Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- سخنگوي اورژانس کشور گفت: امروز با توجه به شرايط جوي مناسب، هواي صاف و باد کم، ديد افقي مناسبي براي ادامه جست و جوي هوايي هواپيماي سانحه ديده شرکت هوايي آسمان در منطقه کوهستاني پادناي سميرم فراهم شده است.

مجتبي خالدي صبح سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ايرنا افزود: هنوز با گذشت 70 ساعت از عمليات جست و جو و نجات، هيچ اثري از هواپيماي سانحه ديده در منطقه کوهستاني دنا نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته امروز شرايط براي پرواز بالگردها فراهم است و اميدوارم به زودي شاهد پرواز بالگردهاي هلال احمر و ارتش براي پيدا کردن نشانه اي از هواپيما باشيم.
وي اظهار کرد: با توجه به انبوه صخره ها، دره ها و کوههاي بسيار بلند منطقه، جست و جوي زميني براي تيم هاي کوهنوردي بسيار سخت است و نتيجه چنداني ندارد و تنها راه ممکن براي پيدا کردن ردي از هواپيما، جست و جو و بررسي هوايي است.
سخنگوي اورژانس يادآور شد: هنوز محل دقيق هواپيما را نمي دانيم. سازمان هواپيمايي مختصاتي را به عنوان محل احتمالي سقوط اعلام کرده که جست وجوها بر اساس آن انجام مي شود اما افراد محلي که هواپيما را ديده اند، جاهاي ديگري را نيز به عنوان محل احتمالي سقوط بيان مي کنند.
خالدي خاطرنشان کرد: شواهد عيني و صحبت هاي افراد محلي حاکي از اين است که هواپيما در ارتفاع پايين پرواز مي کرده است و بنابراين امکان اينکه هواپيما از کوه دنا رد شده باشد وجود ندارد. در برخي جاها نيز محيط دشتي وجود دارد و احتمال دارد که هواپيما در چنين مناطقي باشد.
وي گفت: فعلا جست و جوي هوايي در دستور کار است. مسئوليت اصلي عمليات جست و جو به عهده جمعيت هلال احمر و فرمانداري است که از ارتش نيز کمک خواسته اند. بالگردهاي هلال احمر و ارتش در منطقه حضور دارند و منتظر پرواز آنها در منطقه هستيم.
خالدي اضافه کرد: بالگردهاي اورژانس نيز به همراه تکنسين هاي اورژانس در کنار تيم جست وجو هستند و در حالت آماده باش قرار دارند، مسئوليت اورژانس نجات افرادي است که شايد هنوز زنده مانده باشند، به هر حال تا آخرين لحظه اميد خود را حفظ مي کنيم تا اگر کسي زنده مانده باشد، بتوانيم کمکي بکنيم.
پرواز شماره 3704 شرکت هواپيمايي آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازي ساعت 8 صبح روز يکشنبه 29 بهمن ماه تهران را به مقصد ياسوج ترک کرد.
اين هواپيما از نوع «اي تي آر 72» پس از 55 دقيقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل خارج مي‌شود و بر اساس اعلام نهادهاي ذيربط خبر سقوط آن در منطقه کوهستاني پادناي سميرم در 14 مايلي فرودگاه ياسوج اتفاق مي افتد. اين هواپيما هر روز يک پرواز از تهران به ياسوج و يک پرواز برعکس داشت که به طور ميانگين 50 تا 60 مسافر حمل مي‌کرد.
هواپيماي حادثه ديده از نوع اي تي آر 72- 200 بود که شرکت هواپيمايي آسمان از سال 1993 ميلادي در اختيار داشت.
اين هواپيما 25 سال عمر و گنجايش 78 سرنشين با دو خلبان را داشت.
اجتمام**3063**3229**1597
*آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۰۰۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد

وال استریت ژورنال نوشت: پنتاگون جنگنده‌ها، پهپاد‌های مسلح و سایر هواپیما‌ها را به قطر منتقل می‌کند.

به گزارش انتخاب، این تغییر مکان نیرو‌ها و تجهیزات به دنبال محدودیت‌های اعمال شده بر انجام حملات هوایی از یک پایگاه هوایی که مدت‌ها توسط ایالات متحده در امارات مورد استفاده قرار می‌گرفت، رخ می‌دهد.

امارات متحده عربی در ماه فوریه به ایالات متحده اطلاع داد که دیگر به هواپیما‌های جنگی و پهپاد‌های آمریکایی مستقر در پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی اجازه حمله به یمن و عراق را نخواهد داد.

مقامات آمریکایی گفتند که این امر، فرماندهان آمریکایی را بر آن داشته تا هواپیما‌های اضافی را به پایگاه هوایی العدید در قطر بفرستندبفرستند که محدودیت‌های مشابهی را اعمال نکرده است.

دیگر خبرها

  • خبری که جهان را نگران کرد؛ پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی!
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار
  • هفتمین سفر فضایی «ویرجین گلکتیک» ماه آینده انجام می‌شود
  • فداکاری بانوی روستایی برای نجات جان راننده خودرو سانحه دیده
  • همکاری شرکت هواپیمای اتحاد امارات با کام‌ایر افغانستان
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • نیروی دریایی آمریکا چند هواپیما و از چه انواعی در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • سوخت گیری هوایی یک هواپیما با بالگرد (فیلم)
  • رزرو بلیط هواپیما و مقایسه قیمت با سفرمارکت