Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: تراز دریاچه ارومیه نسبت به زمان مشابه در سال قبل ۲۰ سانتی‌متر کاهش یافته است. ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ استانها آذربایجان غربی نظرات

فرهاد سرخوش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به بارش‌های اخیر در آذربایجان غربی اظهار داشت: نسبت به ماه قبل 9 سانتی متر افزایش تراز داشته‌ایم و تراز در 30 دی ماه 1270.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

31 بود که 30 بهمن 1270.40 است.

وی خاطرنشان کرد: امروز 86 متر مکعب بر ثانیه ورود آب به دریاچه در حوزه آبریز آذربایجان غربی را شاهد هستیم که از سمت جنوب و رودخانه‌های سیمینه، زرینه، قدار و باراندوز تا 4 روز آینده وارد دریاچه خواهند شد و تاکنون به پیکره اصلی نرسیده‌اند و امید می‌رود تراز تا 7 سانتی متر افزایش یابد.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: بارش‌ها در حوزه آبریز دریاچه تاکنون به 175 میلی متر رسیده است و خوشبختانه این بارش‌ها 60 میلی متر افزایش یافته است و تراز مخزن‌ها نیز کمتر بود که با توجه به دبی برخی از سدها افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: تراز دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته 20 سانتی متر کاهش یافته و تراز سال گذشته 1270.60 بود ولی به سبب کاهش بارش‌ها تراز دریاچه کاهش یافت ولی بارش‌های اخیر امیدواری را به دریاچه برگردانده است.

سرخوش بیان کرد: از یکم اسفندماه نیز نخستین رهاسازی سد شهر چایی با ظرفیت 16 مترمکعب در ثانیه و با ظرفیت کلی 52 میلیون مترمکعب شروع می‌شود و این رهاسازی تا یک ماه ادامه دارد و دیگر سدها نسبت به منابع و مصارف در این مهم نقش خواهند داشت.

انتهای پیام/ح

R41361/P1357/S6,48/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۰۰۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)

به مناسبت سالروز شهادت ششمین اختر تابناک سپهر امامت و ولایبت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام مراسم عزاداری در خیابان ها، مساجد و تکایای آذربایجان غربی با شکوه خاصی برگزار شد.

دوستداران و عاشقان اهل بیت (ع) در خیابان‌های شهرهای مختلف استان به ویژه در شهرستان ارومیه گردهم آمدند و در سوک شهادت جانسوز امام ششم شیعیان و رئیس مذهب جعفری در قالب دسته های سینه زنی و شاه حسین گویی عزاداری کردند و اشک ماتم ریختند.

مردم مؤمن و ولایتمدار و متدین ارومیه علاوه بر حضور در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی، امروز در خیابان امام خمینی ارومیه در سوگ صادق آل محمد (ع) به عزاداری پرداختند و ارادت خود را به خاندان اهل‌ بیت (ع) ابراز داشتند.

مراسم سنتی شاه حسین گویی نیز توسط مردم ولایی و عزادار ارومیه با حضور اقشار مختلف از جوانان و پیران دوستدار اهل بیت در خیابان عطایی ارومیه برگزارشد. 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد
  • بارش‌ باران تا شنبه در آذربایجان‌غربی تداوم دارد
  • تداوم بارش باران تا روز شنبه در آذربایجان ‌غربی
  • بارش باران تا شنبه در آذربایجان‌غربی تداوم دارد
  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته
  • وجود ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های ارومیه
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم
  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌غربی تقویت شد
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول