Web Analytics Made Easy - Statcounter

پادشاه اردن اعلام کرد که نقش آمریکا در تحقق صلح عادلانه و فراگیر در منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، در بیانیه دفتر پادشاهی اردن آمده است که ملک عبدالله دوم، پادشاه این کشور  طی استقبال از هیأتی از اعضای کنگره آمریکایی در امان به ریاست لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی بر ضرورت افزایش تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جهت ازسرگیری مذاکرات میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها با استناد به راه حل تشکیل دو کشوری و تشکیل کشور  مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی که با امنیت و صلح در کنار اسرائیل زندگی کند، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش این بیانیه، پادشاه اردن و هیأت آمریکایی به بررسی روابط و همکاری استراتژیک دوجانبه و نیز اوضاع منطقه‌ای پرداختند.

در این بیانیه همچنین آمده است: عبدالله دوم در جریان این دیدار از حمایت واشنگتن برای کمک به اردن در راستای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای و رویارویی با چالش‌های ناشی از بحران‌های منطقه قدردانی کرد.

پادشاه اردن در جریان این دیدار به یادداشت تفاهم امضا شده میان امان و واشنگتن جهت همکاری در دو زمینه اقتصادی و نظامی طی پنج سال آتی که هفته گذشته امضا شد، اشاره کرد.

وی همچنین بر اهمیت نقش آمریکا در تحقق صلح عادلانه و فراگیر در منطقه تاکید کرد.

پادشاه اردن در جریان این دیدار ضمن تاکید بر نقش سازمان امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که حمایت این سازمان برای ادامه ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی و امدادرسانی به آوارگان فلسطینی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

عبدالله دوم با هیات آمریکایی درخصوص بحران‌های خاورمیانه به ویژه بحران سوریه و تلاش‌ها جهت دستیابی به راه حل سیاسی برای آن و نیز تلاش‌ها برای جنگ علیه تروریسم به بحث و تبادل نظر پرداخت.

در همین راستا، اعضای این هیأت آمریکایی نقش محوری اردن به رهبری عبدالله دوم را در تحکیم امنیت و ثبات منطقه ستودند.

آمریکا پیشتر در جریان سفر رکس تیلرسون، وزیر خارجه این کشور به امان یادداشت تفاهمی را با اردن درخصوص ارائه کمک‌هایی به ارزش ۶.۳ میلیارد امضا کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۰۰۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۷۰ درصدی مصوبات حوزه درمان سفر رئیس‌جمهور به کاشان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۷۰ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بهداشت و درمان منطقه کاشان محقق شد.

کوروش ساکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کاشان، اظهار کرد: از ۷۰۰ میلیارد ریال مصوبات سفر رئیس‌جمهور به منطقه کاشان ۵۰۰ میلیارد ریال محقق شده است.

وی افزود: این مبلغ برای تجهیز و بهره‌برداری از بیمارستان امام حسن (ع) آران و بیدگل مصوب شده که تاکنون حدود ۷۰ درصد آن محقق شده است و به زودی شاهد بهره‌برداری از این بیمارستان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه بیمارستان سیدالشهدای آران و بیدگل غیراستاندارد است، خاطرنشان کرد: کمبود تخت و فضای درمانی در آران و بیدگل موضوع مهمی است که ضرورت بهره‌برداری از بیمارستان امام حسن (ع) را دو چندان کرده است.

ساکی با بیان اینکه بیمارستان شهید بهشتی کاشان جزو بیمارستان‌های فرسوده منطقه به شمار می‌آید که ۸۰ درصد تجهیزات آن از بین رفته است، تصریح کرد: این بیمارستان معین شمال استان اصفهان محسوب می‌شود و بار درمانی شهرهای اطراف را علاوه بر منطقه به دوش می کشد و سال گذشته به ۲۵۲ هزار بیمار خدمت‌رسانی کرده است.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های درمانی منطقه کاشان بیمارستان بقیه‌الله است که عملیات اجرایی آن حدود پنج سال پیش کلید خورده است، اما با پیشرفت کندی که دارد مشمول مصوبات سفر نشد و ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است تا این مرکز در خدمت درمان منطقه باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در خصوص راه‌اندازی مجدد «سی تی اسکن» بیمارستان نقوی گفت: با توجه به اهمیت این دستگاه در تشخیص و درمان بیماری‌ها، پس از شناسایی قطعه معیوب با پیگیری‌های انجام شده و مساعدت مالی از محل درآمد موقوفات مرحوم حاج محمد صادق نقوی، قطعه مورد نیاز به قیمت پنج میلیارد ریال تهیه و توسط شرکت پشتیبان روی دستگاه نصب و راه‌اندازی شد.

ساکی افزود: واحد سی تی اسکن این مرکز با پذیرش روزانه بیش از ۱۰۰ بیمار، آماده ارائه خدمات به بیماران با تعرفه دولتی است.

کد خبر 749393

دیگر خبرها

  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • پیگیری روندجستجوی پیکربی جان یکی از جوانان غرق شده در نازلو چایی
  • بیش از ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • تحقق ۷۰ درصدی مصوبات حوزه درمان سفر رئیس‌جمهور به کاشان