Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@02:27:57 GMT

پروژه ۳ ساله ناتو برای تقویت ظرفیت دفاعی اردن

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۰۴۲۵۲

پروژه ۳ ساله ناتو برای تقویت ظرفیت دفاعی اردن

ناتو اظهار کرد، پروژه‌ای سه ساله را برای تقویت ظرفیت اردن در زمینه نظامی و مدیریت بحران آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ناتو اعلام کرد: پروژه ایجاد ظرفیت دفاعی را برای افزایش توانایی اردن در زمینه مدیریت بحران  از ۱۹ فوریه(۳۰ بهمن) آغاز کرده است.

این پروژه سه ساله به مرکز ملی امنیت و مدیریت بحران اردن برای استفاده از بالاترین ظرفیت عملی خود کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه ناتو، این پروژه با مشارکت چهار عضو ناتو (لهستان، آلمان، نروژ و ترکیه) صورت گرفته است. اردن عضوی از ناتو نیست ولی با این حال یکی از متحدان آن است.

سال گذشته، وال استریت ژورنال گزارش کرد، دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از طریق هیات‌های دیپلماتیک عربستان، امارات، اردن و مصر در واشنگتن به این کشورها نزدیک  شده و پیشنهاد ایجاد یک پیمان دفاعی برای مبارزه با ایران را داده است.

پیش‌بینی می‌شود که ناتو ماده واکنش جمعی را همچون ماده پنج اساسنامه ناتو برای محافظت از یک عضو در صورت بروز حمله خارجی در نظر بگیرد. اگر این ماده تصویب شود، این ائتلاف علاوه بر تبادل اطلاعات با اسرائیل، کمک‌های نظامی بیشتری را نیز از آمریکا دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۰۴۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود

 کمالی در بازدید از پروژه‌های گازرسانی شهرستان هشترود و اطلاع از آخرین روند پیشرفت پروژه‌ها گفت: با توجه به اهمیت ایستگاه CGS هشترود که علاوه بر تامین گاز این شهرستان، توزیع گاز در شهرستان‌های همجوار نظیر چاراویماق و برخی از روستا‌های بستان آباد و مراغه را بر عهده دارد ارتقای ظرفیت این ایستگاه از ۵۰ هزار به ۱۰۰ هزار در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با ارتقای ظرفیت ایستگاه CGS علاوه بر توزیع پایدار گاز برای مشترکین خانگی ظرفیت سازی لازم برای بهره مندی  بخش‌های صنعتی و تولیدی و شهرک‌های صنعتی فراهم خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • بحران خط دفاعی در منچستریونایتد؛ دوری سه هفته‌ای هری مگوایر از میادین
  • دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود
  • تقویت جست وجو‌ها برای پیدا کردن پیکر کودک غرق شده لردگانی
  • افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید
  • هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • تحولات اوکراین|هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب