Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@08:46:10 GMT

قوری شگفت انگیز ایران برای کدام منطقه است؟ +تصاویر

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۹۹۳۶۹

قوری شگفت انگیز ایران برای کدام منطقه است؟ +تصاویر

نمونه باستانی از کوزه‌ای که به تازگی در فضای مجازی معروف شده در موزه ملی ایران نگهداری می‌شود.

خبرگزاری میزان: نمونه باستانی از کوزه‌ای که به تازگی در فضای مجازی معروف شده در موزه ملی ایران نگهداری می‌شود.

کوزه قوری شکل که ساختاری خاص دارد به تازگی در فضای مجازی بسیاری معروف شده است. هر چند ادعا شده این کوزه متعلق به شهر سوخته در سیستان و بلوچستان است، اما روح الله شیرازی، مدیر پایگاه میراث جهانی شهر سوخته وجود چنین سفال‌هایی در محدوه فرهنگی شهر سوخته را در گفتگو با خبرگزاری میزان رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 

اما فارغ از اصالت تاریخی کوزه‌ای که در ویدیو نشان داده می‌شود، این مدل کوزه‌ها یکی از آثار باستانی ایران محسوب می‌شوند. ساختار خاص این کوزه این روز‌ها برای بسیار تعجب برانگیز است، کافی است بدانید که نمونه‌ای از این کوزه‌های وجود دارد که به ۳ هزار سال پیش برمی گردد. تکنیک و تفکر ساخت پشت این کوزه‌ها در سه هزار سال پیش اهمیت بسیاری دارد. کوزه‌های دو جداره‌ای که از یک سو پر از آب می‌شوند و از سوی دیگر آبریز دارند.  
نمونه‌ای از این کوزه خاص که این روز‌ها باعث تعجب کاربران فضای مجازی شده در موزه ملی ایران نگهداری می‌شود. قوری سفالی که ساختاری شبیه به کوزه معروف این روز‌ها دارد از محوطه کلورز شهرستان رودبار کشف شده است. قدمت این اثر به حدود ۸۵۰ _۵۵۰ پیش از میلاد می‌رسد و با شماره موزه ۹۶۱۷ در موزه ملی ایران ثبت است. این کوزه خاص را می‌توانید در یکی از ویترین‌های موزه دوران باستان موزه ملی ایران مشاهده کنید.  

  گفتنی است که مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر سوخته نیز پیش از این به میزان گفته بود: براساس فرم آبریز این کوزه متعلق به عصر آهن است و احتمالا مربوط به فلات مرکزی ایران، گورستان‌های اطراف تهران و شمال کشور باشد. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003IJM

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۹۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرتورو ویدال همه را شگفت‌زده کرد: دوست داشتم برای رئال مادرید بازی کنم!

کم‌تر کسی باور می‌کرد هافبک شیلیایی روزی از رئال مادرید به عنوان باشگاهی که دوست داشته برای آن بازی کند، نام ببرد!

طرفداری | آرتورو ویدال از علاقه خود برای پوشیدن پیراهن رئال مادرید پرده برداشت.

آرتورو ویدال، هافبک سابق تیم‌هایی چون یوونتوس، بایرن مونیخ و بارسلونا در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی TNT Sports شیلی، غیرمنتظره‌ترین پاسخ ممکن را به این پرسش داد: «دوست داشتی برای کدام تیم بازی کنی؟» 
با وجود اینکه ویدال همواره در مصاحبه‌های مختلف گفته که بازی مقابل رئال مادرید به منزله رقابت در شرایط نابرابر (با ادعا و اشاره به کمک داوران به این تیم) است و بارها در تقابل با کهکشانی‌ها چهره جنجالی زمین بوده، حال با پاسخ به پرسشی درباره این‌که دوست داشته در کدام تیم بازی کند، همه را شگفت‌زده کرد. او در جواب پرسش بالا گفت:

دوست داشتم برای رئال مادرید بازی کنم.

 آرتورو ویدال در حالی از این علاقه غیر منتظره پرده برداشته که در طول سالیان اخیر مواضع تندی علیه رئال مادرید گرفته‌است. به طور مثال، ویدال چند ماه پیش، رئال را یک باشگاه دزد توصیف کرده بود و گفت:

بعضی وقت ها مطمئن نیستم که در کدام بازی، اتفاق جنجالی خاصی مقابل رئال مادرید رخ داد. در مقابل رئال مادرید آن قدر دزدی در دوران حرفه ای ام تجربه کردم که گاهی اوقات جزئیات را فراموش می کنم! آنها بارها از تیم های من دزدی کرده اند.

آرتورو ویدال: رئال مادرید به کمک داوران توانست بایرن مونیخ را در سال های 2017 و 2018 شکست دهد 

 

از دست ندهید ????????????????????????

خوشحالی آلونسو از تقابل با رم در لیگ اروپا؛ بی‌احترامی یا انتقام‌جویی؟ تیم منتخب گل‌سازهای فوتبال ایران کابوس انگلیسی‌ها؛ فقط نماینده بی‌ادعا آبروداری کرد! دروازه‌بان آرژانتین بازهم روی اعصاب فرانسوی‌ها رفت

دیگر خبرها

  • مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در نقاشی (فیلم)
  • آرتورو ویدال همه را شگفت‌زده کرد: دوست داشتم برای رئال مادرید بازی کنم!
  • (ویدیو) مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در کشیدن نقاشی
  • «چهار شگفت انگیز» در شبکه نسیم
  • خواص شگفت‌انگیز روغن ماکادمیا برای سلامتی، پوست و مو
  • «گلوری»؛پدیده‌ای شگفت انگیز در آسمان فضای جهنمی
  • باور کنید این قاب شگفت‌انگیز در خوزستان است!
  • یافته‌های جدید و شگفت‌انگیز درباره ملکه زنبورها
  • حمله پرسپولیس به رکورد شگفت‌انگیز مجیدی!
  • آپشن‌های جذاب و شگفت‌انگیز خودروی شیائومی + ویدئو