Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کوالالامپور- ايرنا- بررسي تخصصي ميزان حوادث هوايي در جنوب شرق آسيا با وجود بهبود استانداردهاي امنيت پرواز نشان مي دهد که اين گونه سوانح دراين منطقه همچنان زياد است.

به گزارش روز يکشنبه ايرنا، برپايه اطلاعات يک تارنماي هوا - فضا در ين کشور در يک دوره 14 ساله از 2001 تا 2015 حداقل 40 سانحه هوايي مرگبار در خاک اندونزي ثبت شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس اين اطلاعات به رغم اينکه نرخ حوادث هوايي در کشورهاي جنوب شرق آسيا بهبود يافته است، اما اين حوادث همچنان در اين منطقه تکرار مي شوند که که سهم برخي کشورهاي اين منطقه دراين نوع سوانح قابل توجه است.
طبق گزارش تارنماي امنيت هوايي اکنون تعدادي از شرکت هاي هواپيمايي فعال درجنوب شرق آسيا مجوز پرواز بر فراز آسمان اتحاديه اروپا را ندارند.
آرنورلد بارنت يکي از متخصصان صنعت هوافضاي دانشگاه فناوري ماساچوست آمريکا (ام آي تي) در اين زمينه، نرخ مرگ و مير در سوانح هوايي در اندونزي را يک در يک ميليون نفر اعلام کرد که اين رقم 25 برابر سوانح مشابه در آمريکاست.
صنعت حمل و نقل هوايي نه تنها دراندونزي که در بسياري از کشورهاي جنوب شرق آسيا در دهه گذشته به سرعت روبه گسترش بوده و تعداد زيادي خطوط هواپيمايي کم هزينه با ميليون ها نفرمسافر در حال حاضر به کشورها و مناطق مختلف اين منطقه با هدف گردشگري تردد دارند.
بر اساس گزارش انجمن بين المللي حمل و نقل هوايي (ياتا) آمار مسافران هوايي در اندونزي به عنوان يکي از کشورهاي پرجاذبه گردشگري درسال هاي 2006 تا 2016 ميلادي بيش از81 درصد افزايش يافته واين کشور مي تواند به ششمين بازار بزرگ مسافرت هوايي در جهان در دو دهه آينده تبديل شود.
برابرگزارش ياتا پيش بيني شده است تا سال 2034 به طور متوسط سالانه حدود 270 ميليون نفر مسافر از فرودگاههاي اندونزي به اين کشور وارد و يا از آن خارج شوند که اين رقم 30 ميليون نفر بيشتر از ظرفيت فرودگاههاي کنوني انگليس است.
اکنون شرکت هاي هواپيمايي در جنوب شرق آسيا در برنامه هاي مختلف تحت عنوان ` سفر ارزان قيمت` براي کسب مسافر بيشتر دراين منطقه با جمعيتي بيش از 600 ميليون نفر با يکديگر رقابت مي کنند.
ياتا در گزارش خود آورده است که به نظر مي رسدبايد شاخص هاي امنيت هوايي براي مسافران همزمان با رشد افزايش مسافر دراين منطقه از آسيا رشد يابد.
طبق اين گزارش ايمني در پرواز بزرگترين چالش توسعه موفقيت آميز صنعت حمل و نقل هوايي در جنوب شرق آسياست و به طور متوسط کشورهاي اين منطقه دستکم سالي يک سانحه هوايي را تجربه مي کنند.
به طور مثال پرواز هواپيمايي مالزي که در 8 مارس 2014 (اسفند 1392) با 239 سرنشين که دو نفر از آنها ايراني بودند، ساعتي پس از ترک فرودگاه کوالالامپور به مقصد پکن ناپديد شد و تلاش‌هاي حدود 30 کشور دنيا براي يافتن بقايا يا ردي از اين بوئينگ 777 تاکنون بي‌نتيجه مانده است.
حدود يک سال پيش استراليا، چين و مالزي پس از اقدامات گسترده اما ناموفق و صرف حدود 116 ميليون دلار اعلام کردند که به عمليات جستجوي اين هواپيماي گمشده پايان دادند.
دولت مالزي که با سوال هاي بسياري در مورد مفقود شدن اين هواپيما روبه روست سال گذشته اعلام کرد قراردادي به ارزش 70 ميليون دلار را با يک شرکت آمريکايي براي پيدا کردن اثري از هواپيماي گمشده ام اچ 370 امضا کرده است.
کارشناسان ياتا معتقدند ايجاد خطوط هواپيمايي ارزان قيمت در سراسرجنوب شرق آسيا سبب افزايش پرواز ها دراين منطقه شده است اما ترافيک هوايي در اين منطقه نظارت هاي بيشتر براي حفظ امنيت را مي طلبد.
اين کارشناسان ارزان بودن پرواز و کاهش هزينه ها را توسط برخي شرکت هاي هواپيمايي از جمله چالش هاي امنيت پرواز مي دانند.
آساق **1599**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۰۵۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشت‌زنی هواپیمای بی‌سرنشین در آسمان نیمروز

منابع محلی در نیمروز از گشت‌زنی یک فروند هواپیمای بی‌سرنشین در آسمان این ولایت خبر داده‌اند.

منابع پنجشنبه‌شب، ۹ حمل می‌گویند که این هواپیما از نیم ساعت به این‌سو گشت‌زنی دارد.

تا ‌کنون روشن نیست که این هواپیما‎ از کجا و چگونه وارد حریم هوایی افغانستان شده است.

مقامات طالبان در نیمروز نیز در این مورد چیزی نگفته‌اند.

در جریان دو سال گذشته از گشت‌زنی هواپیمای بی‌سرنشین در چندین ولایت گزارش شده است.

چندی پیش فصیح‌الدین فطرت، رییس ستاد ارتش طالبان گفت که هنوز حریم هوایی افغانستان در کنترل امریکا است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی مسافران هوایی از مرز ۲ میلیون نفر گذشت
  • سرگردانی مسافران هواپیمایی آتا در فرودگاه امام خمینی/ هیچ‌کس پاسخگو نیست
  • گشت‌زنی هواپیمای بی‌سرنشین در آسمان نیمروز
  • بازیکن غنایی، ستاره جدید فوتبال آسیا!
  • سرمربی مشهور فرانسوی در ویتنام برکنار شد
  • جابه جایی نزدیک به ۲ میلیون مسافر هوایی در نیمه نخست تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳
  • جابه‌جایی نزدیک به ۲ میلیون مسافر هوایی در نیمه نخست تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳
  • پرواز گرگان-مشهد-گرگان برای روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته بر قرار شد
  • پرواز فوق العاده هما به فرودگاه رامسر
  • فیروزه محمدزمانی؛ پرواز بانوی تاریخ ساز از زمین به آسمان | آن هایی که از دست دادیم