Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار چایپاره گفت: مشکل دست‌فروشان شهرستان چایپاره در یک ماه مانده به عید نوروز برطرف می‌شود. ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ استانها آذربایجان غربی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چایپاره، یازدهمین جلسه کمسیون نظارت شهرستان چایپاره با حضور فرماندار و اعضای کمسیون در اتاق جلسات اصناف این شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار چایپاره در این جلسه ضمن تسلیت ایام فاطمیه (س) و گرامیداشت یاد و خاطره متوفیان سانحه سقوط هواپیما اظهار داشت: اسفند، ماه خرید و به حساب ایام فروش اجناس کسبه و بازاریان است و مردم با توجه به نزدیکی عید نوروز خریدشان بیشتر خواهد بود و باید کنترل و پایش در این ایام بیشتر شود.

مرتضی اصغری خاطرنشان کرد: اصناف شهرستان چایپاره منصف هستند و اجناس را نسبت به شهرستان‌های دیگر به قیمت ارزان‌تری در خدمت مردم قرار می‌دهند اما کنترل و پایش بازار لازم است که در این ایام به صورت ویژه انجام گیرد تا مردم در ایام عید دچار مشکل نشوند.

وی به مشکل دست‌فروشان شهرستان اشاره کرد و افزود: دست‌فروشان شاید به نظر برسد که از قشر مستضعفان و محرومان هستند و هیچ وقت مسئولان راضی به این نیستند که این افراد دچار مشکل شوند و هیچ‌کس چنین قصدی را ندارد و ما هم مفسر قانون نیستیم و حق نداریم که قانون را تفسیر کنیم.

فرماندار چایپاره بیان کرد: ما فقط مجری قانون هستیم و وقتی یک قانونی را ابلاغ می‌کنند ما هم وظیفه داریم آن را اجرا کنیم به همین سبب وقتی که اصناف پروانه کسب می‌گیرند و مالیات، اجاره مغازه پرداخت می‌کنند و سرمایه گذاری در شغل خود می‌کنند باید حق و حقوق این شخص را رعایت کنیم.

وی افزود: از آن طرف هم خود دست‌فروشان هم یک سری حقوق شهروندی دارند که آن هم باید رعایت شود و باید کاری را برای حل این مشکل انجام داد که هم حق و حقوق اصناف رعایت شود و هم مشکل دست‌فروشان برطرف شود و آن هم به این طریق برطرف می‌شود که شورای شهر برای دست‌فروشان یک مکان مناسب در داخل شهر پیدا کند تا در طول این یک ماه در آنجا اسکان داده شوند تا به کسب و کار خود بپردازند.

اصغری گفت: در ایام خرید عید به قیمت‌های بازار دقت بیشتری شود چراکه از نظر قانونی کسی حق ندارد امسال قیمت‌ها چه در کالا و چه در خدمات را افزایش دهد زیرا واقعاً مردم از لحاظ اقتصادی در فشار هستند و درست است که وضعیت اقتصادی کشور بهبود یافته و بیشتر مردم این بهبود را این طور فرض می‌کنند که این گرانی در بازار نباشد.

انتهای پیام/ح

R41361/P1357/S6,48/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۰۲۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان

استاندار کردستان، گفت: سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی استان اختصاص یافت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش‌ از ظهر امروز در مراسم جهانی روز کارگر که در مجتمع فجر این شهر برگزار شد، با تبریک روز و هفته کارگر، اظهار داشت: جامعه کارگری، کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار و کارفرمایان  در کنار هم اقتصاد مملکت را به حرکت در می‌آوردند و در استان نیز عمده کار و زحمات این حوزه بر  دوش این قشر زحمت‌کش است.

وی با بیان اینکه استان‌های غرب کشور از جمله کردستان از مشکلات مزمن زنج می‌برند، گفت: امیدواریم که کم و کاستی‌ها با وجود نیروهای توانمند کردستانی در کشور برطرف شود.

استاندار کردستان با اشاره به مشکل بیمه کارگران، افزود: بر اساس اعلام مدیرکل تامین اجتماعی، خوشبختانه سهمیه 300 نفری برای برخورداری کارگران ساختمانی کردستان از بیمه اختصاص داده شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم که مشکل بیمه سایر کارگران شاختمانی استان برطرف شود.

زارعی‌کوشا بیان کرد: کارگران نقش‌آفرینان اصلی تولید، توسعه و موتور محرکه و پیشران اقتصادی به شمار می‌روند که مسیر رشد و اعتلای کشور در خودکفایی و رسیدن به قله‌های افتخار را هموار می‌کنند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: تلاش و پشتکار قشر زحمت‌کش کارگر بر هیچ کسی پوشیده نیست، در سال "جهش تولید با مشارکت مردم" این قشر عزیز می‌توانند همچون گذشته در مسیر تعالی و پیشرفت کشور گام بردارند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • تجلیل ازاعضای شوراهای اسلامی شهرستان نقده
  • انتقاد طلافروشان به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت است
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود
  • واژگونی یک دستگاه خودروی پرشیا در محور خوی_چایپاره با ۴حادثه دیده و یک مصدوم
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • مشارکت بازاریان سراسر کشور در برپایی جشن‌های دهه کرامت