Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-28@15:42:27 GMT

هشدار درباره نسخه جعلی تلگرام

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۰۴۱۳۱

مرکز ماهر جزئیات بیشتری از نسخه جعلی تلگرام را که تحت عنوان سرویس تماس صوتی و تصویری تلگرام، قربانی می گرفت، منتشر کرد و اهداف انتشار این بدافزار را شرح داد.   به گزارش صدای ایران از مهر، با استفاده روزافزون از تلفنهای هوشمند و متصل شدن عموم افراد جامعه به اینترنت، هر روز شاهد حضور تعداد زیادی از بدافزارها، تحت عناوین مختلف هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه به دلیل آگاهی کم افراد نسبت به موارد امنیتی، قربانیان این بدافزارها تعداد قابل ملاحظه ای هستند؛ یکی از نمونه های این بدافزارها برنامه ای به نام سرویس تماس صوتی و تصویری تلگرام بود که اخیرا نسخه ای از آن شناسایی شد و مرکز ماهر دسترسی به آن را محدود کرد.
دهم بهمن ماه امسال پیغامی جعلی (اسپم) در شبکه اجتماعی تلگرام با عنوان «سرویس تماس صوتی و تصویری تلگرام منتشر شد» انتشار یافت که در صورتی که کاربر لینک حاوی این پیغام را باز می کرد، به صفحه‌ای جعلی شبیه پیام رسان تلگرام هدایت می شد. این مساله سبب می شد که این بدافزار به تمامی کانتکت های کاربر (دفترچه شماره تلفن) دسترسی پیدا کند.
مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای با انتشار گزارشی، به تحلیل این نسخه جعلی از شبکه پیام رسان تلگرام پرداخته است.
مرکز ماهر اعلام کرد: «اوایل بهمن ماه ۱۳۹۶، نسخه ای از نرم افزار اندرویدی تلگرام از طریق پیام های تلگرامی ناخواسته در همین نرم افزار در مقیاس گسترده در کشور انتشار یافت. در پیام های دریافت شده، لینکی به یک وب سایت فیشینگ با دامنه‌ و ظاهری شبیه دامنه و وب سایت تلگرام قرار داده شده بود و کاربر را تشویق به دریافت و نصب نسخه ای جدید از نرم افزار با قابلیت های بیشتر می کرد.»
با توجه به انتشار وسیع این اپلیکیشن، بررسی فنی دقیقی روی آن صورت گرفت و جزییات فعالیت آن مشخص شد.
«برمبنای این گزارش می توان دریافت خوشبختانه این بدافزار اقدامات مخرب محدودی انجام داده و قابلیت های سرقت و یا از بین بردن اطلاعات در آن پیاده سازی نشده است. با این وجود گستردگی انتشار آن نشان می دهد کاربران تا چه حد در برابر حملات مشابه آسیب پذیر هستند و لازم است به هیچ عنوان از منابع غیر از بازارهای رسمی اپلیکیشن، نرم‌ افزاری دانلود نکنند. »
«این برنامه با ایجاد تغییر کوچکی در لینک دانلود و تبدیل TELEGRAM به TELGRAM افراد زیادی را فریب داده و توانسته است با ارسال تبلیغ خود به مخاطبان قربانی، شبکه قربانیان را گسترش دهد. »
«براساس شواهد به دست آمده، نسخه شناسایی شده، یازدهمین نسخه از این بدافزار است. در ضمن بررسی ها نشان داده است این بدافزار به جز پاک کردن کاربر از گروه و کانالهایی که فرد سازنده کانال یا مدیر آن گروه نیست و ارسال پیغام به لیست مخاطبان قربانی، کار دیگری انجام نداده است.»
مرکز ماهر تاکید کرد: از آنجا که تلگرام برنامه ای متن باز است و هر روز چندین نسخه غیررسمی از آن ایجاد می شود، و از طرفی شناسایی و بررسی همه این نسخه ها کار مشکلی است، لذا توصیه می شودکاربران از نصب هرگونه نسخه غیررسمی و تایید نشده تلگرام خودداری کنند.
علاوه بر این، کاربران به روزرسانی برنامه ها را نیز از فروشگاههای اپلیکیشن معتبر دریافت کرده و به تبلیغات فریبنده توجه نکنند.


منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۰۴۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فابریتزیو رومانو و تکذیب ادعای دریافت پول برای تبلیغ بازیکنان بارسلونا + عکس

یک حساب فیک، اخبار جعلی در مورد بارسلونا و فابریتزیو رومانو منتشر کرد.

طرفداری | فابریتزیو رومانو، خبرنگار سرشناس نقل و انتقالات شخصا خبر جعلی در مورد دریافت پول از باشگاه بارسلونا برای تبلیغ بازیکنان این تیم را تکذیب کرده است.

حساب کاربری جعلی با نام "خوزه آندرس" در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) مدعی شد که باشگاه بارسلونا مبلغ 400 هزار یورو به فابریتزیو رومانو، روزنامه‌نگار سرشناس ایتالیایی، برای تبلیغ بازیکنان بارسلونا پرداخت کرده است. این خبر به سرعت در فضای مجازی منتشر شد، اما رومانو شخصاً این خبر را تکذیب کرد و آن را جعلی خواند. رومانو با انتشار توییتی، جعلی بودن این خبر را تأکید کرد و از مردم خواست که به اطلاعات منتشر شده از منابع نامعتبر اعتماد نکنند.

اگر شما به چیزهایی که از یک حساب کاربری با نام جعلی، عکس جعلی، 3 توییت، سابقه فعالیت صفر و "مدارک" جعلی منتشر می‌شود، اعتقاد دارید، به نظر من شما مشکل بزرگی دارید. از خواب غفلت بیدار شوید!

خوزه آندرس و ادعای اینکه رومانو برای تبلیغ بازیکنان بارسلونا پول دریافت کرده است واکنش فابریتزیو رومانو به دریافت پول از بارسلونا برای تبلیغ بازیکنان این باشگاه

 

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • تلگرام برای مقاصد تروریستی استفاده می‌شود
  • هشدار رئیس پلیس فتا لرستان در خصوص پیامک‌های جعلی در ایام نوروز
  • فابریتزیو رومانو و تکذیب ادعای دریافت پول برای تبلیغ بازیکنان بارسلونا + عکس
  • دریافت رایگان سرویس پریمیوم تلگرام؛ یک کابوس امنیتی!
  • هشدار جدید هواشناسی؛ بارش برف و باران در تمام ایران
  • بارش برف و باران در تمام ایران / هشدار قرمز و نارنجی هواشناسی برای این استان‌ ها
  • جهش تولید با مشارکت مردمی، مستلزم تربیت نیروی‌های ماهر و متعهد است
  • حکم فیلتر تلگرام در اسپانیا متوقف شد
  • هشدار: تلگرام پریمیوم رایگان را فعال نکنید
  • تلگرام در اسپانیا رفع فیلتر شد