Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-08@22:46:24 GMT

3 راهکار برای سم‌زدایی طبیعی کلیه‌ها

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۹۹۹۸۵

نوشیدن 8 لیوان آب در روز می تواند کار کلیه ها را در پاکسازی سموم بدن آسان کند که در نتیجه، ادراری شفاف و فاقد هرگونه بوی تند و زننده ایجاد می شود. آفتاب‌‌نیوز : یکی از موثرترین راه‌های طبیعی برای پاکسازی کلیه و سم‌زدایی از کلیه‌ها، پیروی از تغذیه متعادل و یک برنامه غذایی مناسب می‌باشد که در این مقاله، شرح داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امروزه زندگی در شهرهای بزرگ و صنعتی، استرس های کاری، غذاهای حاضری و ناسالم، مصرف کافئین بیش از حد و الگوی نامناسب خوابیدن، همگی باعث ورود سموم مختلف به بدن می شود.
اما سوال اینجاست که چه اندامی از بدن مجبور است این میزان از سم را تحمل کند؟
جواب این سوال کلیه ها می باشد. این عضو از بدن به طور پیوسته در 24 ساعت 7 روز هفته به کار مشغول بوده و همانند یک فیلتر، تمام سموم بدن را خارج می کند.
زمانی که میزان مواد سمی بدن بیشتر از حد توان سم زدایی این عضو کوچک شود، عملکرد کلیه ها آهسته می شود و در نتیجه به مرور مستعد تولید سنگ، عفونت، کیست و تومور شده و در نهایت مرگ این عضو حیاتی را به دنبال خواهد داشت.
مصرف آب زیاد
مهم‌ترین کار برای سم زدایی منظم کلیه ها، مصرف هر چه بیشتر آب طبیعی است.
نوشیدن 8 لیوان آب در روز می تواند کار کلیه ها را در پاکسازی سموم بدن آسان کند که در نتیجه، ادراری شفاف و فاقد هرگونه بوی تند و زننده ایجاد می شود.
وقتی رنگ ادرار، زرد بسیار تیره می شود، یعنی دچار غلظت شده و سموم به اندازه کافی از بدن خارج نشده اند.
اما رنگ زرد شفاف نشان می دهد که کلیه ها کار خود را به خوبی انجام داده و سموم با موفقیت از بدن خارج شده اند.
اما، اگر رنگ ادرار شفاف باشد، یعنی اینکه سیستم به خوبی فیلتر شده و سم زدایی با موفقیت صورت گرفته است.کافئین و نوشیدنی های گازدار به جای آب
مایعاتی مثل نوشابه های گازدار و یا نوشیدنی های حاوی کافئین هرگز نمی توانند جایگزین های مناسبی برای آب باشند.
همچنین، بسیاری بر این باورند که انواع چای و آبمیوه های مختلف می توانند به سم زدایی کلیه ها کمک کنند. اما از لحاظ پزشکی ثابت شده که تنها آب طبیعی به این فرآیند یاری می رساند.
علیرغم اینکه این دسته از نوشیدنی ها، انواع ویتامین و مواد معدنی مختلفی دارند اما به دلیل داشتن کافئین و شکر زیاد، به کلیه ها آسیب رسانده و نمی توانند وظیفه آب را در روند سم زدایی کلیه ها به درستی انجام دهند. 
میوه ها، دوست کلیه ها
میوه ها و سبزیجات سرشار از ماده معدنی پتاسیم هستند و نقش مهمی در پاکسازی کلیه ها ایفا می کند.
مرکباتی مثل انگور، لیموشیرین، پرتقال، طالبی، موز، کیوی، زردآلو و آلو بخارا و همچنین شیر و ماست حاوی مقدار زیادی پتاسیم می باشند.
گنجاندن این دسته از مرکبات و میوه ها در برنامه غذایی روزانه، تعادل الکترولیتی خون را حفظ کرده و عملکرد بهینه کلیه ها را در پی خواهد داشت.
مثلا، نوشیدن یک لیوان آب انگور، صبح ها و عصرها می تواند به کلیه ها کمک کند تا بدن را از شر اسید اوریک اضافی خلاص نماید.
البته جذب پتاسیم بیش از حد نیز باعث بروز اختلالی بنام هایپرکالمی شده که می تواند باعث ایست قلبی شود.
از علائم افزایش پتاسیم در خون می توان به نامنظمی ضربان قلب و اختلالات نوار قلب (موج P کوتاه و T بلند)، کاهش هوشیاری، خستگی و ضعف عضلانی اشاره کرد.
نیاز روزانه یک فرد سالم به پتاسیم، 4/7 گرم است.
افزودن جو به رژیم غذایی
جو ،که از خانواده غلات کامل می باشد، می تواند کلیه ها را از سموم پاک کرده و از رسیدن آسیب به کلیه ها در بیماران دیابتی با قند کنترل نشده، ممانعت کند.
بنابراین، از جوی کامل و یا آرد تهیه شده از آن به جای آرد جوی تصفیه شده در برنامه غذایی روزانه خود استفاده کنید.
مثلا می توانید مقداری جوی کامل را در یک لیوان آب ریخته و آن را شب تا صبح به حال خود رها کنید.
سپس صبح ناشتا، مایع را صاف کرده و بنوشید. مطالعات نشان می دهد که مصرف منظم این مایع، باعث تثبیت سطح کراتین خون در بیماران دیابتی می شود.
اجتناب از مصرف پروتئین بیش از حد
تحقیقات پزشکی ثابت کرده است که تنها غذایی که باعث ایجاد آسیب در کلیه ها می شود، مصرف بیش از حد پروتئین می باشد.
زیرا، بدن برای سوخت و ساز پروتئین ها باید زحمت زیادی بکشد.
در نتیجه مواد اضافی زیادی موسوم به کراتین ایجاد می شود.
بدین ترتیب، اگر مقدارکراتین خون بالا برود، کلیه ها به خوبی نمی توانند آن را فیلتر کنند و دچار اختلال می شوند.
منبع: زندگی آنلاین

