Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@05:25:16 GMT

صنایع دفاعی مظهر بالندگی و تحقق اقتصاد مقاومتی است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۹۷۲۲۷

صنایع دفاعی مظهر بالندگی و تحقق اقتصاد مقاومتی است

لنجان-فرمانده قرارگاه مهندسی و پشتیبانی صنایع دفاعی منطقه اصفهان گفت: امروز صنایع دفاعی مظهر بالندگی و تحقق اقتصاد مقاومتی است، چراکه امروز قطعاتی در صنایع دفاعی کشور تولید می‌شود که هیچ کس فکر نمی‌کرد کشور در این حوزه به خودکفایی دست پیدا کند.

شهرام منیعی در حاشیه مراسم تشییع شهید گمنام در صنایع زرین خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان با بیان اینکه تدفین شهید گمنام در صنایع زرین خودرو افتخار بزرگی بود که نصیب ما شد، اظهار کرد: همان گونه که امام خمینی(ره) فرمودند شهدا شمع محفل بشریت هستند و امروز در این مراسم به دیدیم مردم و کارکنان صنعت دفاعی منطقه اصفهان چگونه به پیشواز این شهید والا مقام آمدند و بصیرت خود را به نمایش گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهدا در طول دفاع مقدس با اهداء خون خود امنیت، استقلال و آزادی را به کشور هدیه دادند و امروز پیکر تعدادی از این شهدا پس از سال‌ها به میهن اسلامی بازگشت تا لزوم حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی را به مردم و مسئولان یادآوری کنند.

‌فرمانده قرارگاه مهندسی و پشتیبانی صنایع دفاعی منطقه اصفهان تصریح کرد: صنایع دفاعی منطقه اصفهان به عنوان یکی ارگان‌های امنیتی کشور در راه استقلال و امنیت کشور در همه صحنه‌ها حضور داشته و برای تحقق این مهم این صنعت تمام توان خود را برای تولید سلاح و مهمات به‌کار گرفته تا نیاز نیروی‌های نظامی کشور را تامین کند.

وی ادامه داد: دفن این شهید گمنام قطعا برکات فراوانی را به همراه خواهد داشت و در روحیه پرسنل بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

منیعی با اشاره به نگاه قرارگاه مهندسی و پشتیبانی صنایع دفاعی منطقه اصفهان در اجرای اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: باید توجه داشت قبل از آن که اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری علنی شود با توجه به مشکلات متعدد و خاص کشور در حوزه دفاعی در زمان دفاع مقدس در مسیری گام برداشتیم تا قطعات مورد نیاز در صنعت نظامی در کشور تولید شود. ‌

وی صنایع دفاعی را مظهر بالندگی و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و عنوان کرد: امروز قطعاتی در صنایع دفاعی کشور تولید می‌شود که هیچ کس فکر نمی‌کرد کشور در این حوزه به خودکفایی دست پیدا کند و پس از آن‌که مقام معظم رهبری شعار اقتصاد مقاومتی را علنی کردند ما با قدرتی دوچندان در این حوزه ورود پیدا کردیم تا از کوچکترین اجزاء مورد نیاز صنایع و هرآنچه را که به آن نیازمند هستیم را خودمان تولید ‌کنیم تا وابسته به جایی نبوده و به خودکفایی برسیم.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۷۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تحقق منابع تقویت بنیه دفاعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات کشور، سید احمدرضا دستغیب در جلسه شورای معاونین این نهاد نظارتی، پاسخ جمهوری اسلامی ایران به تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی را مقتدرانه توصیف کرد و اظهار داشت: پس از اقدام قاطعانه نیرو‌های مسلح کشورمان دنیا وارد یک مرحله خاص و جدید شده و امروز چشم امید تمام ملت‌های آزاده به ایران است. در این حوزه هم، بار سنگینی روی دوش نیرو‌های مسلح ما نیز قرار دارد، بر همین اساس همه باید کمک کنند تا بنیه دفاعی کشور بیش از پیش تقویت شود و یکی از راهکار‌های این مهم نیز تحقق منابع مرتبط با این موضوع است. دستغیب در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم اهتمام تمام دستگاه‌های اجرایی برای عملیاتی شدن شعار سال تاکید کرد و افزود: دیوان محاسبات می‌تواند با تنظیم گری، هدایت و ارائه راهکار به مجموعه‌های مختلف نقش آفرینی ویژه‌ای در حوزه تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" داشته باشد. وی بیان کرد: متاسفانه برخی دستگاه‌ها تبدیل به بنگاه‌دار در کشور شده‌اند و همین موضوع سبب شده تا نقش مردم در اقتصاد و جهش تولید کمرنگ شود بر همین اساس باید با واگذاری واقعی بنگاه‌ها به مردم، یک گام اساسی در جهت تحقق شعار سال برداشت. رئیس کل دیوان محاسبات با بیان اینکه شفافیت در حوزه‌های مختلف باید افزایش یابد افزود: یکی از دلایلی که بخش خصوصی رغبتی برای مشارکت در بسیاری از بخش‌ها از خود نشان نمی‌دهد به خاطر واقعی نبودن قیمت‌ها است، در این حوزه نیز دستگاه‌های متولی باید اقدامات لازم را برای واقعی شدن قیمت‌ها انجام دهند.

دیگر خبرها

  • فراهم آوردن زیرساخت های لازم به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوی
  • توجه به تعاونی ها و تولید آزاد راهکار تحقق شعار سال است
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و اشتغال در استان تهران است
  • ۳۱ هزار شغل به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در استان یزد احیا شد
  • ضرورت تحقق منابع تقویت بنیه دفاعی
  • آزادسازی ۹۰ هکتار زمین راکد در شهرک‌های صنعتی استان تهران
  • تحقق «جهش تولید» با همکاری تولیدکنندگان و صنایع میسر می‌شود
  • افقه در گفت و گو با قدس: مجلس برای تحقق شعار سال لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم را تصویب کند
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و تقویت اشتغال در استان تهران است