Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-20@04:39:03 GMT

روند قیمت متفاوت نفت در بازارهای جهانی

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۰۲۹۷۵

روند قیمت متفاوت نفت در بازارهای جهانی

ایران اکونومیست -

به گزارش ایران اکونومیست؛ بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۷۰ سنت یا ۱.۱ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، به ۶۲.۳۸ دلار در هر بشکه رسید.

به گفته معامله گران، قیمت وست تگزاس اینترمدیت در نتیجه واردات کمتر از خط لوله کی استون کانادا که از اواخر سال گذشته به دلیل نشتی، پایین ظرفیتش فعالیت کرده است، افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما خارج از آمریکای شمالی، نفت برنت که قیمت پایه بازار جهانی است، تحت تاثیر افت بازارهای سهام آسیا و صعود ارزش دلار، با افت قیمت روبرو شد.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱۹ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش نسبت به روز دوشنبه، به ۶۵.۴۸ دلار در هر بشکه رسید.

روند متفاوت این دو قیمت پایه، اختلاف قیمت وست تگزاس اینترمدیت با برنت را روز سه شنبه به ۳.۲۲ دلار کاهش داد در حالیکه این اختلاف قیمت در اواخر سال ۲۰۱۷، بیش از ۷ دلار بود.

بر اساس گزارش رویترز، در مجموع بازارهای نفت از محدودیت عرضه اوپک که از ابتدای سال ۲۰۱۷ آغاز شد و قرار است تا پایان امسال ادامه پیدا کند، به خوبی حمایت شده اند.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک روز دوشنبه اظهار کرد پایبندی اوپک به توافق کاهش تولید در ژانویه، ۱۳۳ درصد بود در حالیکه میزان پایبندی در سال گذشته به ۱۰۷ درصد رسیده بود.

وی در ادامه افزود: برآورد شده که تقاضای جهانی برای نفت امسال ۱.۶ میلیون بشکه در روز رشد می کند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۰۲۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت طلا تغییر چندانی در معاملات روز چهارشنبه نداشته است. تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه تاثیر احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی را خنثی کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش ۰.۳۱ درصدی به ۲۴۰۰ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در روز جمعه با پیش بینی پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به سفارت این کشور در سوریه تا اوج ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت بالا رفته بود.

اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز دوشنبه منتشر شد نشان داد خرده فروشی در این کشور بیش از حد انتظار در ماه مارس افزایش یافته است. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم برای دومین روز پیاپی بالا رفته و تمایل برای خرید طلا را به عنوان یک سرمایه غیر سودده پایین آورده است.

تحلیلگران عقیده دارند بازار در حال حاضر در حالت توقف قرار دارد و منتظر تقابل احتمالی رژیم صهیونیستی و ایران است که می‌تواند قیمت طلا را بالا ببرد.

اگر درگیری‌های خاورمیانه آرام شود تمرکز بازار دوباره معطوف فدرال رزرو آمریکا خواهد شد. ظاهراً این بانک نمی‌تواند نرخ بهره را در آینده نزدیک پایین بیاورد که خبر خوبی برای بازار طلا و نقره نخواهد بود.

بانک دویچه پیش بینی می‌کند قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی به ۲۴۰۰ دلار برسد و در دسامبر ۲۰۲۵، ۲۶۰۰ دلار معامله شود.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۲۸ دلار و ۳۱ سنت رسیده و پلاتین با یک کاهش ۰.۴۳ درصدی ۹۵۵ دلار و ۵ سنت معامله می‌شود.

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ |برنت ۸۷ دلار و ۲۹ سنت شد
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه
  • بهای نفت در پی «اقدام اسرائیل علیه ایران» در بازارهای جهانی افزایش یافت
  • برنت ۸۹ دلار و ۴۲ سنت شد
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ |برنت ۸۹ دلار و ۶۱ سنت شد