Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@06:34:52 GMT

اختلال موقت در پروازهای ایران-امارات

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۹۷۸۱۳

علی رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که به چه دلیل فرودگاه آل‌مکتوم دبی در امارات از پذیرش پروازها خودداری می‌کند، توضیح داد: اینکه عنوان می‌شود، مرکز کنترل امارات ترافیک‌های خروجی از مرکز کنترل ایران را فرودگاه دبی و عدم پذیرش همه پروازهای خاورمیانه را نمی‌پذیرد، صحیح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: رادار فرودگاه آل‌مکتوم دبی دچار مشکل فنی شده است و به همین دلیل امکان پذیرش پروازها را ندارد، بنابراین در گام اول اعلام کرده است که پذیرش پروازهای خاورمیانه فعلاً انجام نمی‌شود.

معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی ‌(ره) توضیح داد: در واقع پذیرش پروازهای خاورمیانه به عنوان پروازهای کوتاه در این فرودگاه تا زمان رفع نقص فنی انجام نمی‌شود، اما پروازهای دوربرد به دلیل آنکه در مسیر فرودگاه هستند و امکان برگشت ندارند، ‌پذیرش ‌می‌شود.

رستمی با بیان اینکه امارات در حال تعمیر و رفع نقص رادار است، افزود: ممکن است این اختلال چند ساعتی به طول بینجامد، اما قطعاً تا روزهای آینده نخواهد بود، بنابراین همه پروازهایی که از خاورمیانه به امارات می‌رود، پذیرش نمی‌شود، ضمن اینکه به ما نیز این مشکل را اعلام کرده‌اند.

وی اظهار داشت: این موضوع نظیر مشکل رادار در فرودگاه‌ها امری طبیعی است و یا اینکه ممکن است، نقص فنی تجهیزات، رخ دهد، بنابراین فرودگاه برای چند ساعتی ترافیک خود را کاهش می‌دهد.

معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ادامه داد: فعلاً‌ پذیرش پروازها به تدریج در فرودگاه آل‌مکتوم دبی انجام می‌شود و فعلاً پروازهای خاورمیانه پذیرش نمی‌شود.

رستمی اظهار داشت: به هر حال این اختلال موجب اختلالی در پروازهای امارات از فرودگاه امام نیز می‌شود که ما بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کردیم، به مسافران خود اعلام کنند که پروازهای امارات با تأخیر انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: این موضوع در حوزه تجهیزات راداری فرودگاه دبی است و نمی‌توان زمان مشخصی برای آن پیش‌بینی کرد، اما قطعاً طولانی‌مدت نخواهد بود و بعید می‌دانم به روزهای آینده کشیده شود.

معاون فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بیان داشت: فعلاً همان گونه که گفته شد پروازهای مسیرهای کوتاه پذیرش نمی‌شود، تا مشکل رفع شود.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۷۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پیام طبرسی متخصص بیماری‌های عفونی، در روز جهانی مبارزه با مالاریا (۲۵ آوریل مصادف با ششم اردیبهشت)، از مالاریا به عنوان بیماری انگلی شایع در جهان نام برد و گفت: حذف و ریشه کنی مالاریا یکی از اهداف سازمان جهانی بهداشت است.


این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به وضعیت شیوع مالاریا در ایران، گفت: این بیماری در سال‌های دور شیوع گسترده‌ای در کشور داشت، اما با بهبود وضعیت بهداشت در مناطق روستایی و آندمیک مالاریا و تلاش کارشناسان بهداشت محیط و شبکه‌های بهداشتی در سالیان اخیر تا آستانه ریشه کنی مالاریا پیش رفت.
به گفته طبرسی، روند ریشه کنی مالاریا در چند سال گذشته به علت همسایگی با کشور‌های مالاریا خیز در حاشیه جنوب شرقی کشور (افغانستان و پاکستان)، شیوع کرونا و اختصاص تمام ظرفیت شبکه‌های بهداشتی به کنترل کرونا دچار اختلال شد به نحوی که امسال آمار مبتلایان به مالاریا افزایش داشته است.
این متخصص بیماری‌های عفونی گفت:در یک سال گذشته در برخی مناطق به خصوص مناطق جنوب شرقی، شاهد افزایش موارد ابتلا بودیم که وزارت بهداشت در تلاش است بیماری را در آن مناطق کنترل و ریشه کن کند.
انتقال بیماری فقط از طریق پشه آنوفل است و فرد به فرد صورت نمی‌گیرد. به این معنا که در مناطقی که این پشه وجود ندارد حتی اگر فرد مبتلا به مالاریا وجود داشته باشد بیماری منتقل نمی‌شود.
مناطق آندمیک مالاریا در ایران، محدود به استان‌های جنوب شرقی هم مرز با افغانستان و پاکستان است و شیوع و عدم کنترل مناسب مالاریا در این کشور‌ها و وجود مراودات با ایران باعث انتقال مالاریا در استان‌های جنوب شرقی کشور شده است.
افرادی که از مناطق غیرآندمیک به مناطق آندمیک مالاریا سفر می‌کنند باید نکات ایمنی و حفاظتی را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری رعایت کنند و با هماهنگی مراکز بهداشتی، داروی پیشگیری از ابتلا به مالاریا مصرف کنند.

دیگر خبرها

  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • اختصاص ۲ هزار میلیارد برای بهسازی فرودگاه بم
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری!/ عکس
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! | ببینید
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در ششم اردیبهشت