Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سخنگوي نيروهاي «يگان‎‎هاي مدافع خلق» کُرد سوريه اعلام كرد كه هنوز توافقي ميان اين نيرو و ارتش سوريه امضا نشده اما از ارتش دعوت شده تا در عفرين حلب مستقر شود.
العالم-سوريه
سخنگوي «يگان‎هاي مدافع خلق» کُرد سوريه در گفت‌وگو با خبرگزاري رويترز اعلام کرد که اين نيرو از ارتش سوريه دعوت کرده تا در «عفرين» که مورد حمله ترکيه و گروهک «ارتش آزاد» است، مستقر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«نوري محمود» سخنگوي اين نيروها به رويترز گفت: [هنوز] توافقي وجود ندارد. فقط از طرف ما دعوت شده که ارتش سوريه بيايد و از مرزها[ي عفرين] حفاظت کند.
حملات ترکيه و عناصر گروهک ارتش آزاد سوريه به منطقه عفرين و روستاهاي اطراف آن در شمال غرب استان حلب در شمال غرب سوريه، از بيستم ژانويه آغاز شده و هنوز ادامه دارد.
منابع خبري طي چند روز گذشته اعلام کرده بودند که قرار است ارتش سوريه براي مقابله با حملات ترکيه در عفرين مستقر شود. شبکه الاخباريه سوريه امروز دوشنبه خبر داد که تا ساعات آتي نيروهاي مردمي اين کشور وارد عفرين خواهند شد.
رسانه هاي وابسته به کُردهاي سوريه روز گذشته اعلام کردند که توافق ورود ارتش سوريه به عفرين نهايي شده است. «ريزان حدو» مشاور اطلاع رساني يگانهاي مدافع خلق کُرد شنبه هفته جاري از دولت سوريه خواست که براي سرنگوني جنگنده هاي ترکيه از پدافند هوايي خود استفاده کند.
خبرگزاري رويترز هم روز گذشته به نقل از منبع کردي اعلام کرد که ارتش سوريه تا دو روز ديگر وارد منطقه عفرين خواهد شد. اين منبع که وابسته به نيروهاي «نيروهاي دموکراتيک سوريه» است، اظهار داشت که نيروهاي ارتش سوريه براساس توافق بين دولت اين کشور و شبه نظاميان کرد، براي مقابله با حملات و عمليات ترکيه در منطقه عفرين مستقر خواهد شد.
شبکه الميادين پيشتر پنجشنبه هفته گذشته (26 بهمن) به نقل از منابع اختصاصي خود گزارش داده بود که دولت سوريه و شبه نظاميان کُرد اين کشور موسوم به «يگان‌هاي مدافع خلق» به توافق رسيدند که ارتش سوريه در منطقه عفرين مستقر شود.
امروز سران ترکيه (رئيس جمهور و وزير خارجه) در قبال خبرهاي توافق کردها با ارتش سوريه موضع گرفتند و رجب طيب اردوغان درباره هر گونه اقدامي که او آن را کمک به تروريستها خواند، هشدار داد.
دمشق هنوز رسما توافق با کردها را اعلام نکرده است. رسانه‌هاي خبري صبح دوشنبه اعلام کردند که «نيروهاي مردمي» تا ساعاتي ديگر وارد عفرين مي‌شوند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۸۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه

خبرنگار RT به نقل از منابع ارتش سوریه از شنیده شدن صدای حملات توپخانه اشغالگران به مناطقی در حومه درعا خبر داد.

به گزارش ایسنا، منابع ارتش سوریه حاضر در تل الحاره در درعا در جنوب سوریه، بامداد روز دوشنبه تاکید کردند که صدای حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی را شنیده‌اند نه حملات هوایی را.

خبرنگار RT به نقل از این منبع نظامی گزارش داد که سلاح توپخانه مناطق اطراف آنها را هدف قرار داده است.

این منابع اشاره کردند که هیچ اطلاعات تایید شده‌ای در مورد مواضع و اهدافی که مورد حمله قرار گرفته‌اند، وجود ندارد.

به گفته این منابع، اگر گلوله موشکی از مرز جنوبی سوریه شلیک شود یا اسرائیل مشکوک به حرکتی گردد، حملات مکرر و اغلب به مناطق باز انجام می‌شود.

این در حالی است که رسانه‌ها گزارش داده بودند که توپخانه رژیم صهیونیستی نزدیکی تل الجابیه و تل الجموع در حومه غربی درعا را هدف قرار داد.

در مورد تلفات انسانی یا سایر خسارات در حملات از هر ۲ طرف اطلاعاتی در دست نیست.

بر اساس آنچه کانال ۱۴ عبری زبان گزارش داد گلوله باران توپخانه اشغالگران در پاسخ به پرتاب موشک از سوریه به سمت جولان جنوبی اشغالی انجام شد.

همچنین الجزیره به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که نیروی هوایی یک پهپاد را که از شرق به سمت اراضی اشغالی می‌آمد، با موفقیت رهگیری کرد و تلفات یا خسارتی در پی نداشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • انتخابات در حزب بعث؛ گام نخست سوریه برای ورود به دوره پساجنگ
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد