Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@15:50:22 GMT

نيروهاي سوريه وارد منطقه عفرين نشده‌اند

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۰۳۲۳۳

نيروهاي سوريه وارد منطقه عفرين نشده‌اند

خبرگزاري آريا - وزير خارجه ترکيه روز سه‌شنبه علي‌رغم گزارشهايي مبني بر اعزام نيروهاي سوريه مدعي شد تاکنون هيچ نيروي دولت سوريه وارد منطقه عفرين نشده‌است.
به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري ميزان، چاووش اوغلو، وزير خارجه ترکيه مدعي شده نيروهاي سوريه وارد منطقه عفرين نشده‌اند.
وزير خارجه ترکيه در حالي مدعي عدم اعزام نيروهاي سوريه به منطقه عفرين شده که تلويزيون دولتي سوريه روز دوشنبه اعلام کرد طبق توافق صورت‌گرفته يگانهاي نظامي اين کشور طي ساعتهاي آينده وارد منطقه عفرين خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا به گزارشها نيروهاي کُرد در منطقه عفرين و دولت سوريه اخيرا توافق کرده‌اند براي مقابله با تجاوز ترکيه يگانهاي نظامي سوريه در منطقه عفرين مستقر شوند.
روز يکشنبه «بَدران جيا کُرد» مشاور نظامي نيروهاي کُرد موسوم به «نيروهاي مدافع خلق YPG» به رويترز گفته بود که ارتش سوريه و نيروهاي کُرد توافق کرده‌اند يگانهاي ارتش سوريه براي مبارزه با نيروهاي ترکيه وارد منطقه عفرين شوند.
چاووش اوغلو روز دوشنبه در واکنش به خبر توافق دولت سوريه و نيروهاي کُرد گفت: اگر نيروهاي ارتش سوريه به منظور مبارزه با نيروهاي کُرد سوريه وارد عفرين شده‌اند ما با آن مشکلي نداريم اما اگر به قصد حمايت از آنها وارد منطقه عفرين شده آنگاه ما دست‌بسته نخواهيم بود و هيچ‌کس نخواهد توانست پيشروي نيروهاي ترکيه را متوقف کند.
رجب طيب اردوغان روز شنبه 20 ژانويه به صورت رسمي آغاز عمليات نظامي ترکيه عليه يگان‌هاي مدافع خلق در شمال غربي سوريه را اعلام کرد.
وي هدف از اين عمليات را «پاکسازي مرزهاي جنوبي ترکيه از تروريست‌ها» اعلام کرده و اين در حالي است که «بشار اسد»، رئيس‌ جمهور سوريه در واکنش به اين اقدام ترکيه، عمليات عفرين را بخشي از راهبرد آنکارا در راستاي حمايت از تروريسم توصيف کرده و گفته است که اين اقدام تجاوز به حاکميت سوريه است.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۰۳۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار ترانزیتی افغانستان -ترکیه وارد شبکه ریلی راه‌آهن شرق نشده است

پیرو انتشار اخباری مبنی بر ورود و توقف اولین قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه در ایران، طبق استعلام و بررسی های صورت گرفته، تاکنون هیچ قطار تجاری ترانزیتی از سوی کشور افغانستان وارد محدوده ریلی جمهوری اسلامی ایران در محدوده راه آهن شرق و مرز ریلی خواف نشده است.

دیروز برخی رسانه ها به نقل از منابع افغانستانی خبر از ورود نخستین قطار ترانزیتی از مبدا ایستگاه "روزنک" هرات افغانستان به مرز ریلی خواف واقع در اداره کل راه آهن شرق داده بودند، رسانه ها بار این قطار را هزار و ۱۰۰ سنگ معدنی "تالک" به مقصد ترکیه ذکر کرده اند.

خبرنگاران  از استانداری خراسان رضوی موضوع ورود این قطار به محدوده ریلی این استان را جویا و معاونت استانداری خواستار پیگیری تخصصی موضوع از اداره کل راه آهن شرق شد.

مسوولان محلی راه آهن شرق ورود هرگونه قطار باری ترانزیتی به محدوده ریلی این اداره کل را رد و تاکید کرده اند: اظهار نظر در این خصوص برعهده روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • روسیه کنترل یک روستای دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه کنترل یک روستا دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • اردوغان: عراق یک مرکز تجاری مهم برای ترکیه است
  • اردوغان وارد عراق شد
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • قطار ترانزیتی افغانستان -ترکیه وارد شبکه ریلی راه‌آهن شرق نشده است
  • روسیه یک منطقه دیگر دونتسک را آزاد کرد