Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@08:33:39 GMT

سفیر سوئد به وزارت امور خارجه احضار شد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۹۹۴۲۸

به گزارش تسنیم، بهرام قاسمی با اعلام این خبر افزود: در این دیدار اعتراض  شدید دولت جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقدام دولت سوئد در اعطای تابعیت به فردی که به جاسوسی برای موساد و رژیم صهیونیستی و مشارکت در قتل دانشمندان ایرانی اعتراف کرده است، به سفیر سوئد اعلام شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین اظهار داشت:  در این احضار به سفیر سوئد تاکید شد بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران تابعیت اکتسابی و خارجی نامبرده مورد قبول نمی باشد و وی کماکان ایرانی است و از همین روی اقدام دولت سوئد را  اقدامی نا متعارف، سوال برانگیز و غیردوستانه تلقی می کنیم و تحت هیچ شرایطی سایر کشورها حق دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی با اشاره به اینکه در هیچ کشوری به یک مجرم و معترف به قتل که در زندان و بازداشتگاه به سر می برد، بدین شکل تابعیت مضاعف اعطاء نمی شود، اقدام اخیر دولت سوئد را  بسیار عجیب، غیر اصولی و سوال برانگیز خواند.

سفیر سوئد در پایان به مدیر  کل کنسولی وزارت امورخارجه اعلام کرد مراتب فوق را به دولت و مقامات کشور متبوع خود منعکس خواهد کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران میزبان خوبی برای مهاجرین

سخنگوی وزارت مهاجرین طالبان از میزبانی مهاجرین افغانستانی مقیم جمهوری اسلامی ایران به نیکی یاد کرد و گفت:ما از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم که در برابر مهاجرین از صبر و حوصله کار بگیرند تا زمینه عودت عزت‌مندانه آنها به افغانستان مساعد شود.

وی گفت یک باردیگر از میزبانی نیک جمهوری اسلامی ایران از مهاجرین افغانستانی تشکر می‌کنیم.

سخنگوی وزارت مهاجرین طالبان گفت از ایران می‌خواهیم که به اساس مشترکات دینی و فرهنگی با مهاجرین افغانستانی برخورد نمایند. 

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • یادداشت هنیه در دفتر یابود وزارت خارجه ایران
  • فیلم تازه ظریف از زمانیکه معاون وزارت خارجه بود: منو می‌پاییدن!
  • استقبال امیرعبداللهیان از هنیه در تهران
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • ایران میزبان خوبی برای مهاجرین
  • روایت‌های ظریف از اذیت کردنش در وزارت خارجه