Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:30:37 GMT

پیکر مطهر ۱۲ شهید در اصفهان تشییع شد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۹۶۷۵۶

پیکر مطهر ۱۲ شهید در اصفهان تشییع شد

اصفهان - بعدظهر امروز - پیکر مطهر ۱۰ شهید گمنام، یک شهید شناسایی شده دوران دفاع مقدس و یک شهید مدافع حرم در اصفهان تشییع شد.

به گزارش خبرنگار  مهر، پیکر شهید حمزه نعمتی و ۱۰ شهید گمنام از شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس و همچنین پیکر شهید محمدعلی سلطانی از شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون، از میدان فیض اصفهان تا گلستان شهدای این شهر تشییع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حاشیه مراسم تشییع شهدا استاد حوزه علمیه اصفهان با اشاره به نقش و جایگاه شهدا اظهار داشت: شهدا همواره با اتکا به ایمان و اعتقادی که داشته اند دوران دفاع مقدس را معطر به عطر ایمان و نماز شب و مناجاتهای خود می کردند.

حجت الاسلام مهدی گرجی در ادامه بیان داشت: باید پشتیبانی از ولایت فقیه را در برنامه کاری خود قرار دهیم و به این نکته توجه داشت که دشمن در حوادثی که اخیرا شاهد آن بودیم به به خط مقدم ما حمله داشت.

گرجی بر ضرورت حراست از حرمت ولایت فقیه تاکید داشت و گفت: آن چیزی که همواره انقلاب ما را پیروز نگه داشته است وحدت کلمه بوده است و نباید اجازه داد دشمن راه نفوذ به کشور و اندیشه ما بیابد.

به گزارش مهر، از مجموع ۳۵ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس و سه شهید مدافع حرم فاطمیون، امروز پیکر ۲۳ شهید در دیگر شهرستان های استان و پیکر ۱۲ شهید در شهر اصفهان تشییع شد، گفتنی است از مجموع ۳۵ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس، هویت پنج شهید از طریق آزمایشات DNA شناسایی شده و ۳۰ شهید دیگر گمنام هستند.

پیکر یک شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس به نام پرویز بانی زاده که سال ۱۳۶۱ مفقود شده بود، اکنون پس از ۳۵ سال به کشور و شهر خود بازگشت، همچنین پیکر ۲ شهید مدافع حرم از لشگر فاطمیون به نام های محمدعلی سلطانی و شعبان محمدی نیز در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۶۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ گروه‌های تفحص کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در اردیبهشت امسال پیکر‌های مطهر هشت شهید دوران هشت سال دفاع مقدس که مربوط به تک دشمن در سال ۶۷ هستند را در منطقه عملیاتی شلمچه تفحص کردند.
کشف پیکر‌های مطهر این هشت شهید والامقام در حالی است که کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح پیش از این، از تفحص پیکر‌های مطهر پنج شهید دوران دفاع مقدس در منطقه عملیاتی «والفجر یک» واقع در فکه خبر داده بود.
با وجود گذشت ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی، نزدیک ۲ هزار و ۵۰۰ هزار پیکر شهید همچنان مفقودالاثر هستند که گروه‌های تفحص شهدا در این سال‌ها با جست‌وجو در مناطق عملیاتی ایران و عراق، به دنبال یافتن بقایایی از پیکر‌های این شهدا هستند.

 

دیگر خبرها

  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند
  • جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده اصفهانی
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • تشییع و خاکسپاری شهید دفاع مقدس در گناوه برگزار می‌شود
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • گناوه میزبان شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • تشییع و خاکسپاری پیکر ۲۰ شهید دفاع مقدس در ۹ استان‌
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق
  • تشییع پیکر مطهر جانباز شهید سیلاوی در اهواز+فیلم