Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر > محیط زیست ایران - همشهری آنلاین:
دامپزشکی تهران طی اطلاعیه‌ای با اشاره به این که تلفات انفرادی پرندگان امری طبیعی است، از مردم خواست: هرگونه تلفات غیرمتعارف (بیش از ۵ قطعه) در جمعیت پرندگان وحشی و یا آزاد پرواز را گزارش کنند.

به گزارش مهر، اداره کل دامپزشکی استان تهران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو اطلاعیه‌های قبلی و با توجه به انتشار اخباری مبنی بر شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در بین جمعیت پرندگان وحشی بعضی از زیستگاه‌های حیات وحش، تنها بودن دامپزشکی در مبارزه و پیشگیری از شیوع بیماری و ایجاد نگرانی احتمالی در بین شهروندان به اطلاع می‌رساند: بر اساس اطلاعات به دست آمده، تاکنون شواهدی از وجود ویروس آنفلوآنزای قابل انتقال به انسان در استان مشاهده نشده و نتایج مراقبت‌ها و پایش‌های مستمر این اداره کل در جمعیت طیور روستایی و صنعتی نیز موید این نظر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا تقاضا می‌شود ضمن پیگیری اطلاعات مربوطه از منابع مطمئن و مرتبط از جمله اداره کل دامپزشکی و ادارات دامپزشکی شهرستان‌های استان تهران و با لحاظ تدابیر بهداشتی در مواجهه با پرندگان وحشی بویژه عدم تماس با پرندگان زنده و تلف شده؛ در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیر متعارف (بیش از ۵ قطعه) در جمعیت پرندگان وحشی و یا آزاد پرواز (که به صورت مجتمع دریک مکان و دریک زمان اتفاق تلف شده باشند) این اداره کل را مطلع کنید.

در این اطلاعیه آمده است: مشاهده تلفات به صورت انفرادی یک امر طبیعی و قابل انتظار بوده و جای نگرانی نیست؛ ضمن این که به منظور رعایت ملاحظات بهداشتی با استفاده از دستکش و قرار دادن در داخل پلاستیک نسبت به رفع بهداشتی آن اقدام کنید.

در همین زمینه: دزفولی‌ها از مصرف گوشت کبوتر و گنجشک خودداری کنند مرگ بیش از ۵۰۰۰ کبوتر در اسلام‌آباد لاشه‌های پرندگان دریاچه خلیج فارس، مبتلا به آنفلوآنزای H۵N۸ بودند مشاهده ۳ لاشه پرنده مبتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اطراف دریاچه چیتگر تهران تشدید گشت‌های محیط زیست با شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۹۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز هواشناسی در جنوب کرمان بدون تلفات جانی/ سیل امسال خسارت کمتری داشته است 

محمدمهدی فداکار بعد از ظهر چهارشنبه ۲۹ فروردین در حاشیه بازدید از رودخانه شور جیرفت گفت: احداث سیل‌بند، لایروبی رودخانه‌ها، همراهی مردم و استقرار دستگاه‌ها و ادوات از جمله دلایل مدیریت بارش باران  طی امسال بوده است‌. 

وی افزود : به لطف خدا امسال شاهد بارندگی خوبی در منطقه بودیم و طبق پیش‌بینی هواشناسی، ۴ شهرستان منوجان، قلعه‌گنج، رودبار جنوب و جازموریان بارندگی قابل توجهی داشتند، علاوه براین در بالا دست‌ها نیز شاهد بارندگی خوبی بوده‌ایم. 

استاندار کرمان با بیان این مطلب که بارندگی امسال موجب حوادث کمتری شده است، بیان کرد: تعداد زیادی از مسیل‌ها و سیل‌بندها اصلاح و رودخانه‌ها لایروبی شد که به عنوان نمونه در منوجان ۴۸ کیلومتر رودخانه لایروبی و سیل بند احداث شد. 

وی مداوم نبودن بارش‌ها را یکی دیگر از دلایل پایین بودن خسارت بیان کرد و افزود: در بخش زیرساختی مشکلاتی در زمینه راه‌ و پل‌ها به دلیل شدت بارش بوجود آمد که در حال برطرف شدن است. 

فداکار با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی آسیب زیادی بوجود نیامده است، بیان داشت:  به دلیل اطلاع‌رسانی خوبی که انجام شد،  مردم همراهی رضایت بخشی داشتند که باید از رسانه‌ها نیز تشکر کرد همچنین به لطف خدا هیچگونه حادثه جانی نداشتیم.

وی با بیان این مطلب که ۴ مفقودی در شهرستان عنبرآباد و ارزوئیه داشتیم که همگی پیدا شدند و به آغوش خانواده بازگشتند، بیان داشت: ۴۰ رأس دام نیز تلفات داشتیم و دلیل آن بی‌توجهی به تذکرات داده شده بود، همچنین مختصر قطعی برق نیز در منطقه داشتیم که اصلاح شد. 

استاندار کرمان گفت: در استان کرمان، بیش از ۵۰۰ دستگاه مستقر شده است که ۳۰۰ دستگاه آن فقط در جنوب استان کرمان استقرار پیدا کرده و آماده خدمات‌رسانی به مردم در منطقه بوده‌اند. 

وی بیان داشت: بارشی که از بالا دست وارد هلیل‌رود می‌شود و در نهایت به جازموریان منتقل می‌شود، باعث تقویت جازموریان می‌شود. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • درگیری خیابانی خونین در تهران منجر به قتل یک جوان شد
  • هشدار به شکارچیان؛ از منطقه کوهسرخ خارج شوید
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • نابودی ۱۳ فروند هواپیمای مدرن اسرائیل/ تلفات و مجروحان بسیار زیاد است
  • استاندار کرمان: سیل جنوب استان تلفات جانی نداشت
  • هشدار قرمز هواشناسی در جنوب کرمان بدون تلفات جانی/ سیل امسال خسارت کمتری داشته است 
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران
  • کشف ۱۵ سهره وحشی، تور و قفس صید پرندگان در خرامه