Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: تولیت آستان قدس رضوی گفت: مقابله با بیگانگان، اشرافی‌گری، تبعیض، فساد و فقر و توجه به محرومان، مستضعفان، اطاعت از ولی فقیه، مکتب امام راحل و برگرفته از آموزه‌های پیامبر اسلام و قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی تولیت آستان قدس رضوی امروز در مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) که در میدان هفت تیر تهران برگزار شد، گفت: وجود مقدس پیامبر(ص) تلاش کردند که به جای اخلاق، عمل و افکار جاهلی شهری بر اساس قرآن و توحید بنا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنای شهر مورد نظر پیامبر(ص) بر اساس توحید، معنویت، عدالت، دگرخواهی، جهاد کوشش،  استوار بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی عنوان کرد: قرآن کریم به مردم آن زمان و همه عصرها می‌فرماید که پیامبر(ص) مدنیتی با ارزش‌های الهی ایجاد کرد که بی‌توجهی به محرومان، مستضعفان و رنج‌دیدگان کنار رود.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: تمدن دینی پیامبر(ص) در مقابل همه تمدن‌های آن روز ایران و روم به استقلال و آزادگی از استبداد و استعمار، علم و دانش، ارزش‌های انسانی توجه داشت.

وی گفت: قرآن کریم به مسلمانان تذکر می‌دهد که مراقب باشید جامعه و تمدن اسلامی را آفت‌ها تهدید نکند چراکه پیش از شما هم پیامبرانی بودند که امت آنها دچار سیر قهقرایی و ارتجاعی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بیان داشت: پس از پیامبر(ص) منافقان تلاش کردند که اخلاق و افکار اشرافیگری بر جامعه اسلامی مستولی شود و توجه به نیاز مستمندان و محرومان مساله فرعی شود، که همین امر سبب آسیب به جامعه اسلامی است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: اگر جامعه اسلامی به دستورات قرآنی و پیامبر(ص) توجه نکند و حرکت قهقرایی و ارتجاعی را دنبال کرده به اطاعت از بیگانگان پرداخت، به این دو آسیب نمی‌رسد بلکه مردم ضرر خواهند دید.

وی با اشاره به اینکه امروز هم انقلاب ما به تاسی از پیامبر(ص) دنبال ایجاد شهر آرمانی ایشان در کشورمان بود، گفت: سیرت و صورت نظام کشورمان بعد انقلاب بر اساس قانون، استقلال و آزادی از بیگانگان و برآمده از آموزه‌های اسلام است در این نظام باید اساس بر اجرای عدالت، پیشرفت، مبارزه با تبعیض، فساد و اشرافی‌گری باشد در غیر این صورت با متن و اساس انقلاب اسلامی منافات دارد و اعمال لیبرال‌هایی که به بیگانگان میدان می‌دهند محکوم است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: توجه به محرومان، مستضعفان و مظلومان عالم که یک مصداق آن مساله قدس است، مبارزه با اشرافیگری، اطاعت از ولی‌فقیه، دشمن شناسی و استکبارستیزی، اصل نه شرقی و نه غربی، مکتب سیاسی امام راحل و بر منبای آموزه‌های قرآن است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: آنچه ملت را از فتح قله‌های پیشرفت انقلاب بازمی‌دارد عمل نکردن بر مبنای مکتب سیاسی امام راحل است چراکه ایشان هم دنبال ایجاد همان شهر آرمانی پیامبر اکرم(ص) بودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فقر، فساد، تبعیض، بی‌عدالتی زیبنده نظام اسلامی نیست، همه مسوولان مراقب باشند دستاوردهای انقلاب اسلامی با خون شهدا به دست آمده است با چنین مشکلاتی در جامعه آن را از دست ندهیم.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۰۴۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس

در این مکتوبه که پس از تبعید رضا خان و در ابتدای سلطنت محمدرضا پهلوی نگارش شده است امام با مهیا دانستن شرایط برای قیام اسلامی از حق طلبان درخواست می‌کند که منافع شخصی را رها کنند و به فکر حرکت اصلاحی به منظور اعاده اسلام باشند.

یکی از نکات بسیار مهم این نامه امتزاج دقایق عارفانه و آیات قرآنی به منظور انعکاس وظیفه کنشگری عموم و خواص است. از آغاز که با استناد به آیه "قُلْ اِنَّما اَعِظُکُم بِواحِدَةٍ أنْ تَقُومُوا لله مَثنی وَ فُرادی" کلام پی گرفته می‌شود و با حکایت مبارزات پیامبران ادامه پیدا می‌کند و درنهایت با استناد به آیه " وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً اِلَی الله ِ وَ‏‎ ‎‏رَسولِهِ ثُمَّ یُدرِکْهُ الْمَوتُ فَقَد وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی الله" سخن پایان می‌پذیرد.

۳۰ سال پس از نگارش این متن توسط امام خمینی در تاریخ ۱۳۵۳/۱/۱۷ آیت‌الله سید علی خامنه‌ای نیز دست خطی را در این دفتر مرقوم می‌کنند که امروز برای نخستین بار توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر می‌شود.

آیت‌الله خامنه‌ای نیز در یادداشت خود با استناد به آیه " وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِیثَاقَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ لَتُبَیِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَلَا تَکْتُمُونَهُ فَنَبَذُوهُ وَرَاءَ ظُهُورِهِمْ وَاشْتَرَوْا بِهِ ثَمَنًا قَلِیلًا" از عدم کنشگری متولیان امور دینی و عموم امت اسلامی در قیام برای تحقق اسلام گله کرده و آمدن روزی را آرزو دارد که با کنار رفتن مکاتب مادی و سست پایه، اسلام به عنوان برنامه زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گرفته شود.

متن کامل این نامه بدین شرح است:

 زیارت گنجینه گرانبهائی از کتاب و نوشته‌ی اسلامی که محصول کوششی ارجمند است بیننده را به یاد اقیانوس بیکران فرهنگ عمیق و غنی و عریق اسلام عزیز می‌افکند که در روزگار ترکتازی افکار و مکاتب و فرهنگ‌های سست و بی پایه‌ی بشری و در عهدی که پوشالی‌ترین بنیان‌های فکری را در فکر و دل جهانیان مرتبت‌ها و پایگاه‌هاست همچنان و همچنان در عزلتخانه‌ی کتاب‌ها و کتابخانه‌ها زندانی است و در محوطه ئی بسی دور از زندگی و عمل پیروان اسلامی، تبعیدی؛ و متولیان و منادیان و مدعیانش را چیزی که کمتر به خاطر است و بیشتر در نسیان، رسالت و مسئولیت و تعهد خطیری است که قرآن و اسلام بدوش آنان نهاده که: و اذ اخذ الذین اوتو الکتاب لتبیننه للناس و لا تکتمونه. به امید آن روز که امت عظیم اسلام، قرآن و اسلام را همچون برنامه‌ی زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گیرند... به امید بیداری‌ها و درس گیری ها... به امید تجلی حماسه‌ی اسلام و تشیع در زادگاه و پرورشگاه اسلام و تشیع در روز دوشنبه ۱۲ ربیع الاول هزار سیصد و نود و چهار هجری قمری در حضرت مؤسس عالیقدر کتابخانه ادوم الله برکات وجوده الشریف نگاشته آمد

منبع: مرکز اسناد انقلاب اسلامی

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است
  • جایگاه قضاوت در نظام اسلامی بسیار رفیع است
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند