Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نيويورک- ايرنا- نماينده دائم ايتاليا در سازمان ملل متحد، برجام را ستون مهمي براي معماري امنيت جهاني دانست و بر حفظ آن تاکيد کرد.

سباستيانو کاردي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، در پاسخ به اين که ايتاليا در سال 2017 تسهيل کننده اجراي قطعنامه 2231 بود، اجراي تعهدات ايران را چگونه يافتيد؟ اين مطلب را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس قطعنامه 2231 سال 2015 که درباره توافق هسته اي ايران و گروه 1+5 در شوراي امنيت سازمان ملل تصويب شد، يک نفر از اعضاي اين شورا در ابتداي هر سال به عنوان تسهيل کننده با هدف انجام فعاليت هاي گسترده همچون ارائه راهنمايي هاي عملي براي ترويج اجراي مناسب قطعنامه انتخاب مي شود.
اين عضو شوراي امنيت موظف است هر 6 ماه، همراه با دبيرکل سازمان ملل متحد، گزارشي از چگونگي اجراي اين قطعنامه را به شورا ارائه و اعضاي آن را توجيه کند.
نماينده دائم ايتاليا در سازمان ملل متحد افزود: اروپا و ايتاليا تسهيل کننده قطعنامه 2231 هستند. ما هميشه گزارش مثبتي از دبيرکل درباره اجراي برجام داشتيم و همچنين آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز هر دو- سه ماه، اجراي تعهدات ايران بر اساس اين توافق را تاييد کرده است.
کاردي ادامه داد: ما سه گزارش به عنوان تسهيل کننده توافق هسته اي ارائه کرديم و آن شبيه گزارش تاييد کننده دبيرکل بود. من خودم به عنوان تسهيل کننده اعلام کردم که ايران با اين توافق سازگار بوده است.
وي با بيان اينکه سال 2017 براي اين مساله، سال مثبتي بود، ادامه داد: موضع اتحاديه اروپا و ايتاليا اين است که برجام براي امنيت و ثبات بين المللي و نه فقط براي منطقه، بسيار مهم است .
نماينده دائم ايتاليا در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: ما مي بينيم مساله کره شمالي و پاسخگويي به آن، موضوع بسيار حساس و سختي است، بنابراين ما به برجام به عنوان ستون بسيار مهم براي معماري امنيت جهاني مي نگريم و بايد آن را حفظ کنيم.
اروپام*1429
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۹۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خیزش جهانی ضداسرائیل / حمایت میلانی‌ها از فلسطین در هوای بارانی

به گزارش قدس آنلاین، در ادامه حمایت‌های جهانی از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، هزاران نفر از مردم ایتالیا با تجمع در شهر میلان، ضمن حمایت از مبارزه گروه‌های مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها، جنایت‌های ارتش صهیونیستی در نوار غزه و کشتار مردم بی‌گناه را محکوم کردند

شبکه الجزیره روز چهارشنبه تصاویری از تظاهرات پرشور در شهر میلان ایتالیا زیر بارش باران برای درخواست توقف جنایات اسرائیل در غزه منتشر کرد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با در دست داشتن پرچم فلسطین شعارهای ضد صهیونیستی در کشتار مردم فلسطین در نوار غزه و توقف جنگ سر دادند.

در خبری مرتبط، مردم ترکیه در شهر ترابزون ترکیه نیز در راهپیمایی همبستگی با مردم غزه با حمل پرچم‌های فلسطین از مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم
  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • تسهیل در روند اجرای آزادراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • تداوم خیزش جهانی ضداسرائیل / حمایت میلانی‌ها از فلسطین در هوای بارانی
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است
  • کارگران ستون‌های استوار جامعه