Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: مطالبات بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از بیمه‌های تجاری به بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت. ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۵ استانها آذربایجان غربی نظرات

ابراهیم حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با تشریح مشکلات ناشی از بی مهری بیمه‌های تجاری در پرداخت بدهی‌های خود اظهار داشت: روشن است پرداخت نکردن بدهی‌ها توسط بیمه‌های مختلف تجاری سبب مشکلاتی متعددی در ارائه خدمات درمانی رایگان به مصدومین تصادفات رانندگی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بر اساس قانون،  وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مکلف به خدمات رسانی درمانی رایگان به مصدومین تصادفات رانندگی  است بنابراین تأمین منابع مالی این مهم نیز از طریق بیمه‌های تجاری صورت می‌گیرد و  در ماده 92 قانون برنامه چهارم توسعه و در بند ب ماده 37  قانون پنجم توسعه و همچنین در  ماده 30 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به این موضوع با صراحت پرداخته شده است.

حسنی گفت: بر اساس قانون شرکت‌های بیمه تجاری مکلف‌اند 10 درصد حق بیمه شخص ثالث و سرنشین خودروها را به حساب اختصاصی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای ارائه خدمات درمانی مناسب و رایگان به مصدومین حوادث و سوانح رانندگی واریز کنند.

تاخیر دو ساله در پرداخت سهم حق بیمه خودرویی

وی تصریح کرد: متأسفانه از سال 95 تا کنون علیرغم اینکه پول بیمه خودروها از مردم توسط شرکت‌های بیمه اخذ شده ولی حق قانونی وزارت بهداشت پرداخت نشده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: پرداخت نکردن 10 درصد حق بیمه شرکت‌های بیمه تجاری به وزارت بهداشت سبب شده  مطالبات بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی به بیش از 20 میلیارد تومان افزایش یابد.

وی تصریح کرد: مشخصاً در خصوص بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه به‌عنوان مرکز ترومای استان بیش از 13 میلیارد تومان مطالبات بیمه‌ای تجاری وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: این بی مهری بیمه‌های تجاری در کنار سایر چالش‌های مالی و اعتباری دانشگاه‌ها قطعاً سبب بروز مشکلات در بخش درمان استان شده است.

بدهی 1000 میلیارد تومانی بیمه ایران به وزارت بهداشت

وی افزود: مثلاً کل مبلغ این بدهی به وزارت بهداشت در سطح کشور صرفاً توسط بیمه ایران به 1000 میلیارد تومان رسیده است بنابراین لازم است بیمه‌های تجاری سریعاً نسبت به عمل به تعهدات خود در قبال بخش درمان اقدام کنند.

حسنی تصریح کرد: بیمه‌های تجاری مکلف‌اند طبق قانون و به موقع نسبت به پرداخت بدهی‌های خود اقدام کند هم چنانکه از دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز همیشه انتظار می‌رود که خدمات بهینه و رایگان را به مصدومین حوادث و سوانح رانندگی ارائه کنند بنابراین ضرورت دارد که بخش‌های مختلف مرتبط به حوزه درمان پیوسته در مسیر عمل به رسالت و تعهدات خود قدم بردارند.

فیلم: یوسف عباسی

انتهای پیام/ش

R41361/P1361/S6,48/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۹۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد

به گزارش جام جم آنلاین البرز،شهرام صیادی رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز در حاشیه آیین گشایش گفت: ساخت ابنیه این کلینیک به همت بنیاد خیریه پورکاشانی از سال ۹۷ آغاز و با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال به پایان رسید. این کلینیک با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال با اعتبارات استانی و دانشگاهی تجهیز شده است و یکسری تجهیزات تکمیلی دیگر برای بخش‌های توسعه‌ای این کلینیک در نظر گرفته شده است.
وی افزود: این کلینیک به متراژ ۳ هزار متر مربع در ۴ طبقه ساخته شده و هم اکنون در بخش‌های
اطفال، داخلی، عفونی، قلب، دندانپزشکی، ارتوپدی، زنان و تغذیه و ... فعال می‌باشد.
رییس دانشگاه خاطر نشان کرد: مرکز درمان سوء مصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) امروز افتتاح و به بهره برداری رسید.
صیادی حضور و نقش خیرین در بخش سلامت و اعتلا بهداشت و درمان استان را پررنگ و اثرگذار دانست و مردمی سازی سلامت در تمامی بخش‌ها تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • بیمارستان گناباد و بجستان درانتظار ماده ۲۳،بیمارستان جدید به شهر‌های زیر۵۰ هزار نفرتعلق نمی‌گیرد