  •  تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان نقده
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اجرای سند تحول؛ ماموریت‌های مدارس شاهد
  • سند راهبردی مدارس شاهد در دست تدوین است
  • دوره آموزشی مسئولان مراکز مثبت زندگی جنوب آذربایجان غربی در بوکان
  • اسکان فرهنگیان در ۵۳ مدرسه آذربایجان غربی
  • افزایش ۱۸ درصدی قبولی داوطلبان در دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی
  • پذیرش دانشجویان در پیام نور آذربایجان‌غربی ۱۸ درصد افزایش یافت
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی براهتمام مدیران به حل مشکلات مردم