Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ساري - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري مازندران گفت: اختلاط برنج در مازندران که از سوي عده اي سودجو انجام مي شود يک آسيب جدي است.

حسن خيريانپور دوشنبه شب در آيين افتتاح اولين نمايشگاه علمي و تخصصي برنج مازندران در دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل افزود: برنج مازندران به عنوان يک برند در کشور مطرح است که متاسفانه عده اي سودجو به علت بهره برداري کوتاه مدت تخليط برنج را در استان انجام مي دهند که اين امر به هيچ عنوان قابل پذيرش نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهارداشت: بايد به صورت قانوني با اين عده افراد سودجو که ضربه زيادي به توليد کنندگان و فروشندگان برنج وارد مي کنند برخوردي جدي صورت گيرد تا هر چه زودتر اين آسيب از استان ريشه کن شود.
وي افزود: آن چيزي که امروز براي رونق توليد برنج در مازندران اهميت دارد گسترش صنايع تبديلي و بسته بندي در اين محصول است که در صادرات اين محصول مي تواند بسيار اثربخش باشد.
وي بيان کرد: آسياي ميانه بازار بسيار مطلوبي براي عرضه برنج مازندران است و اين محصول در اين کشورها بسيار طرفدار دارد اما با برند سازي و بسته بندي مناسب است که مي توانيم با صادرات اين محصول رونق اقتصادي را براي توليد کنندگان برنج در کشوربه ارمغان بياوريم.
وي افزود: اما از سويي ديگر توليد کنندگان اين محصول بايد از آخرين تکنولوژي و يافته هاي علمي که در قالب کارشناسي به آنها ارائه مي شود بهره مند شوند تا محصولاتي با کيفيتي که قابليت رقابت در بازارهاي جهاني را داشته باشد ارائه کنند.
وي گفت: استان مازندران با دارا بودن سه فرودگاه، سه بندر و 380 کيلومتر راه آهن فعال از يک سو و از سويي ديگر تنوع محصولات کشاورزي در زمينه هاي مختلف داراي قابليت هايي است که در کشور بي نظير است اما آن چيزي که امروز همه ما بايد مد نظر داشته باشيم گسترش صنايع تبديلي، برند سازي، سورتينگ و بسته بندي مناسب است که زمينه صادرات اين محصولات را در استان فراهم کند.
استان مازندران داراي 480 هزار هکتار اراضي کشاورزي است که بيش از 213 هزار هکتار آن زمين شاليزاري است که از اين ميزان بالغ بريک ميليون تن برنج حاصل مي شود.
7343/1899
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۵۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنج‌کاران مازندران برای انجام نشاکاری عجله نکنند.

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، خلیل حقیقی معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران  اظهار کرد: باتوجه به سرد بودن هوای شبانه در مناطق کوهستانی استان لازم است کشاورزان عجله‌ای در انجام عملیات نشاکاری نداشته باشند.

وی افزود: انجام عملیات نشاکاری زودهنگام آن هم در شرایطی که اختلاف دما بین دمای آب و محیط موجب طولانی شدن استقرار نشا در اراضی شالیزاری می‌شود.

معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: فرصت برای نشاکاری هنوز هست و برنج‌کاران در این زمینه عجله نکنند.حقیقی اضافه کرد: در برخی مزارع کشاورزان زودهنگام اقدام به خزانه کردند که ناچار هستند ولی درمجموع در این زمینه کشاورزان عجله نکنند.وی گفت: باتوجه به شرایط موجود، اردیبهشت ماه زمان مناسبی برای انجام عملیات نشاکاری است.

دیگر خبرها

  • با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود
  • نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد
  • شالیکاری در مازندران مکانیزه شود
  • اولین نشای برنج در مازندران انجام شد
  • زمانیکه ژاپنی‌ها برای خرید محصول کشاورزی ایران صف کشیدند! | تصویر
  • نخستین نشاء برنج در مازندران
  • خروج بازار برنج از رکود، با خرید توافقی
  • قاچاق، آفت اصلی زعفران
  • افزایش ۲۵ درصدی تولید توت‌فرنگی در مازندران
  • برنج‌کاران مازندران برای انجام نشاکاری عجله نکنند.