Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه تجهیزاتی مورد نیاز است که باید از هواپیما برداشته و در مرکز خوانده شود تا بتوانند پارامترهای مختلف پروازی را تحلیل و علت سانحه را روشن کنند، گفت: تلاش می‌کنیم در حداقل زمان علت وقوع سانحه را تعیین کنیم. ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، علی عابدزاده دقایقی پیش اظهار داشت: بالاخره پس از 48 ساعت تلاش و پوشش مجموعه افرادی که در محل وقوع سانحه بودند به سرانجام رسید و حدود 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 ساعت قبل موفق شدند که محل واقعی هواپیما را شناسایی کنند.

وی افزود: البته این محل توسط کا‌وش‌های 48 ساعت اخیر شناسایی شده بود اما به‌دلیل شرایط سخت آب‌وهوایی و اینکه در 48 ساعت گذشته مه، تمام منطقه را فراگرفته بود توسط هلیکوپترها و پهپادها امکان دسترسی نبود که عکس‌برداری از منطقه داشته باشند ولی خوشبختانه امروز با مساعد‌شدن هوا نتیجه‌ها به سرانجام رسید.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: در این مرحله تمام نیروهای مسلح از سپاه و ارتش و هلال احمر و سایر گروه‌ها کمک بی‌شایانی تاکنون انجام دادند. در حال حاضر در تلاش هستند که از طریق هلی‌برد و یا زمینی بتوانند نیروهای امدادی و افرادی که متخصص حمل‌ونقل هوایی هستنند، به هواپیما برسند‌.

عابدزاده بیان کرد: آن‌چه که اکنون برای ما حائز اهمیت بوده این است که علت وقوع سانحه و چرایی این سقوط را بررسی کنیم تیم متخصص ما در منطقه هستند که به هواپیما دسترسی پیدا کنند. تجهیزات مورد نیازی است که باید از هواپیما برداشته و در مرکز خوانده شود تا بتوانند پارامترهای مختلف پروازی را تحلیل و علت سانحه را روشن کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: بسته سمپاد صدا (CVR) و جعبه سیاه برای مشخص‌کردن پارامترهای پرواز برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید این قطعات پیدا و از آن منطقه منتقل شوند.

وی در پاسخ به این سئوال که مشخص‌شدن علت دقیق این سانحه چقدر زمان می‌برد؟ بیان کرد: ما از کارخانه سازنده و همچنین سازمان هواپیمایی فرانسه که نظارت بر ساخت این هواپیما داشته دعوت کردیم که امروز بعدازظهر در تهران هستند.

عابدزاده افزود: همچنین قوی‌ترین تیمی که می‌توانستند علت را بررسی کنند دعوت کردیم و تیم کارشناسی در ایران در 48 ساعت اخیر با آن‌ها در ارتباط هستیم و تلاش می‌کنیم در حداقل زمان پس از به‌دست آوردن اطلاعات پروازی پاسخگو باشیم و علت وقوع سانحه را تعیین کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه این هواپیما مدرن بوده و توسط کارخانه سازنده هنوز پشتیبانی می‌شود و دستگاهی که ‌روی هواپیما نصب هست (FDR) دستگاه کاملی است، می‌تواند پارامترهای بسیار زیادی را به ما بدهد. تیم ما آماده است و اقدامات اولیه را انجام دادیم اما باید اول اطلاعات را به تهران منتقل کنیم سپس پس از چند ساعت بررسی اطلاع رسانی کنیم.

انتهای پیام/ ز

R41346/P41362/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۰۴۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارتباطات رئیسی قرار است اینترنت را به «سرعت نور» برساند!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که هفته آینده، تعداد سایت‌های 5G به بیش از ۱۵۰۰ مورد و فردا پوشش فیبر نوری به ۷٫۵ میلیون خانوار خواهد رسید و اینترنت به سرعت نور می‌رسد.

عیسی زارع‌پور، امروز در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت درباره پیشرفت پروژه فیبر نوری گفت: «ما در حوزهٔ ارتباطات ثابت، پروژه فیبر نوری را دنبال می‌کنیم و درحال‌حاضر بیش از یک‌سوم کشور تحت پوشش قرار گرفته است. فردا شاهد پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهای استان قم و شش شهرستان آن خواهیم بود تا به اینترنت پرسرعت و باکیفیت دسترسی پیدا کنند».

به گزارش زومیت، او گفت که با این اقدام، آمار پوشش فیبر نوری در کشور به ۷٫۵ میلیون خانوار می‌رسد و افزود: «برنامه ما این است که امسال این رقم را به حداقل ۱۴ میلیون خانوار برسانیم، به‌طوری‌که حداقل دوسوم شهرهای کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرند».

وزیر ارتباطات برنامه دیگر وزارتخانه متبوع خود را تبدیل این میزان پوشش به اتصال دانست: «تک‌تک خانه‌های مردم را به فیبر نوری متصل کنیم. امیدواریم امسال آمار اتصال‌ها به پنج برابر برسد».

دیگر خبرها

  • وزیر ارتباطات رئیسی قرار است اینترنت را به «سرعت نور» برساند!
  • مرتضوی: حداقل دستمزد کارگران تغییر نمی‌کند
  • آیین تجلیل از معلمان نمونه استان اصفهان
  • حداقل دستمزد کارگران تغییر نمی‌کند
  • حداقل و حداکثر سرعت مجاز در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها چقدر است؟
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد
  • شهادت حداقل ۲۱ نفر از جمله ۴ کودک در بمباران بامدادی رفح
  • ۵ مصدوم در سانحه رانندگی در خواف