Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه تا آخرین لحظه از حق هنرمندان دفاع خواهم کرد، گفت: نگارخانه «وصال» قریب به نیم قرن است که در اختیار اداره کل قرار دارد و استیجاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، غلامرضا یوسفی نژاد، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس روز گذشته (30 بهمن) در جمع خبرنگاران با اشاره به پلمپ نگارخانه «وصال» شیراز در روزهای اخیر، گفت: این هشتمین حکم علیه نگارخانه بود، این نگارخانه از دید ما یک ساختمان نیست، بلکه یک فضای هنری و فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه در چند روز اخیر خبر پلمپ نگارخانه در ایام جشنواره شکل گرفت، اظهار داشت: طرف ما، مالک شخصی هست و نگارخانه «وصال» قریب به نیم قرن است که در اختیار اداره کل قرار دارد و استیجاری است.

 

یوسفی نژاد با تاکید بر اینکه تا آخرین لحظه از حق هنرمندان دفاع خواهم کرد، اضافه کرد: در مسئله موجر و مستاجر تجاری، حق کسب و پیشه شامل ما می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه از سال 93 به بعد مالک تغییر کرده و مالک جدید، ملک را خریده است، اظهار داشت: مالک چندین بار شکایت کرد که حکم به نفع اداره کل صادر شد و امسال دوباره شکایت و با حکم قضایی نگارخانه پلمپ شد و طی سه روز حکم فک پلمپ را گرفتیم.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از دغدغه هنرمندان، افزود: این فضای فرهنگی و هنری است که تمام پیشکسوتان در آن خاطره دارند و از این رو قصد داریم پیشکسوتان و هنرمندان نظر بدهند چرا که نظر پیشکسوتان برای ما مهم است و جلسه ای با آنان خواهیم گذاشت.

 

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص خرید این ملک، گفت: ما سعی داریم اگر ممکن باشد ملک را بخریم، سعی داریم ملک را حفظ کنیم اما باید اول نظر مالک مهم است، برای بحث خرید، باید ردیف مالی داشته باشد، نیاز به نامه نگاری به وزارت خانه دارد.

 

یوسفی نژاد با تاکید بر اینکه بر اساس اجاره نامه، این مکان تجاری بوده و به عنوان کتابفروشی و نگارخانه بوده است، اظهار داشت: تا اکنون برای کسب حق و پیشه هیچ کاری نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه در اسرع وقت در خصوص اظهار نظرهای فضای مجازی اقدام خواهیم کرد، افزود: دوستانی ادعایی داشتند که مسئولین در این امر کوتاهی، خیانت کردند و مقصر هستند و در مراجع ذیصلاح مطالب خود را اعلام کنند، من می دانم آنها هم دغدغه دارند ولی این دلیل نمی شود هر حرفی زده شود، ما باید به عنوان دستگاه دولتی باید به مردم پاسخگو باشیم.

 

یوسفی نژاد با اشاره به اینکه انجمن شیراز هم نگارخانه را تحویل گرفت، گفت: طبق دستور دادستانی حکم اجرایی، استرداد ملک به ارشاد و اعاده به وضع سابق و فک پلمپ، صادر شده و حکم قطعی در اسفند ماه و فروردین صادر می شود.

 

وی در خصوص تابلو هم اظهار داشت: مقرر شده یک تابلوی 70 در 140 سانتی متر برای نگارخانه وجود داشته باشد، برای تابلوی قبلی هم مالک اعلام کرد که تابلو را از روی ملک وی حذف کنند که شهرداری آن را حذف کرد.

 

محسن پرهیزگار، کارشناس حقوقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس هم در ادامه گفت: این پرونده سالهاست ادامه دارد، این یک پرونده اداریست و چیز جدیدی نبوده، حساسیت آن بیشتر به این خاطر بود که مربوط به هنرمندان است.

 

وی با اشاره به اینکه این مکان در اختیار اداره است، این ملک یک ملک استیجاری است و احتمال دارد مالک دوباره شکایت کند و دوباره پرنده را به جریان بیندازد، اظهار داشت: شاید در مراحل دادرسی بازهم نگارخانه تعطیل شود.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۰۵۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئوی لحظه پرتاب موشک‌های بالستیک و کروز ایران منتشر شد

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ روابط عمومی کل سپاه بامداد روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

این حملات علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

کد خبر 845028 منبع: مهر برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران هواپیما - پهپاد خبر ویژه دفاع - موشک حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • چند نفر در ایران مستاجر هستند؟
  • ۶.۵ میلیون نفر در کشور مستاجر هستند/ تامین مسکن در اولویت دولت
  • نمایشگاه گروهی عکس «مردم درود»
  • هر لحظه به مراحل پایانی عملیات «الی بیت المقدس» نزدیک‌تر می‌شویم
  • اردبیل| ارتش مقتدر ۸ سال دفاع مقدس را به نفع ایران تمام کرد
  • مشکل آب ۷۶۵ خانوار روستایی در میاندوآب حل شد
  • ویدئوی لحظه پرتاب موشک‌های بالستیک و کروز ایران منتشر شد
  • تجلیل از هنرمندان حوزه دفاع مقدس
  • پالمر: در پایان مسابقه به درگیری‌مان برای زدن پنالتی خندیدیم
  • ۳۴۹۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی انجام شد