Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@09:43:14 GMT

معافیت یا کسرخدمت ایثارگران؟

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۰۵۴۰۲

ساعت 24-آیا بهتر نبود همانند قانون گذشته به ازای هرماه سابقه ایثارگری ۱۵ روز یا ۹ روز کسری به فرزندان تعلق بگیرد ولی همه فرزندان ایثاگر را شامل شود تا ستاد کل نیروی های مسلح نیز با کمبود سرباز مواجه نشود؟

رییس محترم ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر باقری!

با عرض سلام  و آرزوی توفیق حضرتعالی و کلیه مسؤلین خدمتگزار به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احتراما" ضمن تقدیر و تشکر از زحمات فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (حفظه الله) و فرماندهان تحت امر ایشان در ستاد کل نیروی مسلح و همچنین نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی درخصوص پیگیری و تصویب قانون کسری خدمت فرزندان ایثارگران، از محضرتان استدعا و انتظار رسیدگی و صدور اوامر مقتضی را داریم.

همانگونه که مستحضرید در قانون جدیدی که برای کسری و معافیت فرزندان ایثارگران تصویب شده و با توجه به اینکه اجرای این قانون به این نحو فعلی باعث نارضایتی عموم فرزندان ایثارگران شده است و ازطرفی با توجه به سخنان حضرتعالی درتاریخ پنجشنبه 19 بهمن 1396 در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش مبنی بر اینکه حرف مردم شکایت از فساد و تبعیض است، لذا با اجرای چنین قوانین خاص، اکثر فرزندان ایثارگر ناراضی هستند.

باعنایت به اینکه در قانون قبلی کسری خدمت همه فرزندان ایثارگران ماقبل متولدین هفتاد و دو(72) از کسری خدمت به ازای هر ماه سابقه 9 روز کسری دریافت می کردند و به متولدین 73به بعد هیچ گونه کسری تعلق نمی گرفت. لذا با توجه به این قانون که محدودیت سِنی را از قانون بهره مندی کسر خدمت حذف کرده اند، یک محدودیت سنگین تری در قانون لحاظ شده که سالانه بیست هزارنفر (20000) از قانون کسری خدمت بهره مند شوند.

لذا با توجه به ثبت نام 40 روزه فرزندان ایثارگر و ثبت نام همه فرزندان ایثارگران عزیز، طبق آماری که ستاد کل نیروهای مسلح به مردم ارائه داده است صحبت از ثبت نام 375هزار فرزند ایثارگر شده است که از این تعداد 122 هزارنفر بالای 24 ماه هستند که باید این فرزندان طبق قانون مصوب همگی معاف شوند که با توجه به قانون به مدت 5 سال و سالانه 20هزار نفر می توانند از این کسری و معافیت استفاده کنند!

با توجه به این آمار، 22 هزار نفر از معافیت بهره ای نخواهند برد چرا که بر اساس صحبت های فرماندهان عزیز ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص اجرای قانون درسال جاری، فرزندان با سابقه 29و28 ماه ایثارگری، معافیت خواهند گرفت. در سال آینده نیز افرادی که 28 ماه ایثارگری دارند معاف خواهند شد و تا 5 سال دیگر فقط شاهد معافیت خواهیم بود نه کسری خدمت.

قبل از این قانون متولدین 73 به بعد نمی توانستند هیچ گونه کسری دریافت کنند و الان هم فرزندان بالای 73 که سابقه ایثارگری پدران عزیزشان کم بوده است، کسری به آنها تعلق نمی گیرد؟
بنابر این آیا بهتر نبود همانند قانون گذشته به ازای هرماه سابقه ایثارگری 15 روز یا 9 روز کسری به فرزندان تعلق بگیرد ولی همه فرزندان ایثاگر را شامل شود تا ستاد کل نیروی های مسلح نیز با کمبود سرباز مواجه نشود؟
الان فرزندان ایثارگری که متولد 73 به بالا هستند و پدرانشان 10 ماه سابقه جبهه دارند چرا نباید هیچ گونه کسری به آنها تعلق بگیرد و فرزندی با چندماه سابقه بیشتر مستقیم معاف شود؟ آیا این تبعیض نیست؟
چرا ستاد کل با تصویب چنین قانونی نارضایتی عمومی را در بین فرزندان ایثارگران ایجاد می کند؟
به طور مثال بنده متولد 73 هستم  و 15 ماه سابقه جبهه پدر را دارم و انشالله در تاریخ 1/12/1396 به خدمت  مقدس سربازی اعزام می شوم ولی با توجه به این قانون هیچگونه کسری خدمتی به بنده و امثال بنده تعلق نمی گیرد.
لذا از حضرتعالی درخواست داریم دستور بفرمایید این قانون را دوباره بررسی و کار کارشناسی را انجام دهند که هم با کمبود سرباز مواجه نشوند و هم به همه فرزندان ایثارگران به نسبت، کسری خدمت تعلق بگیرد.

