Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@22:51:02 GMT

در جستجوی آخرین استعداد احتمالی تیم کی‌روش

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۹۶۲۸۹

در جستجوی آخرین استعداد احتمالی تیم کی‌روش

بازیکن جوان ایرانی الاصل این روزها تبدیل به یکی از پدیده های جوان فوتبال استرالیا شده است.

به گزارش " ورزش سه " دنیل ارزانی بازیکن تیم ملبورن سیتی در دوماه اخیر با بازی های درخشانش یکی از بازیکنان موثر تیمش بوده و اکنون یکی از نامزدهای کسب عنوان بهترین بازیکن جوان سال استرالیا است. او یک هافبک تهاجمی تکنیکی و سرعتی است و در بازی های اخیر تیمش یک گل زده و سه پاس گل هم داده است که آمار بسیار خوبی با توجه به دقایق بازی اش محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دنیل پدر و مادری ایرانی دارد و خودش نیز در ایران به دنیا آمده؛ اما در استرالیا بزرگ شده و در تیم های ملی زیر 17، زیر 20 و زیر 23 سال استرالیا هم بازی کرده است.


یک بازیکن «ایرانی»

پوریا نبی مربی ایرانی شاغل در فوتبال استرالیا درباره مطرح شدن نام دنیل ارزانی در فوتبال استرالیا گفت:« فکر می کنم حدود 5-6 ماه است که اسم دنیل ارزانی در فوتبال استرالیا خیلی مطرح شده است. اوج کاری او زمانی بود که در بازی با ولینگتون در حالی که تیمش یک بر صفر عقب بود به زمین آمد و دو پاس گل داد و تیمش را برنده کرد. گزارشگر بازی در طول مسابقه و بعد از آن رسانه ها خیلی درخشش او را بزرگ دانستند. البته او هم در برد تیمش کاملا تاثیرگذار بود.»

 

او درباره دنیل اضافه کرد:« اگر اشتباه نکنم او بازیکن رده سنی جوانان تیم اف سی سیدنی بود و سال 2016 به عنوان بازیکن رده سنی جوانان به ملبورن سیتی آمد. او از رده جوانان خیلی زود به تیم ملبورن B آمد 6 بازی برای این تیم انجام داد و یک گل هم زد. نمایش خوبی که داشت باعث شد به سرعت به تیم بزرگسالان اضافه شود. در دو ماه اخیر هم همانطور که گفتم از فرصت های بازی که به او داده شده بهترین استفاده را کرده و خیلی از او تعریف می شود.»

 

پوریا نبی درباره پست بازی دنیل ارزانی گفت:« اگر بخواهم مثلا در تیم ملی ایران درنظر بگیرم او در پست وینگر و همان پست علیرضا جهانبخش بازی می کند هرچند گاهی هافبک تهاجمی هم هست. او تکنیک بسیار خوبی دارد و می توانم بگویم یک بازیکن کاملا ایرانی است. سرعت ، تکنیک ، ریز نقشی و سبک بازی اش نشان می دهد خون ایرانی در رگ هایش وجود دارد.»

 

 

 

او افزود:« مساله ای که امروز مهم است اینکه او باید بین تیم ملی ایران و تیم ملی استرالیا یک کدام را انتخاب کند. در رسانه ها نیز تازگی ها این موضوع طرح شده که همه چی به دنیل بستگی دارد و او در مرحله انتخاب تیم ملی اش قرار دارد.» او همچنین در ادامه گفت:« درباره آینده او در فوتبال باشگاهی هم باید بگویم اگر دنیل به همین روند رو به رشدش ادامه دهد می تواند خیلی زود به یک تیم اروپایی برود. بحث بزرگی که در فوتبال استرالیا هست شرکت ها و گروپ هایی هستند که نقش اساسی دارند. شرکتی به نام سیتی گروپ وجود دارد که تیم های منچسترسیتی، ملبورن سیتی، یوکوهامای ژاپن و....چند تیم دیگر زیرمجموعه آن هستند. این شرکت ها نقش مهمی در پیشرفت بازیکنان بازی می کنند. همین کار را با هافبک تیم ملی استرالیا کردند. آرون موی البته 25-26 ساله بود و تیم های حاشیه خلیج فارس می خواستند با 2-3 میلیون دلار او را به خدمت بگیرند؛ اما روشی که به کار گرفتند این بود که منچستر سیتی با این بازیکن قرارداد بست و سپس او را در کمتر از یک ماه به هادرسفیلد دادند. هادرسفیلد از چمپیون شیپ به لیگ برتر صعود کرد و سپس منچستر سیتی این بازیکن را با قیمت حدود 15 میلیون دلار به همین تیم رسما واگذار کرد. این اتفاق برای دنیل ارزانی هم می تواند رخ بدهد.»

