Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@05:29:46 GMT

بدترین کابوس دبیر کل سازمان ملل

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۹۹۴۶۵

بدترین کابوس دبیر کل سازمان ملل

دبیرکل سازمان ملل با ابراز نگرانی نسبت به تنش‌زایی‌ها در خاورمیانه، هشدار داد درگیری مستقیم بین اسرائیل و حزب‌الله، بدترین کابوس خواهد بود.

به گزارش مشرق، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه درباره احتمال وقوع درگیری مستقیم بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله در لبنان ابراز نگرانی کرد.

گوترش طی سخنرانی در دانشگاه لیسبون گفت پیام‌های ارسالی از سوی رژیم اسرائیل و حزب‌الله نشان می‌دهد که آنها تمایلی به وقوع جنگ ندارند اما گاهی اوقات «یک جرقه» برای آغاز چنین درگیری‌هایی کافی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی توضیح داد: «من عمیقا درباره تنش‌زایی‌هایی که به سختی قابل پیش بینی در منطقه هستند، نگرانم.»

دبیرکل سازمان ملل هرگونه درگیری جدید بین حزب‌الله و اسرائیل را به «بدترین کابوس» تشبیه کرده و افزود:

«سطح تخریب در لبنان قطعا فاجعه‌بار خواهد بود پس دلایل زیادی برای نگرانی در این باره وجود دارد.»

ادعاهای مقامات رژیم صهیونیستی درباره تلاش ایران برای تاسیس پایگاه نظامی در سوریه و کارخانه‌های تولید موشک در لبنان طی هفته‌های اخیر به شدت افزایش یافته است. همچنین تل‌آویو در ماه‌های اخیر هشدارهای مکرری درباره احتمال وقوع درگیری جدید با حماس در غزه یا حزب‌الله در لبنان داده‌اند.

«نفتالی بنت» روز گذشته با ادعای اینکه ایران به دنبال ایجاد گذرگاهی تا مدیترانه و تثبیت نظامی در سوریه است، خواستار آغاز تقابلی همه جانبه با ایران شد. 

«گلیعاد اردان» وزیر امنیت داخلی اسرائیل همان روز با ادعای اینکه ایران قصد دارد جایگزین داعش در سوریه شود، از آمریکا و کشورهای غربی خواست مداخله بیشتری در این بحران داشته باشند. 

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم نیز روز یکشنبه در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ با تکرار ادعای تمایل ایران برای تاسیس پایگاه نظامی در سوریه، تاکید کرد:

«در صورتی که لازم باشد، علیه آن اقدام می‌کنیم، نه فقط علیه گروه‌های مورد حمایت ایران، بلکه علیه خود ایران اقدام (نظامی) می‌کنیم».

منبع: فارس ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۹۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان توسط رژیم اسراییل (فیلم)



منبع:فرارو

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اگر رژیم صهیونیستی پاسخ بدهد واکنش ما شدیدتر خواهد بود (فیلم) گران ترین رادار آمریکایی چگونه در اسرائیل منهدم شد؟ (فیلم) سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه اسراییل: نمی خواهیم به تنش با ایران ادامه دهیم (فیلم)

دیگر خبرها

  • السنوار، کابوس صهیونیست‌ها
  • هجمه مسئولان صهیونیست ضد گالانت درباره وضعیت جبهه شمال
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  • لحظه ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان توسط رژیم اسراییل (فیلم)
  • حمله پهپادی حزب الله به ۲ پایگاه نظامی ارتش اسرائیل
  • حمله پهپادی سنگین حزب الله به بندر حیفا اسرائیل+ فیلم/افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۱۸۳ تن
  • پیام‌های راهبردی سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به دست حزب‌الله
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان
  • نعیم قاسم:مقاومت تنها گزینه برای مقابله با توحش اسرائیل است