Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز آشتیان صحنه‌ی عشق بازی مردم با پیکر شهدای گمنامی بود که برای این خاک عشق بازی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر آشتیان؛ عشق به شهدا، امروز مردم آشتیان را به صحنه کشانده است، همه آمده‌اند تا ارادت خود را به شهدا نشان بدهند،  پیرمردی عصا به دست، کودکی دست در دست پدر و مادری با چشمان خیس، آری همه آمده اند تا دین خود را به شهدا ادا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی اسپند دود می‌ کند و دیگری گلاب می پاشد، امروز مادر پهلو شکسته شهدای گمنام به جای مادران چشم به‌راهشان، صاحب عزای مجلس شود، مادران آشتیانی هم لاله های بی نشان برای بدرقه پیکر این شهدای گمانم آمده اند تا مبادا جای خالی مادر را احساس کنند.

عطر و بوی کوچه های بنی هاشم در کوچه پس کوچه های شهر 

صدای مارش نظامی به احترام شهدا نواخته می‌شود، صدای گریه‌هایی از جنس حسرت و جاماندگی با مداحی مداحان و نوای یازهرا(س) در هم آمیخته است، حال و هوای دوران دفاع مقدس و ذکر یا زهرا(س) رزمندگان را در ذهن ها تداعی می کند.

روزی این شهدا با معبود عشق بازی کردند و تنشان را به آب و آتش زدنند، دلشان را به دریا زدند حال امروز شاهد عشق بازی مردم با پیکرهای این لاله های نشان هستیم.

امروز عجیب بوی کوچه بنی هاشم می آید، چشم‌های اشک آلود خانواده های شهدای مفقود الاثر در میان شهدای گمنام تازه تفحص شده، دلسوزتر از همه صحنه ها است.

پیکر دو شهید گمنام بر شانه‌های مردم این شهر در موجی از جمعیت به سوی آرامگاه ابدی روانه می شود تا در مرکز علمی جامع المصطفی آشتیان خاکسپاری شود، در این میان جلوه‌های نابی از عشق و دلدادگی موج می زند.

میزبانی از شهدای گمنام افتخار است

در میان جمعیت حضور طلاب خارجی مرکز جامع المصطفی، جوانی تلاش می کند چفیه‌اش را با تابوت شهید متبرک کند. مصطفی امیری از کشور افغانستان از احساس خود در این فضای معنوی می گوید: امروز میزبان یکی از فرزندان حضرت زهرا(س) هستیم، میزبانی در این مرکز از این شهدای گمنام برای ما افتخار است.

وی افزود: حضور این شهدا در این واحد، معنویت خاصی برای طلاب به همراه دارد که سبب افزایش شور و انگیزه آنان در راه یادگیری و نشر معارف اسلام ناب می‌شود.

حضور این شهید گمنام احساس غربت را از یاد ما می برد

یکی دیگر از طلاب خارجی که از مراکش برای درک اسلام ناب به این جا آمده و امروز میزبان این شهید است، گفت: حضور این شهید گمنام احساس غربت را از یاد ما می برد، ما از راه دوری آمده ایم، همان طور که این شهدا از راه دوری آمده اند. ما از خانواده خود دوریم و این شهید نیز از خانواده خود دور هستند. آن ها برای اسلام فداکاری کردند و ما نیز از آنان فداکاری در راه اسلام را می‌‌آموزیم. الگوی ما این شهدا هستند که در راه دین جان نثاری کردند.

مردم و دانشجویان بعد از تشییع و تدفین شهدا نیز گرد مزارشان حلقه زده بودند. یکی زیارت عاشورا با خود زمزمه می‌کرد و دیگری سوره الرحمن می‌خواند.

اینجا بوی خدا گرفته است، همه در این لحظات ذکر خدا می‌گفتند و از شهدا حاجاتشان را می‌خواستند.

گفتنی است پیکر یکی از این شهدای گمنام ۲۳ ساله و در منطقه عملیات تک دشمن در سال ۶۷ در منطقه عملیاتی «زبیداتبه» به درجه رفیع شهادت نائل آمده و دیگر لاله بی نشان ۲۴ ساله در عملیات تک دشمن در سال ۶۷ در منطقه عملیاتی «فاو» به شهادت رسیده است.

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۰۴۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال نخستین سری از تابلو عکس آماده شده شهدا به شهر گچساران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، در آستانه برگزاری کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین اجلاسیه شهدای ارتش استان، تعدادی از این تابلو‌ها بعد از تکمیل مراحل بازسازی و مرمت، جهت نصب بر روی تیر‌های برق در سطح شهر از مبدأ یاسوج به گچساران منتقل شد. سایر تابلو‌های شهدای استان نیز با سرعت در حال بازسازی و مرمت بوده که به زودی در سطح شهر‌های استان نصب خواهد شد. گفتنی است کنگره ملی دو هزار شهید کهگیلویه و بویراحمد قرار است مهرماه امسال برگزار شود.

دیگر خبرها

  • «شهید کوچه ما، روشنایی شهر» در منطقه ۱۳ اصفهان
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • غبارروبی مرقد شهدای گمنام در پردیس دانشگاه
  • افزایش حقوق ایثارگران و خانواده شهدا
  • تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار فارس
  • ۹۵ درصد مزارهای شهدا در زنجان ساماندهی شد
  • انتقال نخستین سری از تابلو عکس آماده شده شهدا به شهر گچساران
  • مناف هاشمی: افتخارآفرینان اصلی شهدا هستند
  • نسل جدید ورزش ایران باید با سیره و منش شهدای ورزشکار آشنا شوند
  • مراسم روز شهدای ورزشکار برگزار شد