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۹۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه «رکود، عبرت، تجربه»/خسارت ۱دهه توقف ذخیره‌سازی گاز ایران

توقف طرح‌های ذخیره سازی گاز و از اولویت خارج شدن این رویکرد مهم در دهه ۹۰، موجب شد امروز همچنان ایران به عنوان دومین دارنده ذخایر گازی جهان، در ابتدای راه توسعه ذخیره‌سازی گاز طبیعی باشد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، وقتی میان فعالان اقتصادی از دهۀ 1390 شمسی سخن به میان می‌آید، تصویر یک دهه «عقب‌ماندگی»، «تعطیل نسبی مسائل اقتصادی» و «انباشت چالش‌های اقتصادی» در ذهن‌هایشان نقش می‌بندد و زمانی که می‌خواهند در موردش صحبت کنند، هر یک از زاویه‌ای آسیب‌های این دهه را برمی‌شمرند؛ از وضعیت نامناسب شاخص‌های کلان اقتصاد تا رکود در کسب‌و‌کارهای خرد و کلان.

دهه 90؛ دهۀ «رکود، عبرت، تجربه»دهه «رکود، عبرت، تجربه»/ رشد 1000 درصدی نقدینگی و «بلای تورم»چرا اقتصاد ایران در دهه 90 درجا زده است؟

 

سرمایه گذاری در بخش انرژی یکی از حوزه‌های تقریبا تعطیل در دهه 90 بوده که شامل زیربخش‌های مختلف از جمله حوزه ذخیره سازی گاز می شود.

ذخیره‌سازی گاز طبیعی به‌معنای در دسترس قرار دادن ذخایر گاز در نزدیکی مبادی مصرف، به‌طوری که در زمان‌هایی که نیاز به گاز کمتر است آن‌ها را ذخیره کنیم و در زمان نیاز بیشتر به مصرف گاز، آنها را به شبکه مصرف تزریق کنیم، یک راهبرد جهانی و تست شده به‌منظور پایدار سازی تأمین انرژی مصرفی به‌ویژه در فصول سرد سال است.

بیش از 400 میدان ذخیره‌سازی در آمریکا و حتی مناطق گرمسیر آن وجود دارد و نخستین میدان ذخیره گاز نیز بیش از 100 سال پیش در کانادا احداث شده است. موضوع ذخیره‌سازی برای کشورهای اروپایی که عمدتاً واردکننده گاز طبیعی هستند، اهمیتی مضاعف دارد و برخی کشورها نظیر روسیه نیز با تکیه بر میدان‌های ذخیره‌سازی متعدد و با اطمینان خاطر از تأمین نیازهای داخلی، حجم بسیاری از گاز تولیدی خود را به درآمدزایی از طریق صادرات اختصاص می‌دهند.

در ایران نیز با توجه به جغرافیای گسترده و دور بودن اغلب مراکز جمعیتی مهم از نقاط تولید گاز از یک سو و پرمصرف بودن کشور در بخش گاز (چهارمین کشور مصرف‌کننده گاز جهان) از سوی دیگر، استفاده از طرح‌های ذخیره‌سازی گاز در نزدیکی مراکز جمعیتی به‌ویژه در مرکز و شمال کشور، یک راهبرد استراتژیک در راستای پایداری شبکه گاز کشور در فصول سرد گاز محسوب می‌شود.

اگرچه آغاز مطالعات ذخیره‌سازی گاز طبیعی در ایران به 4 دهه قبل بازمی‌گردد، اما تا دولت دهم، عملیات اجرایی در زمینه توسعه ذخیره‌سازی گاز مغفول مانده بود. تا پیش از سال 86، مباحث ذخیره‌سازی به‌شکلی محدود دنبال می‌شد، اما پس از سرمای شدید آن سال که به رخ‌دادن حوادث ناگوار در شمال کشور منجر شد، تصمیم‌گیران دریافتند که برخورداری از ذخایر عظیم گازی به‌تنهایی نمی‌تواند تضمین‌کننده همیشگی امنیت انرژی باشد. از آن تاریخ، ذخیره‌سازی با هدف پایدارسازی امنیت انرژی کشور و جلوگیری از وقوع مشکلات احتمالی به‌طور جدی در دستور کار قرار گرفت.