 

او در این ارتباط که سبک بازی دنیل ارزانی شبیه کدام بازیکن ایرانی است گفت:« او من را کمی به یاد دوران اوج مسعود شجاعی می اندازد، تکنیکی و فانتزی بودنش شباهت زیادی به شجاعی دارد. مثلا او با سامان قدوس فرق دارد. سامان یک بازیکن فیزیکی است؛ اما ارزانی تکنیکی و باهوش است.»

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۶۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت یک موشک جدید برای جستجوی حیات در سیاره زهره

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، پیتر بک، موسس و مدیر عامل شرکت راکت‌لب، یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه ساخت موشک‌ها و فضانوردی است و با کمک تکنولوژی در تلاش برای رونق دادن به صنعت فضایی به عنوان راهی جدید برای سکنت انسان‌ها است. پیتر بک با توجه فعالیت‌های موفق شرکت خود، به یکی از شخصیت‌های برجسته در صنعت فضایی تبدیل شده است.

راکت‌لب در سال ۲۰۰۵ تاسیس شد و تلاش این آزمایشگاه برای پیشگامی در دسترسی مقرون به صرفه به فضا با توسعه موشک الکترون، وسیله پرتابی که برای ارسال ماهواره‌های کوچک به فضا طراحی شده بود، انجام شد. نخستین پرتاب موفقیت آمیز مداری این موشک در ژانویه ۲۰۱۸ از سایت پرتاب نیوزلند این شرکت، واقع در شبه جزیره ماهیا در جزیره شمالی انجام شد.

موشک الکترون  تا به امروز ۴۶ بار پرواز کرده و بیش از ۱۸۰ ماهواره را برای سازمان‌های بخش خصوصی و دولتی، از جمله محموله‌های امنیت ملی ایالات متحده حمل کرده است.

آزمایشگاه راکت که مقر آن در لانگ بیچ، کالیفرنیا است، دارای سه سکوی پرتاب است که دو سکو در نیوزلند و سومی در ویرجینیا، در جزیره والوپس قرار دارند. 

اخیراً، پیتر بک اعلام کرده است که شرکت راکت‌لب به دنبال ارسال موشک‌ها به سمت سیاره زهره است. این اقدام جدید امکان پیگیری پتانسیل وجود حیات در این سیاره را فراهم می‌کند و می‌تواند اطلاعات جدید و مهمی برای دانشمندان و محققان به ارمغان بیاورد.

با توجه به اهمیتی که این پروژه برای صنعت فضایی دارد، مصاحبه‌ای با پیتر بک برگزار شده است. در این مصاحبه، او در مورد اهداف آینده شرکت راکت‌لب و چالش‌هایی که در حوزه فضایی با آن مواجه است و اهمیت کشف حیات در سیاره ونوس صحبت کرده است.

پیتر بک به عنوان یک انسان با دیدگاه و انگیزه‌های بی‌پایان برای کشف بیشتر  فضا به عنوان یک پیشرو و نوآور در حوزه فضانوردی شناخته شده و با توانایی‌ها و آرمان‌های او، شرکت راکت‌لب می‌تواند به دنبال اهداف بزرگتر و بیشتری برای اکتشافات فضایی بپردازد و با کشف حیات در سیاره‌های دیگر، انسانیت را به یک مرحله جدید از پیشرفت و تحقیقات هدایت کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترکیب احتمالی منچسترسیتی مقابل برایتون
  • ساخت یک موشک جدید برای جستجوی حیات در سیاره زهره
  • دربی حساس مرسی‌ ساید؛ ترکیب احتمالی لیورپول برای بازی با اورتون
  • ترکیب احتمالی منچستریونایتد برای بازی با شفیلدیونایتد
  • سوال بزرگ بخشی از رئال مادرید؛ چرا آنچلوتی به آردا گولر فرصت کافی برای بازی نمی‌دهد؟
  • اوسمار: استعداد بازی نداشتم، مربی شدم
  • اوسمار ویرا: فهمیدم استعداد بازی کردن فوتبال ندارم و به دنبال مربی‌گری رفتم / فیلم
  • ترکیب احتمالی یوونتوس برای بازی با لاتزیو
  • (عکس) بازوبند کاپیتانی تیم ملی استرالیا بر بازوی یک ایرانی
  • ثبت۳۱۷هزار فرصت شغلی در سامانه جستجوی شغلی