Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@18:10:16 GMT

درخواست از رهبران هند و پاکستان برای توقف خشونت ها

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۹۷۵۶۶

درخواست از رهبران هند و پاکستان برای توقف خشونت ها

دهلی نو - ایرنا - گروه های مدنی در دو بخش کشمیر در یک نامه مشترک از رهبران هند و پاکستان خواستند به برقراری آتش بس این منطقه متعهد باشند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه 'اکسپرس' در روز دوشنبه، تعدادی از سازمان های غیردولتی در نامه ای خطاب به نارندا مودی و شهید خان عباسی نخست وزیران هند و پاکستان از آنها خواستند برای جلوگیری از درگیری هایی که احتمالا به جنگ جهانی سوم ختم می شود، گفت وگو کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نامه از این دو مقام ارشد خواسته شد آتش بس را در مرزها ادامه داده و فرایند مذاکرات برای حل مساله کشمیر با حضور همه افراد کشمیر و جامو را آغاز نمایند.
در این نامه تاکید شده است که خشونت ها موجب شده است موارد نقض آتش بس در نواحی مرزی در سال 2017 به 881 مورد افزایش پیدا کند. این میزان حاکی از افزایش 230 درصدی در مقایسه با سال 2016 بوده و بالاترین حد در ده ساله گذشته را نشان می دهد.
به گزارش این روزنامه، تنها در ماه گذشته 134 مورد نقض آتش بس اتفاق افتاده و از شدت تنش ها کاسته نشده است.
بیش از 12 نفر در درگیری های مرزی در سال جاری کشته شده اند.
روزنامه مذکور به نقل اندروها بهاسین مدیر اجرائی روزنامه هندی کشمیر تایمز خاطرنشان کرد که وضعیت میان این دو کشور آسیای جنوبی از بد به بدتر تغییر کرده ست.
او گفت : وضعیت در مرزها بدتر شده و شرایط برای مردم هر دو طرف را سخت تر کرده است.
با ادامه بمباران مناطق مرزی مورد مناقشه توسط پاکستان در چهارم فوریه جاری که در نتیجه آن چهار سرباز هندی کشته شدند، خشم دهلی نو برای انتقام برانگیخته شد.
وزیر دفاع هند اوایل ماه جاری هشدار داد که پاکستان تاوان حمله به پایگاه های نظامی هند در منطقه جامو را خواهد پرداخت.
نیرمالا یتهارامان اعلام کرد که پاکستان به دنبال افزایش اقدامات تروریستی است و وعده داد انتقام این کشتارها را از اسلام آباد می گیرد.
به دنبال این حملات، دهلی نو نیز انگشت اتهام را به سوی گروه نظامی پاکستانی به نام جیش محمد گرفت و حمله به پایگاه نظامی که محل استقرار 3500 سرباز است را بر گردن این گروه انداخت.
شبک**آساق**1424**1392

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۷۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، تقاضای آرژانتین با تکیه به درخواست این کشور از پلیس بین‌الملل برای بازداشت وحیدی در هر جای جهان، از سوی وزارت خارجه آرژانتین برای مسئولان پاکستان و سریلانکا ارسال شده است.

وزارت خارجه آرژانتین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «احمد وحیدی، وزیر کشور ایران عضوی از یک هیات ایرانی است که هم‌اکنون از پاکستان و سریلانکا بازدید می‌کند و اینترپل به درخواست بوئنوس‌آیرس، هشدار قرمز برای بازداشت او صادر کرده است.»

در ۱۲ آوریل، دادگاهی در آرژانتین ایران را در انفجار ساختمان مرکز یهودیان آرژانتین در سال ۱۹۹۴، و حمله به سفارت اسرائیل در بوئنوس‌آیرس در سال ۱۹۹۲ مقصر دانست. این دادگاه، انفجار ساختمان مرکز یهودیان آرژانتین، موسوم به «آمیا» را «جنایت علیه بشریت» توصیف کرد.

در انفجار ساختمان مرکز یهودیان آرژانتین، ۸۵ نفر کشته و حدود ۳۰۰ نفر زخمی شدند و این ساختمان فروریخت. در حمله به سفارت اسرائیل در آرژانتین نیز ۲۹ نفر کشته شدند.

وزارت خارجه آرژانتین در بیانیه خود که روز سه‌شنبه منتشر شده، اعلام کرد که این کشور در تلاش است تا طراحان حمله به آمیا را بازداشت کند.

آرژانتین مدعی است که ایران نقشه بمب‌گذاری در ساختمان آمیا را طراحی و حزب‌الله لبنان آن را اجرا کرده است.

واکنش ایران به حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی؛ این یک پروژه است رأی جدید دادگاه عالی آرژانتین علیه ایران در پرونده آمیا

در بیانیه وزارت خارجه آرژانتین که به امضای وزارت امنیت این کشور نیز رسیده، آمده است که یکی از طراحان این انفجار، احمد وحیدی است که دادگستری آرژانتین به دنبال او است. در زمان بمب‌گذاری در ساختمان آمیا احمد وحیدی، فرمانده سپاه قدس ایران بود.

ایران قاطعانه هرگونه دخالت در انفجار ساختمان آمیا را رد کرده و حتی گاهی آن را به خود اسرائیل منتسب کرده است.

کد خبر 847020 برچسب‌ها احمد وحیدی ایران و اسرائیل ایران و پاکستان خبر ویژه ایران و آرژانتین

دیگر خبرها

  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • درخواست آرژانتین از پاکستان و سریلانکا : احمد وحیدی وزیر ایران را بازداشت کنید
  • درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • ◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین
  • درخواست آرژانتین علیه وزیر کشور ایران بعد از سفر خارجی
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • همکاری ایران و پاکستان در بخش دام
  • بزرگترین شاعر شیعی کشمیر
  • پایان یک توقف طولانی؛ گاز ایران در مسیر پاکستان