به نظر می رسد با کار کارشناسی تر می توان قانونی را تصویب کرد که همه فرزندان عزیز به نسبت از قانون بهره مند شوند. قانون باید مشمولیت و مقبولیت و جامعیت داشته باشد تا همه استفاده کنند و در حق برخی فرزندان ایثارگر اجحاف نشود
در پایان لازم به ذکر است ما همچون پدرانمان در صورت لزوم و در مواجهه با دشمنان لباس رزم را به تن خواهیم کرد و از کشور مقدسمان دفاع خواهیم کرد و از جان و مال خود برای نظام و انقلاب خواهیم گذشت و مثل یک سرباز آماده شنیدن دستور از رهبرعزیزمان همانند پدران خود درجنگ تحمیلی هستیم.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۰۵۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا؛ آخرین مهلت نام‌نویسی در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور بهره‌مندی از ظرفیت و توانایی علمی جوانان تحصیل کرده در پیشبرد اهداف سازمانی خود، از دانش آموختگان دانشگاهی به منظور گذراندن دوره ضرورت خدمت سربازی به صورت امریه در سال ۱۴۰۳ (اعزام ۱ تیر ۱۴۰۳) با داشتن شرایط دعوت به همکاری می‌کند.

مهلت شرکت در این فراخوان که از ۲۷ فروردین الی ۲ اردیبهشت بود تا ۶ اردیبهشت تمدید یافته است و افراد واجد شرایط می‌توانند مدارک لازم را به ایمیل amriye@markazjazb.ir ارسال کنند.

شرایط تخصصی:

الف) دارا بودن دانشنامه کارشناسی ارشد

ب) رشته‌های مورد نیاز شامل رشته‌های فنی و مهندسی، کامپیوتر، حقوق عمومی، علوم پایه و سایر رشته‌های مسلط به مهارت‌های ذکر شده در ذیل

پ) مسلط به مهارت‌های هفت گانه ICDL

ت) علاقه‌مند به انجام کار تیمی

افراد دارای مهارت‌های ذیل در اولویت جذب می‌باشند:

برنامه نویس با انگیزه در زمینه‌های C#.NET CORE و توسعه وب با JAVASCRIPT، HTML، CSS

توانمندی در کار بانک اطلاعاتی SQL SERVER

تجربه برنامه نویسی با C# و. Netcore یا Asp.net به همراه نمونه پروژه

آشنایی با javascript، jQuery، css، HTML و Ajax

شرایط عمومی:

الف) اعتقاد به دین مبین اسلام

ب) اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی

پ) عدم اشتهار به فساد اخلاقی و تجاهر به فسق

ت) عدم وابستگی تشکیلاتی به سازمان‌ها و گروه‌های غیر قانونی اعلام شده از سوی مقامات صالحه.

ث) عدم اعتیاد به مواد دخانی، مخدر و روان گردان و سابقه محکومیت کیفری موثر

ج) عدم سابقه خدمت قبلی یا غیبت

چ) عدم ارائه درخواست همزمان در سایر ارگان‌های غیر نظامی به عنوان نیروی امریه

ح) بومی تهران و یا سکونت در تهران

خ) عدم دارا بودن سابقه کیفری و محکومیت

مدارک لازم

الف) تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه (در صورت داشتن توضیحات ارسال تصویر صفحه آخر)

ب) تصویر کارت ملی پشت و رو

پ) تصویر برگه اعزام به خدمت بدون مهر غیبت. (ارائه برگه اعزام پس از تایید در مصاحبه الزامی است)

ت) تصویر گواهی مدرک تحصیلی با فراغت از تحصیل با قید معدل

ث) تصویر مدارک عائله تحت تکفل در صورت وجود (تصاویر کارت ملی و صفحات کامل شناسنامه، صفحه اول و دوم)

ج) آدرس محل سکونت و شماره تماس

چ) تصویر رزومه و مدارک پژوهشی مرتبط

ح) رزومه فعالیت فرهنگی و اجتماعی (در صورت داشت سوابق)

تبصره ۱: این وزارتخانه پس از دریافت و بررسی اولیه مدارک متقاضیان در صورت داشتن شرایط نسبت به معرفی متقاضیان برای انجام مراحل جذب و گزینش اقدام خواهد نمود.

تبصره ۲: مدت زمان خدمت نیرو‌های امریه برابر قوانین ستاد کل نیرو‌های مسلح است.

پیش از این مهلت ثبت نام در فراخوان از تاریخ ۲۷ فروردین لغایت ۲اردیبهشت ۱۴۰۳ بود که تا ۶ اردیبهشت تمدید شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هاشمی: با اصلاح قانون جدید ورزشکاران بیشتری شامل معافیت و قانون استخدامی می شوند/ تخصیص ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • فردا؛ آخرین مهلت نام‌نویسی در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه
  • تمدید ثبت نام امریه سربازی در وزارت علوم
  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند