Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: ترویج هنر متعالی و انقلابی، اشاعه سبک و سیاق زندگی امام حسین(ع) در جامعه به خصوص در بین جوانان و نوجوان، از جمله اهداف سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان به‌شمار می‌رود. ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶ استانها زنجان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، به نقل از جهاد دانشگاهی استان زنجان علیرضا زجاجی شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه سومین دوره سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان که به همت جهاد دانشگاهی استان و به میزبانی سالن همایش حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، اظهار داشت: سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان که امسال شاهد برگزاری سومین دوره آن هستیم، تلاش می‌کند تا بیش از اینکه یک رقابت فرهنگی باشد، خود را به عنوان تجمع و میعادی برای دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در محیط‌های علمی و دانشگاهی معرفی کرده و دل‌های جوانان مشتاق و ارادتمند اهل‌بیت(ع) را در کنار هم و برای تعمیق هر چه بیشتر فرهنگ عاشورایی در میان نسل آینده‌ساز کشور گرد آورد؛ چراکه بر این باوریم که عاشورا الگوی مبارزه دائمی با دشمنان خدا و انسانیت و نیز شروعی سرخ بر جاده مستقیم عدالت‌خواهی است که پایان خوشی جز عدالت‌گستری سبز مهدوی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در واقعه عاشورا همه نسل‌ها حضور دارند، همه مقاطع سنی در آن نقطه حساس به هم متصل می‌شوند، چون آنجا یک الگوی هماهنگ و متناسب و جاودانی ارائه و حجت برای همه تمام می‌شود و از عاشورا، الگویی جاودان و مستمر در طول زمان برای زندگی سعادتمند برای همه نسل‌ها و همه اعصار می‌سازد.

‌زجاجی تصریح کرد: اغراق نیست اگر بگوییم در طول قرن‌های متمادی، فرهنگ متعالی عاشورا عامل هویت‌بخشی و مقاومت‌پذیری جامعه ما بوده است و این دانشگاه بزرگ، نسل‌های زیادی برای حق‌طلبی و عدالت‌جویی تربیت کرده است و از این منظر، پرداختن مستمر به فرهنگ عاشورایی و تعمیق آن در میان نسل‌های بعدی، حتی بیش از آنکه وظیفه و مسئولیتی دینی تلقی شود، به عنوان مسئولیتی اجتماعی باید مورد توجه متولیان و دلسوزان فرهنگی قرار گیرد.

این مسئول ابراز کرد: سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان، دبیرخانه دائمی آن به واسطه اشتهار زنجان به پایتخت شور و شعور حسینی در زنجان قرار دارد، این برنامه تلاش می‌کند تا از طریق تشویق دانشجویان به تفکر و خلق آثار فاخر در بخش‌های مختلف در جهت تعمیق باورهای دینی و مذهبی در میان نسل آینده‌ساز کشور، گامی هر چند کوچک بردارد.

زجاجی خاطرنشان کرد: ترویج هنر متعالی و انقلابی، اشاعه سبک و سیاق زندگی امام حسین(ع) در جامعه به‌ویژه در بین جوانان و نوجوانان، بدعت‌شناسی و آگاهی از زمینه‌های ورود بدعت و تحریف در فرهنگ عاشورایی، جهت بهره‌گیری موثر و مستمر و کاربردی قابل انعکاس در فضای جامعه، از دیگر اهداف این سوگواره به‌شمار می‌رود.

‌سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی افزود: نخستین دوره سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان در سال 93 توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کشور و جهاددانشگاهی استان زنجان و با همراهی ارزشمند حسینیه اعظم زنجان کلید خورد و طی برگزاری دو دوره قبلی این رویداد فرهنگی، افزون بر 7 هزار و 500 اثر دانشجویی در بخش‌های شعر، عکس، پادکست و کلیپ‌های تصویری، جمع‌آوری و مورد داوری قرار گرفت.

وی گفت: سومین دوره این سوگواره ملی از 21 شهریورماه امسال، مطابق با اول محرم‌الحرام 1439 هجری‌قمری در چهار بخش شعر، عکس(حرفه‌ای و آماتور)، قطعه‌های صوتی (پادکست) و کلیپ‌های تصویری فعالیت خود را آغاز کرد و مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار در این سوگواره تا اول آذرماه امسال‌ ادامه داشت.

زجاجی یادآور شد: به دبیرخانه سومین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان، بالغ بر 3 هزار و 161 اثر دانشجویی از 28 استان و از 59 دانشگاه دولتی، 46 واحد دانشگاه آزاد اسلامی، هشت دانشگاه علوم‌پزشکی، 38 موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی، 31 واحد دانشگاه پیام‌نور و 35 مرکز آموزش علمی‌کاربردی به دبیرخانه ارسال شده است.

این مسئول افزود: این رویداد ملی در حالی سومین دوره خود را پشت سر می‌گذارد که دبیرخانه آن با جمع‌آوری بیش از 10 هزار اثر دانشجویی مرتبط با فرهنگ عاشورا در بخش‌های شعر، عکس، فیلم کوتاه و قطعات صوتی، گنجینه ارزشمندی از روایت ایستادگی و دلدادگی مردمان این مرز و بوم را فراهم آورده است. چاپ چهار جلد کتاب، تولید سه مجموعه نمایشگاهی و انتشار دو مجموعه چند رسانه‌ای، از جمله محصولات فرهنگی است که از میان آثار فاخر این رویداد ملی به جامعه عرضه شده است.

انتهای پیام/ش

R41375/P1377/S6,59/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۵۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به مناسبت ۱۷ شوال روز ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای گفت: ترویج ورزش زورخانه‌ای طبعاً یکی از سریع‌ترین و زیباترین و بهترین مسیر‌هایی است که می‌تواند با تقویت نشاط اجتماعی به گسترش فرهنگ پهلوانی مخصوصاً در جوانان و نوجوان تاثیرگذار باشد.

امامی افزود: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در تاریخ و تمدن ایران باستان و آموزه‌های دینی ما ایرانیان ریشه دارد؛ بنابراین ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و حتی فراتر اشاعه آن در فرهنگ عمومی جامعه و تسری ان در مراودات و کار‌های روزمره همچنین توسعه ورزش زورخانه‌ای که با طنین ملکوتی صلوات و ذکر ال الله بویژه مولا علی (ع) همراه است، وظیفه ملی و اخلاقی ما به شمار می‌آید.

وی همچنین گفت: آنچه اهمیت دارد علاوه بر وظیفه فردی، نقش آفرینی نهاد‌های متولی در این عرصه بویژه فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای و وزارت ورزش و جوانان است تا با برنامه ریزی مبتنی بر شان فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای شاهد سرایت روحیه پهلوانی، مرام جوانمردی و اخلاق اسلامی در همه ورزش‌ها باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب