Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشوا- امام جمعه پیشوا از اعضا ستاد برگزاری تشییع نمادین حضرت زهرا(س) خواست، این مراسم را به بهترین شکل و بی نقص اجرا کنند، تا زمینه سوء استفاده از مغرضین گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام روح الله باقری شامگاه دوشنبه در دیدار اعضای ستاد برگزاری تشییع نمادین حضرت زهرا(س) ضمن تأکید بر اجرای این مراسم، فعالیت این ستاد را ارزشمند خواند و گفت: تلاش ارزشمند شما در این برهه تاریخی ستودنی است، محکم پای کار خود بایستید و باید با تمام قوت مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا(س) برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

باقری افزود: آنچه که بنده شنیده ام بیان گر این است که این مراسم در سال های گذشته با شکوهی مطلوب و نظمی خوب برگزار شده که امسال نیز باید چنین بوده و بهتر شود.

امام جمعه پیشوا در ادامه گفت: به برکت استقرار نظام جمهوری اسلامی ایام فاطمیه احیا شد، سنت های مذهبی همچون اعتکاف و لیالی قدر با عظمتی خاص برگزار می شوند و در حدود ۹۰۰ شهر کشور نماز جمعه اقامه می شود که در آن صدای واحد حکومت اسلامی به گوش مردم می رسد. 

وی خاطر نشان ساخت: کاری که شما در فاطمیه انجام می دهید، انصافا بزرگ، شایسته، قابل تقدیر و فعالیتی ارزشمند است که در آن شعائر دینی و مذهبی تکریم و تعظیم می شوند و باید سال به سال به رونق آن اضافه شود.

حجت الاسلام باقری در بخشی دیگر از صحبت های خود با اشاره به اجرای تعزیه بنی اسد اظهار داشت: همانگونه که سنت تعزیه بنی اسد بیش از ۵۰۰ سال است بدون تحریف برگزار می شود و نیاکان شما پایه گذار آن بوده اند، اینک نیز سعی کنید به بهترین وجه، مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا(س) را در شهر مقدس پیشوا برپا کنید، که این امر سبب تسلی خاطر امام زمان(عج) خواهد شد.

وی افزود: در هر مکان و زمانی که نیاز به حمایت بنده و روحانیون شهر است در جهت کمک به تعظیم شعائر دینی مضایقه نخواهیم کرد و حمایت از افرادی چون شما را، وظیفه دینی خود می دانیم و به همه روحانیون شهرستان و منطقه و عامه مردم برای شرکتی فعال در این مراسم توصیه می کنم.

باقری در ادامه افزود: سعی کنید با اجرای بی نقص این مراسم، زمینه سوء استفاده را از مغرضین بگیرید و تلاش نمایید از لحاظ تاریخی نص صریح تاریخ اجرا شده و رعایت شود. 

امام جمعه پیشوا در خاتمه این دیدار بیان کرد: نگاه مردم به رفتار و برنامه ریزی شما بوده و بستگی به آنچه که تدبیر کرده اید دارد و اینجا است که باید با نیتی خالص، قربه الی الله و رضای اهل بیت وارد عرصه شوید که تا کنون اینچنین بوده و ان شاء الله از این به بعد نیز با همین روحیه ادامه دهید. 

 در ابتدای این دیدار حجت الاسلام سید سعید یاسینی رئیس ستاد برگزاری مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا(س) و مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان پیشوا  و حاضران به بیان تاریخچه این مراسم در پیشوا و دیدگاه های خود پرداخته و بر اجرای دقیق این مراسم مطابق با روایات و رخدادهای تاریخی صدر اسلام تاکید ورزیدند.

گفتنی است همچون سالهای پیشین، این مراسم همزمان با تمام شهرهای کشور، از ساعت هشت شامگاه شهادت حضرت زهرا(س) مصادف با اول اسفند۱۳۹۶ از مسجد جامع امام خمینی(ره) پیشوا تا حرم مطهر حضرت جعفربن موسی الکاظم(ع) برگزار می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۸۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، امروز دوشنبه در جلسه استانی ستاد گرامیداشت دهه کرامت که در استانداری لرستان و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی ارادت ویژه‌ای به آقا و ولی‌نعمت خود حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) دارند و دهه کرامت بهترین زمان برای ابراز ارادت و ادای احترام به ساحت اهل‌بیت (ع) است.

وی افزود: در دهه کرامت امسال تمامی مساجد استان میزبان برگزاری برنامه‌های دهه کرامت و با محوریت خود مردم خواهند بود و برنامه ویژه‌ای برای تجلیل از دختران موفق و نام‌آور در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در سطح استان برگزار خواهد شد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، گفت: پرداختن به فریضه عفاف و حجاب از مهم‌ترین رویکردهایی است که باید در این دهه موردتوجه و بازشناسی جدی قرار گیرد.

کد خبر 6090799

دیگر خبرها

  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • رئیس ستاد انتخابات ورامین: فرآیند انتخابات با قدرت برگزار می‌شود
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد