Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سئوال که آیا تصاویر ماهواره‌ای منطقه دریافت شده یا خیر، گفت: تصاویر ماهواره‌ای هنوز دریافت نشده اما قرارداد آن امضا شده و قرار است که عکس‌ها را به ما تحویل دهند.

عباس آخوندی دقایقی پیش در تماس با بخش خبری 21 شبکه یک سیما اظهار داشت: جست‌وجوها درباره این هواپیما هنوز ادامه دارد اما هنوز قطعات هواپیما پیدا نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره مناطق احتمالی سقوط این هواپیما اظهار داشت: منطقه‌ای به طول 15 کیلومتر و عرض 6 کیلومتر در این بخش وجود داشت که مساحت آن 90 کیلومتر مربع بوده و این منطقه در حال جست‌وجو است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان دلایل جست‌وجوی صورت گرفته در این منطقه تصریح کرد: با توجه به اینکه مسیر هواپیما از تهران به سمت یاسوج بوده، در این منطقه مسیر و حاشیه اطرافش وجود داشته و احتمال سقوط در آن وجود دارد. همچنین سمت چپ این مسیر، منطقه‌ای بوده که موبایل در آنجا مشاهده شده و تا ساعت 19 دیشب نیز سیگنال از آن شنیده شده است.

وی افزود: همچنین در سمت راست مسیر نیز نقطه‌ای بود که امکان دور زدن هواپیما و ورود به یاسوج در آن وجود داشته و در صورت دور زدن و سقوط هواپیما، در آن نقطه برخورد کرده است.

آخوندی با بیان اینکه این منطقه به 3 قسمت تقسیم شد و هر قسمت سیستم جستجوی خاصی داشت، تصریح کرد: در حال حاضر جستجوی هوا و جستجوی زمین انجام می‌شود.

وی افزود: در جست‌وجوی هوایی، از طریق سازمان ماهواره‌ای ایران و ماهواره‌های بین‌المللی عکس‌هایی گرفته شده و در اختیار ما برای آنالیز قرار گرفته می‌گیرد. البته هنوز از ماهواره‌ها اطلاعاتی دریافت نشده اما قرار است که ماهواره‌ها عکس‌ها را در اختیار ما قرار دهند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: همچنین از طریق پهپادها نیز عکس‌هایی تهیه شده و منطقه را کاملاً تحت نظر قرار می‌گیرد و تمام شیارهای مختلف را کنترل می‌کنند تا احتمال پیدا شدن هواپیما ادامه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: تیم تجسس تا امروز از سمت سمیرم به قله، تمام منطقه را کنترل کردند و فردا از پادنا به سمت یاسوج می‌روند که اگر سقوط کرده باشد، آن را بررسی کرده و اقدام کنند.

آخوندی افزود: همچنین از طریق زمین نیز 40 تیپ از طرف هلال‌احمر بسته شده و کوهنوردان حرفه‌ای ایران و مردم محل کاملاً منطقه را می‌شناسند که در کنار سپاه و بسیج و نیروهای نظامی، به فعالیت‌هایی در این زمینه مشغول هستند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا تصاویر ماهواره‌ای منطقه دریافت شده یا خیر، گفت: تصاویر ماهواره‌ای هنوز دریافت نشده اما قرارداد آن امضا شده و قرار است که عکس‌ها را به ما تحویل دهند.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به شایعه پیدا شدن قطعاتی از هواپیما گفت: تا این لحظه هیچ قطعه‌ای که قابل اطمینان باشد پیدا نشده است و این موضوع تأیید نشده است.

وی بیان کرد: گروه تجسس فردا از قله به سمت یاسوج می‌روند و اطلاعات بیشتری را در اختیار ما قرار می‌دهند.

آخوندی با اشاره به وضعیت آب و هوایی و تأثیر آن بر روند جست‌وجو گفت: امروز هوا بد نبود و می‌شد در این هوا جستجو کرد و خود بنده نیز با دقت کامل آنجا را رصد کردم. امروز هوا خوب بود و فکر می‌کنم فردا تا ظهر و بعدازظهر امکان ادامه کار وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: من با رئیس جمهور، فرمانده کل ارتش، وزیر کشور و وزیر دفاع در تماس بودم و امیدوارم فردا امکانات بیشتری در اختیار ستاد تجسس قرار دهند و بتوانیم با هلی‌کوپترهای بیشتر، قبل از ظهر با تعداد بیشتری پرواز داشته باشیم و امیدوار هستیم این اتفاق صورت گیرد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۷۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل آتش نشانی یاسوج از ادامه تلاش‌های سه روزه آتش نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله در رودخانه خرسان خبر داد.

محمد رستمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: یک تیم ۶ نفره غواصی آتش نشانی یاسوج به فرمانده مدیرعامل آتش نشانی پس از حدود ۱۰ کیلومتر پیاده روی در منطقه کوهستانی و سخت گذر، جستجوها را از سمت منطقه «دره شور» شروع کردند.

وی اظهار کرد: این کودک ۵ ساله در منطقه «نارمه» پشت کوه شهرستان فلارد استان چهارمحال و بختیاری غرق شد که آب رودخانه خرسان جسد این کودک به حوزه استحفاضی استان کهگیلویه و بویراحمد انتقال داد و نیروهای امدادی با حس انسان دوستانه سه روز است که در تلاش برای پیدا کردن جسد این کودک هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند
  •  پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
  • فردا، آخرین مهلت دریافت کارت کنکور
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند