Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@17:19:14 GMT

کشف 1900 میلیارد ریال قاچاق کالا در سال جاری

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۹۷۸۵۸

کشف 1900 میلیارد ریال قاچاق کالا در سال جاری

معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران از کشف 500 مورد قاچاق انسان توسط ماموران گمرک خبر داد و گفت: در سال‌جاری 87 تن مواد مخدر و پیش ساز مخدرهای صنعتی کشف کرده‌اند.

ایران آنلاین / معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران از کشف 500 مورد قاچاق انسان توسط ماموران گمرک خبر داد و گفت: ماموران گمرک در سال‌جاری 87 تن مواد مخدر و پیش‌ساز مخدرهای صنعتی کشف کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا مقدسی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل گمرکات مازندران، تجارت خارجی را از حلقه‌های اتصال هر کشور برشمرد و گفت: تسهیل و امنیت تجارت از موضوعات بسیار مهم در این حوزه است و برخی صاحب‌نظران بر این عقیده هستند که توسعه، تسهیلات را به ارمغان می آورند.

وی با بیان اینکه تجارت خارجی بحث بین‌المللی است افزود: گمرک جمهوری اسلامی ایران در بعد ملی، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اصل 44، قانون رفع موانع تولید را در دستور کار قرار داده است.

وی حسابرسی پس از ترخیص را از دیگر طرح‌های گمرک برشمرد و گفت: برنامه تیر الکترونیک بین کشورها فقط بین ایران و ترکیه اجرا شده و فاز دوم آن نیز اجرا شده است و پس از اجرای فاز سوم، به صورت بین‌المللی اجرا می‌شود.

مقدسی با اشاره به اینکه طرح بین المللی با عنوان حمل ترکیبی نیز اجرا شده است، گفت: ایران در این پروژه آزمایشی پیشگام بوده است و دو کانتینر به صورت آزمایشی از مرز زمینی و دریایی به دو کشور خارجی ارسال می شود و ایران در اجرای این پروژه موفق بوده است.

معاون گمرک جمهوری اسلامی ایران به برنامه طبقه بندی فعالان اقتصادی مجاز اشاره کرد و گفت: باید تسهیلات کافی با ظرفیت‌های قانونی به صادرکنندگان داده شود.

نصب جی پی اس روی 106 هزار دستگاه کامیون

وی بهره‌گیری از سگ‌های مواد یاب و جی پی اس را از دیگر طرح های نظارتی برشمرد و گفت: تاکنون 106 هزار دستگاه جی پی اس بین کامیون‌ها برای ردیابی آنان نصب شده است.

مقدسی استفاده از دستگاههای پلاک خوان را از دیگر ابزارهای کنترلی گمرکات برشمرد و گفت: در حال حاضر 15 دستگاه ایکس ری کامیونی در گمرکات ایران نصب شده است و جدیدترین نوع این دستگاهها که در گمرک شهید رجایی نیز به بهره برداری رسیده، در 30 ثانیه یک دستگاه کامیون را رصد و اسکن می‌کند و روزانه 1300 کانتینر توسط این دستگاهها اسکن می‌شود.

معاون حقوقی و نظارت گمرک جمهوری اسلامی ایران، رصد ترانزیت و پولشویی را از دیگر برنامه های کنترلی  برشمرد.

وی از تشکیل 1800 پرونده قاچاق کالا به ارزش هزار و 900 میلیارد ریال در گمرکات کشور خبر داد و گفت: برای بیش از 500 مورد قاچاق انسان به صورت فردی یا گروهی، ایرانی یا اتباع بیگانه پرونده تشکیل شده است.

وی از کشف 87 تن مواد مخدر گمرکات کشور در سال جاری خبر داد و گفت: اخیرا پرونده ای با عنوان روغن موتور کشف شد که در بین آن، 15 تن پیش ساز مواد مخدر به دست آمده است.

در این مراسم از تلاشهای ابوالقاسم یوسفی نژاد مدیرکل سابق گمرکات مازندران تقدیر و علی یوسفی‌منش به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد./گمرک ایران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۷۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، سردار رضا بنی اسدی فر در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش یک دستگاه کامیون تریلر از یکی از کشور‌های همسایه غربی به منظور ترانزیت کالا از خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد کشوری دیگر وارد گمرک مرزی بازرگان شد. کالا‌های خودروی مذکور توسط یکی از شرکت‌های داخلی به عنوان کود شیمیایی به گمرک اظهار کالا شده بود.

وی با اشاره به انجام بررسی ماموران از بار این کامیون گفت: در بررسی‌های اسنادی این محموله که وزنی معادل ۲۲ تن و ۱۰۴ کیلوگرم داشت مشخص شد که کود شیمیایی از نوع نیترات پتاسیم و با مارک HAIFA محصول و ساخت رژیم صهیونستی است.

بنی‌اسدی‌فر با تاکید بر اینکه در تعاقب با بررسی اسناد و تطبیق آن با قوانین و به استناد آیین نامه اجرایی ماده ۹ قانون مقررات صادرات و واردات، هرگونه معامله تجاری با رژیم اشغالگر قدس ممنوع است، اظهارکرد: ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی این محموله را قاچاق تلقی کرده و با هماهنگی انجام گرفته با مرجع قضائی خودرو و کالا توقیف و برای سیر مراحل قانونی پرونده قضائی تشکیل شد.

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳
  • ۱۹۰۰ دستگاه خودرو شوتی در خراسان جنوبی متوقف شد
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • قاچاقچی دستمال جادویی در دام پلیس همدان
  • قاچاقچی دستمال جادویی در همدان نقره داغ شد
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • جریمه ۱۲۷ میلیاردریالی برای قاچاقچی کالا در لرستان
  • توقیف سه میلیارد ریال کالای قاچاق
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد ریال جریمه شد