در فاصله سالهای 86 تا 92، دو طرح مهم ذخیره‌سازی در کشور شامل میدان شوریجه (شمال شرق کشور) و میدان سراجه (مرکز کشور) اجرایی شد تا با ذخیره‌سازی گاز در 8 ماهه گرم سال، در دوران اوج نیاز مصرف در 4ماهه سرد سال، بتوانیم از این میادین برداشت کنیم.

اما در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با از اولویت خارج شدن طرح‌های ذخیره‌سازی گاز، هم توسعه میادین شوریجه و سراجه برای رسیدن به اهداف پیش‌بینی‌شده در حجم ذخیره‌سازی و هم اجرایی شدن طرح‌های مطالعاتی متعدد در این زمینه، با وقفه همراه شد. ابتدا طرح‌های ذخیره‌سازی برای جذب سرمایه‌گذار خارجی معرفی و در ادامه با انحلال شرکت ذخیره‌سازی گاز طبیعی و ادغام مسئولیت‌های آن در شرکت مهندسی و توسعه گاز، شاهد ضربه مهلک به روند اجرایی طرح‌های ذخیره‌سازی گاز در کشور بودیم.

اگر طرح‌های ذخیره‌سازی گاز در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ( از سال 1392 تا 1400) از اولویت خارج نمی‌شد و شاهد وقفه چندساله در این زمینه نبودیم، امروز بخشی از ناترازی گاز کشور با بهره‌برداری از این طرح‌های ذخیره‌سازی، قابل جبران بود.

حدود یک دهه توقف طرح‌های ذخیره سازی گاز و از اولویت خارج شدن این رویکرد مهم، موجب شد امروز نیز همچنان ایران به عنوان دومین دارنده ذخایر گازی جهان، در ابتدای راه توسعه ذخیره‌سازی گاز طبیعی باشد.

درحالی که بسیاری از کشورها بیش از 10درصد مصارف سالانه خود، ظرفیت ذخیره‌سازی گاز ایجاد کرده‌اند، اکنون ظرفیت ذخیره سازی گاز در کشور در حدود 3 میلیارد متر مکعب است، یعنی حدود 1.4 درصد از کل مصرف گاز سالانه ایران را می‌توان از محل ذخیره‌سازی تأمین کرد.

به‌صورت متوسط ظرفیت ذخیره‌ســازی گاز طبیعی در دنیا 11 درصد از کل مصرف گاز اســت. این نسبت در کشــورهای اروپایی به‌صورت متوسط 23 درصد است.

در دولت سیزدهم بار دیگر طرح‌های ذخیره‌سازی گاز طبیعی در اولویت قرار گرفت و دولت به جبران عقب‌ماندگی‌های توسعه‌ای در این زمینه ورود کرد.

با آغاز به کار دولت سیزدهم اجرای 7 طرح مغفول واقع‌شده ذخیره‌سازی گاز طبیعی در یک برنامه 5ساله منتهی به سال 1405 با هدف ایجاد ظرفیت برداشت 114 میلیون مترمکعب در روز در فصول سرد سال در اولویت‌های اجرایی شرکت ملی گاز ایران قرار گرفت و مقرر شده تا پایان سال 1403 شاهد بهره‌برداری از فاز دوم توسعه میدان سراجه و تا پایان سال 1404 شاهد بهره‌برداری از فاز دوم میدان شوریجه باشیم.

وقفه چندساله در اجرا و توسعه طرح‌های ذخیره‌سازی به‌علت تصمیمات غلط اتخاذ شده در این زمینه، به تشدید ناترازی گاز کشور انجامیده است، اما با اولویت دوباره به طرح‌های ذخیره‌سازی گاز، پیش‌بینی می‌شود تا پنج سال آینده، حدود 25 درصد گاز کشور از محل ذخیره‌سازی تأمین می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با این 8 روش بدن‌تان را پاکسازی کنید
  • کنترل چاه‌های کشاورزی بهترین راهکار تعادل در مصرف آب
  • چه مقدار آب برای سلامت کلیه‌ها لازم است؟
  • وزارت بهداشت : محموله روغن آلوده به سموم مجوز مصرف ندارد
  • سازمان غذا و دارو مجوز مصرف روغن آفتابگردان آلوده به سموم را نمی‌دهد
  • وزارت بهداشت: محموله روغن آلوده به سموم مجوز مصرف ندارد
  • دهه «رکود، عبرت، تجربه»/خسارت ۱دهه توقف ذخیره‌سازی گاز ایران
  • دم گیلاس؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها
  • خطر ابتلا به سنگ کلیه با انجام این ۸ مورد
  • دم گیلاس ؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها