Web Analytics Made Easy - Statcounter

   

به گزارش خبرگزاری بسیج، سال گذشته بود که شی جیپینگ، رئیس جمهور چین، طرح اجرای پروژه «یک جاده یک کمربند»‌ را مطرح کرد.

این پروژه شامل شکل‌گیری خطوط حمل‌ونقل دریایی و زمینی بین مناطق مختلف جهان است و حتی آسیا را به آمریکای لاتین متصل خواهد کرد. این مسئله به گسترش قابل توجه نفوذ اقتصادی و مبادلات خارجی چین با دیگر کشورها در قالب این پروژه منجر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا آمریکا و کشورهای هم‌پیمان شامل استرالیا، هند و ژاپن در حال مذاکره برای مقابله با گسترش نفوذ اقتصادی چین در جهان هستند. این کشورها قصد دارند با ایجاد زیرساخت‌های لازم با چین رقابت کنند.

به گفته یک مقام ارشد آمریکایی این طرح که مذاکرات آن هنوز در جریان است به اندازه کافی تکمیل نشده است که بشود در سفر آخر هفته نخست‌وزیر استرالیا به آمریکا به‌طور عمومی مطرح شود.

این مقام آمریکایی گفت: این پروژه در مذاکرات بین ترامپ و نخست‌وزیر ایتالیا مطرح خواهد شد و قرار است به عنوان یک جایگزین و نه رقیب پروژه چینی به آن پرداخته شود.

وی گفت: هیچ کس نمی‌گوید که چین نباید زیرساخت مبادلات تجاری خود را ایجاد کند.

پروژه «یک جاده یک کمربند»‌ با هدف توسعه مبادلات تجاری چین و تقویت رشد اقتصادی این کشور و کشورهای آسیایی و حتی کشورهای دیگر نقاط جهان شکل گرفته است.

شی جیپینگ در ماه می سال گذشته قول داد که ۱۲۴ میلیارد دلار به اجرای این پروژه بودجه اختصاص دهد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۸۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد

مهدی ضیغمی، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و دومین اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا در جمع خبرنگاران گفت: ایران بازارهای صادراتی عراق را از دست نخواهد داد. امیدواریم توافق جامع تجاری میان ایران و عراق به زودی امضا شود تا ایران بتواند به رقم توافق شده ۲۰ میلیارد دلار در تجارت با این کشور برسد.

ضیغمی در مورد صادرات خودرو از ایران به روسیه اظهار کرد: با مجوزی که از سوی استاندارد روسیه ارسال شده صادرات به روسیه و منطقه اوراسیا اتفاق خواهد افتاد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • ایران اسلامی در حال اجرای طرح های بزرگ در 20 کشور جهان است
  • اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در 20 کشور جهان توسط مهندسان بومی
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • ایران جز کشورهای برتر در سدسازی است/ تامین ۹۵درصد تجهیزات آب و فاضلاب
  • ایران در ردیف کشورهای برتر حوزه ساخت سد و نیروگاه‌های بر‌ق‌آبی
  • زباله سوزهای مدرن چطور کار می کنند؟ | تجربیات کشورهای مدرن در زمینه مقابله با پسماندهای به درد نخور
  • در دومین روز از سفر رئیس جمهور به پاکستان چه‌گذشت؟/ توسعه مبادلات اقتصادی محور سفر رئیسی