Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در ۱۰ ماه گذشته کمک‌های مردم قم به کمیته امداد امام خمینی (ره) را ۳۱ میلیارد تومان اعلام  کرد و گفت: سرانه کمک‌های مردم قم به کمیته امداد نسبت به دیگر شهرهای کشور در رتبه نخست قرار دارد. ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، اکبر میرشکار امشب در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به گزارش عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال جاری، اظهار داشت: 20 هزار و 427 خانواده از خدمات کمیته امداد استان قم استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 15 هزار و 313 خانواده علاوه بر سایر خدمات ماهیانه مبلغی را به‌عنوان مستمری دریافت می‌کنند، افزود: اعضای موردحمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم 35 هزار نفر هستند که سه درصد از جمعیت استان قم را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم عنوان کرد: از 35 هزارنفری که موردحمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند، 12 هزار نفر از آن‌ها سالمند بالای 60 سال و 3 هزار نفر زن سرپرست خانواده هستند.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و 900 دانش‌آموز، ‌770 دانشجو و طلبه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند، عنوان کرد: علاوه بر تعداد دانش‌آموز، طلاب و دانشجو هزار و  110 یتیم، هزار و 200 نفر بیمار صعب‌العلاج و سه هزار و 700 روستایی نیز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

میرشکار در 10 ماه گذشته کمک‌های مردم قم به کمیته امداد امام خمینی (ره) را 31 میلیارد تومان اعلام و عنوان کرد: سرانه کمک‌های مردم قم به کمیته امداد نسبت به دیگر شهرهای کشور در رتبه نخست قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه 10 میلیارد تومان صدقه جمع‌آوری‌شده است، ابراز کرد: پول‌های دریافتی از مردم با امانت‌داری کامل هزینه شده است و تاکنون بابت هزینه‌های کارکنان و تبلیغات کمیته امداد یک‌ریالی هم از کمک‌های مردمی برداشت نکرده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم کمک‌های دولت به این اداره را مدنظر قرار داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر کمک‌های مردمی، دولت 33 میلیارد تومان به‌صورت مستمری به‌حساب مددجویان واریزی کرده و 10 میلیارد تومان نیز بابت دارو و درمان این افراد هزینه شده است.

وی با بیان اینکه 110 واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش خریده شده است، عنوان کرد: برای خرید 110 واحد مسکونی به هرکدام از افراد تحت پوشش 40 میلیون تومان بلاعوض کمک شده که این رقم در دیگر استان‌ها 20 میلیون تومان است.

میرشکار با اشاره به اینکه در 10 ماه گذشته 690 نفر از دختران خانواده‌های عضو کمیته امداد امام خمینی(ره) ازدواج‌کرده‌اند، تصریح کرد: برای جهیزیه این تعداد سه تا پنج میلیون کمک بلاعوض انجام‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم خاطرنشان کرد: 20 هزار خانواده در اسفندماه جاری بسته‌های معیشتی دریافت کرده‌اند، همچنین سه هزار و 300 خانواده وام قرض‌الحسنه از یک تا پنج میلیون تومان را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/ش

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۵۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین مسکن مددجویان یزدی

شجاعان مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد با اشاره به اینکه مساحت واحد‌های مسکونی کمیته امداد امام خمینی (ره) بین ۷۵ تا ۱۰۰ متر مربع است، گفت: برای ساخت این واحدها، خانواده‌ها مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه دریافت کرده اند و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض به مددجویان برای ساخت واحد‌ها پرداخت شده و خود مددجویان هم بر اساس توانایی خود آورده می‌آورند.

وی افزود: در مجموع در استان باید ۲۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان ساخته شود تا دیگر مددجوی بدون مسکن در استان یزد نداشته باشیم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزدگفت: برای تحقق این امر ۴۶۰ واحد مسکونی در حال احداث است که ۱۷۴ واحد از آن تحویل داده شده است و بقیه تا پایان سال تکمیل و تحویل داده می‌شود.

وی یادآور شد: نهضت ساخت و ساز مسکن در استان ادامه دارد تا همه مددجویان بتوانند دارای سرپناه شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اهدای جهیزیه به نوعروسان حمیدیه
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان‌جنوبی راهی خانه‌بخت شدند
  • اعطای ۴۴ سری جهیزیه به نوعروسان و زوجهای جوان در پیرانشهر
  • ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی اهدا شد
  • اهدای ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی
  • ۸۳۹ باب واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد اصفهان افتتاح شد
  • واگذاری ۱۰۳۹ واحد مسکن کمیته امداد ‌در استان هرمزگان
  • تأمین مسکن مددجویان یزدی
  • واگذاری ۵۱۵ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد قزوین