Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس این دستورالعمل، توافق قدرت های اروپایی برای مذاکره با ایران برای برطرف کردن "نقض های برجام" برای ادامه حضور آمریکا در آن کافی است.

ایران آنلاین /خبرگزاری رویترز با انتشار متن دستورالعمل رکس تیلرسون خطاب به دیپلمات های آمریکایی مستقر در پاریس، لندن، برلین و برکسل (مقر اتحادیه اروپا)، نوشته است که سیاست های ترسیم شده برای سفارتخانه های ایالات متحده ملایم تر از سخنان دونالد ترامپ در رابطه با آینده برجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این دستورالعمل، توافق قدرت های اروپایی برای مذاکره با ایران برای برطرف کردن "نقض های برجام" برای ادامه حضور آمریکا در آن کافی است.

 

دونالد ترامپ در دوازدهم ژانویه اعلام کرده بود که تعلیق تحریم های هسته ای را برای آخرین بار تمدید می کند مگر آن که کشورهای اروپایی تا ۱۲ مه، ۲۲ اردیبهشت، "ایرادهای وحشتناک" برجام را برطرف کنند.

یادداشت تیلرسون که یک روز پس از سخنان ترامپ ارسال شده است، تاکنون رسانه ای نشده بود.

بر اساس این دستورالعمل، آمریکا خواستار محدود شدن برنامه موشکی ایران، تشدید بازرسی های بین المللی از تاسیسات ایران و لغو بندهای موسوم به "غروب آفتاب" در برجام است که بر برطرف شدن کامل محدودیت های هسته ای ایران تا سال ۲۰۲۵ تاکید دارد.

بر این اساس، ادامه حضور آمریکا در برجام به موافقت قدرت های اروپایی برای مذاکره با ایران برای برطرف کردن ایرادهای دولت دونالد ترامپ به برجام بستگی دارد.

این در حالی است که دونالد ترامپ تاکید کرده بود که در صورت برطرف نشدن "نقص های برجام" تا ۱۲ مه، آمریکا به طور کامل از این توافق هسته ای خارج خواهد شد و تحریم های تعلق شده دوباره برقرار خواهند شد.

او در سخنانش به کشورهای اروپایی هشدار داده بود که این آخرین فرصت آنهاست

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۸۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی به صدور حکم اعدام برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی‌های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: "ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم را محکوم می‌کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم".

وی افزود: "ابزار‌های مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد".


دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد