Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - هیئت تطبیق فرمانداری یزد بندهایی از مصوبه تعرفه عوارض و بهای خدمات سال 96 شهرداری حمیدیا را مغایر قانون دانست و به آن اعتراض کرد.

به گزارش دوشنبه شب روابط عمومی فرمانداری یزد، هیئت تطبیق فرمانداری در نشستی با حضور اعضاء و کارشناسان مرتبط در حوزه شهرداری‌ها به بررسی صورت‌جلسه شماره 12 شورای شهر حمیدیا با موضوع تعرفه عوارض و بهای خدمات سال 96 شهرداری حمیدیا پرداخت که گزارش آن به شرح ذیل است:
1- هیئت تطبیق فرمانداری در خصوص نحوه تعیین تعرفه پیرامون عوارض تفکیک اراضی با کاربری تجاری ـ کارگاهی، صنعتی ـ انباری، مسکونی و سایر کاربری‌ها ضرورت رعایت قانون اصلاح ماده 101 قانون شهرداری را تأکید و اخذ عوارض تفکیک را به‌موجب آراء صادره از هیئت عمومی دیوان عدالت اداری نقض و مغایر قانون تشخیص داد و ردیف‌های مورد اشاره در تعرفه عوارض و بهای خدمات سال آینده شهرداری حمیدیا را کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


2- همچنین هیئت تطبیق فرمانداری به مصوبات این شورا در خصوص عوارض؛ تابلوهای شناسایی با مجوز و بدون مجوز، عوارض کسر فضای باز، بهاء خدمات ارزش افزوده ناشی از اقدامات عمرانی شهری ـ عوارض اراضی غیر محصور و رهاشده، بهای خدمات فضای سبز و نیز تبصره د قسمت ردیف 23 (به ازای هر پاسخ استعلام مبلغ 400 هزار ریال) و ردیف 43 (تعرفه بهره‌برداری سالیانه از معابر عمومی شهرداری بر استفاده از تأسیسات شهری) را با عنایت به دستورالعمل ها و بخشنامه های ابلاغی اعتراض و خواستار لغو و اصلاح آنها شد.
3- هیئت تطبیق پیرامون افزایش بهاء خدمات در سال 1397 نسبت به سال 96 با توجه به سیاست‌های عمومی دولت تا 10 الی 12 درصد را موافقت و مازاد بر آن را اعتراض کرد و درخواست تعدیل آن را داشت.
هیئت تطبیق فرمانداری یزد به ریاست فرماندار و عضویت نماینده شورای اسلامی استان، نماینده دادگستری و با حضور کارشناسان مشاور در امور شهری و حقوقی تشکیل و حسب قانون کلیه مصوبات شوراهای اسلامی شهرها را به منظور تطبیق با قوانین و شرح وظایف شوراها مورد بررسی قرار می‌دهد.
7537/ 2047/

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۹۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ تورم حمل و نقل رکورد زد

تین نیوز

مرکز آمار در گزارش جدید خود اعلام کرد که تورم سالانه در فروردین ۱۴۰۳ به کانال ۳۰ درصد افت کرده و به ۳۸.۸ درصد رسیده و تورم نقطه به نقطه نیز به ۳۰.۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، بررسی آخرین داده های مرکز آمار نشان می دهد تورم خدمات حمل و نقل عمومی در فروردین 1403 رکوردشکن شد. در فروردین امسال خدمات حمل و نقل عمومی در صدر تورم نقطه به نقطه نشسته تا بیشترین افزایش قیمت را در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته به ثبت برساند.

خبر پربازدید مرتبط را بخوانید:

مالیات از درآمدی که مربوط به رانندگان کامیون نیست

براساس جدول تورم ماهانه کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور درصد تورم خدمات حمل و نقل عمومی  4.4 اعلام شده در حالی که این رقم در اسفند ماه 2.7 درصد بود و رقم تورم نقطه به نقطه خدمات حمل ونقل نیز 19.5 درصد برآورد شده است.

 

نگاهی به گزارش مرکز آمار نشان می دهد طی فروردین حمل و نقل عمومی رشد بیش از هفت درصدی قیمت را به ثبت رسانده است.

به نظر می رسد با توجه به مجوزهای اخیر افزایش کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو و همچنین پیک تقاضای بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما در نوروز، این رکوردشکنی اتفاق افتاده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • ◄ تورم حمل و نقل رکورد زد
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • عضو هیئت‌علمی واحد علوم و تحقیقات، نشان ملی قانون را دریافت کرد
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • بررسی طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی